Kvartsfinal 1: HV71 - Linköpings HC


[list]SLUTSPELET 2013 KV 1| Kinnarps Arena | Onsdag | 2013-03-13 | 19:00 | Kanal | webbradio[/list:u]

- Grundserien 12/13▼- Hemmamatcher

  • Omgång 10: 2012-10-06 HV 71 -vs- Linköpings HC: 1 ▬ 4
  • Omgång 30: 2012-12-04 HV 71 -vs- Linköpings HC: 0 ▬ 2
  • Omgång 51: 2013-02-23 HV 71 -vs- Linköpings HC: 3 ▬ 4 PS

- Grundserien 12/13▼- Bortamatcher

  • Omgång 18: 2012-10-30 Linköpings HC -vs- HV 71: 0 ▬ 5
  • Omgång 34: 2012-12-28 Linköpings HC -vs- HV 71: 5 ▬ 4

Tippa matchen i tråden → Här tippar vi HVs matcher

Nu taggar vi upp inför slutspelet och kvartsfinal 1 även om det är några dagar kvar, det som har hänt och skett under grundserien är historia, för nu gäller det slutspel och att vinna matcher.
Fortsätt gärna skriva i tråden SM-Slutspelet 2013 ang HV71 och slutspelet generellt, här snackas uppsnack, matchsnack och eftersnack inför denna match och serie.

Bra jobbat FirstSwitch.

Många experter dömer ut HV på ett anmärkningsvärt sett och samtidigt redan delat ut guldet till SAIK.
Bättre tändvätska kan det knappast bli och igen en stjärna till Stillman som reder ut ev nya kontrakt/förlängningar
efter säsongen för att inte störa stämningen i laget.
Andra lag gör tvärtom och dom spelarna lär knappast prestera 100%.
Menar ju självklart dom som inte får förnyat kontrakt.

Denna kvartsfinal kommer att bli ett sant nöje att följa och vi hamrar ut Silverköping med 4-2 i matcher. PUNKT!

Man kan ju lita på att vår gamla trio, Andersson, Rahimi och Grillfors vill få ett ord med i diskussionen och gärna få sista ordet sagt. Jämtin lär ju bli en hackkyckling som man vill visa att han till slut gjorde fel som lämnade laget även om ryktena tvingade bort hoom från LHC.
Hur som haver så vet jag inte vad jag förväntar mig.
HV har inte rosat precis och har ett mediokert försvar och det vet alla inbitna HVfans och alla därute. Det krävs en rejäl förändring där bak plus att Wesslan blir så där omänsklig han var i början av serien. Våra transar måste leva upp i varje match och vårt PP måste komma igång och alla måste dra sitt stenhårda slit till stacken för att detta ska gå vidare till semi.
Vilken slaktarkniv borde gå igenom truppen till nästa år om det blir respass igen i en kvart? Är Dalle rätt man att ha kvar? Är förtroendet verkligen så stort att Stillman ska sitta kvar? Ja nu har man ju valt att satsa på dom men ändå, snacket kommer att gå.
Finns det heliga kor och kontrakt som man inte kan riva fastän man vill göra sig av med dom?
OM HV går vidare så blir det inte i skönspel och pang pang och 4-0 i matcher. Detta blir den tuffaste kvartsfinalserien. Hv om de vinner gör det med 4-3 i matcher. LHC kommer vinna med 4-2 el 4-3.
Men jag hoppas så innerligt på att ha fel.
Ska bli kul att se om klacken kan bidra med kravet/önskan att alla ska ha på sig matchtröja på matchen. Med tanke på vad en del sagt här inne om matchtröja så förefaller det som en omöjlighet.
Så länge leve sittplats publiken då som oftast har mer matchtröjor än klacken. :unamused: :wink:

Kom igen nu HV!!!

Hjärtat tror och hoppas! Tror verkligen Hv kommer prestera bättre i ett slutspel… men PP måste bli väsentligt bättre annars kommer det ej kunna bli Sm-guld i vår. Men låt oss hoppas. Det är bara kriga som gäller. Nu sluter vi upp och stöttar vårt lag till 110%

Kommer bli grinigt och tro fasen att en och annan tand kommer att ryka, men slutspel it is. Dags att tvåla till dom ordentligt direkt och visa Lhc att det inte kommer bli nån lätt resa. Ser redan rubrikerna framför mig i t.ex Aftonblaskan: “HV71 överraskade direkt - Krossade LHC i första matchen”.

Men som sagt, kommer bli både blod,svett och tårar i denna matchserie. Och min tro och förhoppning är givetvis att HV71 vinner med uddamålet och efter signal bryter bråk ut mellan Jämtin och Goren.

Skulle gärna se Rahimi få lite smisk. :wink:
Tufft lär det bli bara de inte står där och ser till att det blir blodvite och avstängningar.
Det har vi inte råd med.
Söderberg är ju en spelare som vi inte är i närheten av att ha men å andra sidan så lyckades HV i sina bästa dar få koll på Weinhandl när han var betydligt bättre än vad han är nu.

