HV71fans.se

Visst fanns forumet i annan skepnad, även innan 2012?
Hade ett annat konto, innan detta, men vill minnas att det var betydligt längre tillbaka än 2012. Vill också minnas att forumet på den tiden t.o.m. fanns länkat till på hv71.se?

Det är säkert HVFantasten du tänker på. Fantastiskt trevligt forum

Det stämmer att det fanns ett annat forum före detta. INTE Hvfantasten.

Det var Dekman bakom det med om jag inte minns fel? Jag härjade där också. Detta forum var under en tid på HV’s hemsida, och hade en officiell stämpel.

Om någon undrar vad som hände med sidan så gick tiden för betalningen av domänen ut.

Jag har nu fått kontrollen av Dekman och rattar framgent skutan inklusive betalning. Jag har satt upp automagisk betalning för att slippa jidder :sunglasses:

Vart kan man skicka ett bidrag på avgiften??

Här är ett förslag!

Lite info:

Tipptråd.
Jag skickade precis ett email till Goddam för att se om han är villig att köra årets tipp-tråd. Om inte, eller med stöd av flera, så får ni andra gärna räcka upp handen och hjälpa till. Hur det blir med priser och sådant är oklart, då tröjan-i-taket av tipptråd, Sir Ward, numera inte roddar den biten. Kanske vill Sir Ward göra comeback?

Matchttrådar.
Jag har messat Macce, och hoppas han fortsätter med sitt excellenta arbete att starta upp dessa. Vi får se vad han svarar.

Kan man inaktivera “det finns nya inlägg i tråden” som kommer upp innan man ska posta, i matchtrådarna, titt som tätt?
Blir lite segt att trycka bort den 5-10 gånger innan man får posta, när det blivit mål t.ex. :smiley:
Hittade ingen sån inställning på kontrollpanelen.

Känner inte till något sådant, det är sånt man får leva med eller skriva kortare inlägg :wink:

Ni får gärna uppdatera tiden för servern :slight_smile:

Många har försökt, ingen har lyckats…

Öresundstågen och deras Wi-Fi har sin bild klar vad de anser om vårt forum. Där var det bom stopp!
”Web page blocked.
Access to the web page you were trying to access have been blocked due to company policy…”

”Category: weapons”

Så många anfallsvapen har vi ju just inte, hehe

En annan fundering. Hänger det några från NBS här eller kör de eget forum?
Och vet vi om HV t ex Freijd följer vad vi skriver? Någon med koppling till föreningen reggad här?

Är medlem i NBS, och vad jag vet finns inget eget forum.

Johan hade koll förr, när det var officiellt, oklart om han bryr sig nuförtiden.

Ja, han rapporterade då och gör det fortfarande. Varför undrar du?

Koriosa - Kortfattat.
Jag och Dekman diskuterade fram denna träff, självklart i samförstånd med övriga mods.

Dekman, Cyruz, Robert.76, Sir Ward och admin Simon deltog på detta episka möte med Johan Freijd och dåvarande chefen.
(quiz, vad hette han). Mycket trevligt möte, träffen första gången oss emellan var episkt. Körde därefter årlig grill hos mig
i Trånghalla. Lord Robert.76 gjorde ett fantastiskt arbete tillsammans med moderator kny.

Fan vad jag saknar den tiden då allt var perfekt.
Tillägg.
Jompii. Behöver jag berätta hur mycket jag saknar dig.

En fråga till er som driver forumet.

Finns det något intresse av uppfräschning?
Tänker då att exempelvis göra forumet mobilanpassat.

Många medlemmar hade säkert lämnat bidrag för kostnaderna.

En tanke bara!

Det är inte kostnaden som skrämmer, det är tiden det tar att lösa en migrering till en annan plattform. Jag har redan haft en sådan igång, baserad på discourse. Det skall gå att migrera en phpBB dit, men det kommer krävas en del tid är min gissning. Om någon gjort detta, eller liknande innan så tar vi gärna emot hjälp.

Har inte direkt någon erfarenhet av phpBB, men det finns inte någon annan mall / template som går att uppgradera till inom phpbb och anpassa efter vår design all eftersom? t.ex. denna verkar vara mobile friendly phpbb.com/customise/db/style/cleansilver_2/

Det finns nyare versioner av denna plattform.

Dock ligger vi en bit efter och det är inte uppenbart att vi bara kan hoppa från nuvarande 3.0.x till 3.2.x eller 3.3.x varianter.
Jag ser ingen större vinst i att lägga massa tid på det, OM vi skall migrera till en plattform som är lite mer modern, i sin funktion, och inte bara en “marginell” förbättring av mobilanpassandet.

Men, kanske blir det så till slut, ty jag kanske inte hittar tiden till discourse-projektet.