Nej det får vi hoppas att det inte blir. Vi minns ju alla hur det gick när Jesse Joensuu blev avstängd, det var en mardröms situation för HV71. Men hoppas verkligen på fysiskt och hård spel, men absolut med “schyssta” metoder blandat med ett och annat fulknep.
Känns lite som LHC endast fokuserat på Ledin och Jämtin i den grenen, dom har helt glömt bort Tommy Kristiansen som jag ser som HV71´s kanske hårdaste kille. Retar man upp honom så blir det inte nådigt för Lhc.

Säger bara European Trophy!

Där har vi det, youtube.com/watch?v=RFz5fmiq6mE

Hoppas att Goren får samma behandling om han jävlas med våra stjärnor. :smiling_imp:

Kan inte annat än att hålla med. Och jag kan inte riktigt förstå varför. Visst, de har en grym förstakedja men om de om någon anledning inte skulle producera vad har LHC då? Davidsson brukar vara en jäkel på att ta bort poängkungar. Har fortfarande Hv´s första match mot Frölunda i färskt minne när Davidsson, Kristiansen och Sundh totaldominerade Frölundas NHL-förstärkningar. Samtidigt så vet ju vi som följer HV med brinnande intresse att vårt kära lag inte är uppe i maxkapacitet än. Inte på långa vägar. Jag tror att en gammal get som Marcus Nilson kan tända till rejält i slutspelet. Han verkar ha en inneboende tjurighet som passar bra in i scenariot och om bara William Karlsson kan ställa in siktet och sluta träffa målramen så kan det här bli riktigt bra.

Personligen struntar jag fullständigt i experternas mer eller mindre kvalificerade gissningar. Det är två jämna lag som ska spela om det. Må bästa lag vinna…

Dock var det Ledin som spelade med Davidsson och Sundh! :smiley: En av Ledins bästa matcher i ett annars ganska medioker säsong för honom personligen. Minns att Matt Duchene tappade fokus totalt när Per interferade honom bakom mål efter en avblåsning :laughing: En intressant grej är att spelarna fortfarande verkar tycka mer illa om Ledin än t.ex. Jämtin, fast Ledin verkar ha lugnat ner sig mycket de senaste åren och Jämtin är sitt vardagliga gamla jag! Tror Ledin delar ut endel Trashtalk/tjuvnyp som många av oss supportrar missar - hur skulle han annars kunna fortsätta att vara så hatad av alla motståndare år efter år efter Ledins prime? :smiley:

Angående Nilsson så bibehåller han minst nivån från grundserien och antagligen höjer han sig, känns som att våra gamlingar börjar bli taggade nu på riktigt, åtminstone får vi hoppas det! :slight_smile:

Jag har har ju lyckats planera in årets enda utlandstjänsteresa till första slutspelsveckan. :-[

Jag tror vi taggar upp bra. Gamlingar ser sista chansen att skörda lite ära och de många yngre/undanskymda som kliver in för de som är skadade kommer visa offervilja.

Jag är mer orolig för domarnivån. Minns avstängningen på Falk mot AIK härom året. Domarhaveriet. Elitseriens förbannelse.

// JV

Galet hur taggad man är!! Jag har stora förväntningar på onsdag, från publik och spelare så är det bara. Vill inte se ett mediokert North Banks i slutspelet jag ska dit och jag ska skrika som aldrig förr och hoppas jag inte är ensam för nu kör vi!

Vinnaren ur denna serien kommer gå stärkta till semifinalen. Jag tror och hoppas HV71 kommer vinna detta. Slutspelsmatcher och Grundseriematcher är helt olika saker och det märker man som åskådare, här kommer karaktären spela stor roll. Men det är inte bara en match på isen utan en på läktaren också och där har VI ett stort ansvar. Sittplats, ståplats osv… VÄSNAS! För läktarmatchen ska vi vinna så är det bara.

Första matchen är viktig och jag tror att HV71 vinner den med 3-1. Man kommer spela bra i första samt 3e perioden, andra perioden vinner LHC för HV har en tendens att släppa in motståndarlaget i matchen igen.

Totalt i matchserien blir det 4-2 till HV71!

Samma här. Åker till Barcelona och missar 2 matcher. Får bli att streama från datorn på mötena och hotell. =)

Precis som du är jag orolig över domarnivån och valet av domarparen. Tydligen ska samma domarpar döma hela kvartsfinalserien och tänk då om vi får Kuben… :astonished: :astonished: :astonished:

Har liknande problem som er herrar, Bor i Norge men så tänkte jag, vilken tid vill jag helst ha semester? Nu! :smiley:

Ja har vi otur i domarvalet så kommer jag skita snett under hela matchserien! Dom tycker samtidigt att det är rätt väg att gå med samma domarpar genom hela serien.

Någon som vet ifall kanal 9 sänder matchen gratis över nätet som de gjorde förr elr blir man tvungen att köpa de också?

kanal5play.se/#!/play/progra … l/52306759

Kanal 5 premium, 59kr/månad.

dam då blire o se på andra matcherna under första kvartsfinalen