Kvartsfinal 5: HV71 - Linköping HC


SLUTSPELET 2013 KV 5:7| Kinnarps Arena | Torsdag | 2013-03-21 | 19:00 | | webbradio

- Grundserien 12/13▼- Hemmamatcher

  • Omgång 10: 2012-10-06 HV 71 -vs- Linköpings HC: 1 ▬ 4
  • Omgång 30: 2012-12-04 HV 71 -vs- Linköpings HC: 0 ▬ 2
  • Omgång 51: 2013-02-23 HV 71 -vs- Linköpings HC: 3 ▬ 4 PS

- Grundserien 12/13▼- Bortamatcher

  • Omgång 18: 2012-10-30 Linköpings HC -vs- HV 71: 0 ▬ 5
  • Omgång 34: 2012-12-28 Linköpings HC -vs- HV 71: 5 ▬ 4

- Kvartsfinal 2013 ▼ - HV 71 -vs- Linköpings HC : 1 ▬ 3

  • Omgång 1:7 2013-03-13 HV 71 -vs- Linköpings HC: 6 ▬ 0
  • Omgång 2:7 2013-03-15 Linköpings HC -vs- HV 71: 6 ▬ 1
  • Omgång 3:7 2013-03-17 HV 71 -vs- Linköpings HC: 4 ▬ 5 OT
  • Omgång 3:7 2013-03-19 Linköpings HC -vs- HV 71: 5 ▬ 4 OT

Tippa matchen i tråden → Här tippar vi HVs matcher

NU BÖRJAR VI VÄNDNINGEN!

FORTSÄTT TRUMMA
IN MED GUNNAR!

Vi har vänt förut, nu gör vi det igen.

Kom igen HV!

Alla mål måste inte vara snygga. Gör oss stolta ikväll.

Mål har vi gjort mer än tillräckligt i alla matcher utom i en. hade inte wesslau varit ett håll hade vi leda med 3-1 i matcher utom. Sen är de inte bara wesslaus fel. Att ge bort mål i pp gång på gång är oaceptabelt . Hvar ska vända detta. De får rösta vad som behövs. Bättre försvarsspel inklusive wesslau då fixar vi de.

Nollställ allt nu.

Börja försvara linjerna över hela banan.

Dax att Dahlén går in med lite känsla och piffa upp PP.

PP 1
Backar
Krog- Karlsson

Forwards
Rhett- William - Carlsson

PP2
Backar
Nilsson (Spang) - Petrasek

Forwards
Jämtin - Davidsson - Fasth (Nilsson)

Sen ska vi vara äckligt jobbiga framför båda målen.
Nu är det upp till bevis vilka som är beredda att offra tänder för HV71!

Idag ska det fan inte vara roligt att komma till Kinnarps som motståndare.

Jag har varit bitter här på forumen det senaste så ska göra en ovanlig sak och låta lite possetiv.
Är det något lag som KAN vända ett sånt här läge så är det ju Hv, dessutom emot LHC som man faktiskt
är bra mycket bättre än om jag får säga det själv MEN det krävs att gubbarna spelar minst lika taggat som LHC, frågan är om en kniven mot strupen match är tillräckligt för att få våra gamla gubbar att tagga till ? hoppas verkligen det

Täpp till mittzon. LHC tillåts slå alldeles för många pass från djup ner i egen zon till offensiv blå, vilket var ett av HVs segervapen 2008-2010. Man ser inte HV slå så många sådana längre.

Försvaret måste vara anpassat för att möta hur motståndaren spelar, inte hur man själv spelar.

HV har en god chans att vinna, men då måste man kunna stänga matchen om man tar ledningen (som man gjort med 2 mål 2 matcher i rad). PP behöver inte kommenteras.

Inget mål behöver vara snyggt!
Jag ser mer än gärna nickmål, “skridskomål”, brunkarmål, “trasig klubba-mål” eller bröstningar, bara det blir mål!

[size=150]HemmaVinst![/size]

Jag lutar mig emot att turen brukar jämna ut sig, och jämfört med ett lhc utan tur är vi bättre (även om vi inte har någon tur heller).

Det som talar emot HV i denna match är att lhc kan ta det lugnt och spela på våra misstag. Misstag som varit för många den senaste tiden.
Detta är samtidigt vårt stora hopp, dvs att lhc “accepterar” en förlust idag och räknar med att spela hem semifinalplatsen i hemma-kartongen. Gör de det kan taktpinnen hamna hos oss istället. Sköljer vi över dem idag så kommer det bli stort tryck från deras hemmafans att ta det på hemmaplan. Jag tror inte lhc kan hantera press… de har inte riktigt gjort det förr.

Frågan är om dagens HV kan det som man bevisligen kunnat förr. När jag åkte på skidresa till alperna på våren 95 så låg HV under mot Malmö med 0-2 i matcher, när jag kom hem var de i final. Detta har varit lite av ett tema för HV. Låt oss hoppas att det sitter i klubbmärket och inte i Krogs klubba.

Det enda som kan hjälpa oss nu är ett mirakel!!

Inget tyder på det i spelet och inget tyder på det i försvaret och inget tyder på det i målvaktsspelet… JUST DÄRFÖR HOPPAS VI ÄNNU MER

Inget? som i inte ens att vi varit det bättre laget, rent spelmässigt, i 3 av 4 matcher? Inget som i att vi förlorat i sudden på något oturliga sätt i 2 matcher? Är du säker på att du inte är brynäs-fan och av misstag gått in på fel forum och dessutom på fel dag?

Hoppas Uffe såg Leffe Carlsson agerande i periodpausen i fjärde matchen mot Modo. Laget leder med 3-2 och 3-0 i matcher och han går bergsärkargång i omklädningsrummet. Snacka om att lägga ribban högt å väcka laget!! Tyvärr hjälpte det inte inte då men han sopar drickmuggen i väggen så det bara stänker om det. Visa lite jävla moral nu. Ni spelar inte bara för er själva!!

Jag tror HV vänder detta, om jag skall vara helt ärlig. Dom behöver sättas i knipa, för att prestera som bäst… Så nu kommer det vända. Tre raka!!!

Jag tror HV vänder detta, om jag skall vara helt ärlig. Dom behöver sättas i knipa, för att prestera som bäst… Så nu kommer det vända. Tre raka!!!

Nu har jag inte sett så mycket J20 så vet inte hur det gått där men borde inte Filip Sandberg vara en kille som man skulle vilja ha i ett slutspel? En ung kille som inte tänker så jävla mycket utan bara kör och som kan avgöra matcher. Speciellt nu när det går tugnt kan det kanske vara en idé att kalla upp honnom som en liten joker?

Wesslau gör en kanonmatch och HV gör mål i PP.
Dahlen kommer göra sin bästa coachning ikväll var så säker.
Vi vänder detta nu med 3 raka.
Sen blir det Saik i semi.

expressen.se/sport/hockey/el … -vart-liv/

"HV har gnällt på domare och vägrat prata med media - känns det som att ni har fått dem ur balans?

  • Ja, men det är inget som vi tänker på egentligen. Det är väl kul om de gnäller på domarna och sådär. Det kommer inte vi göra i alla fall, vi fokuserar på vårt." Mattias Bäckman, LHC

Stämmer väl inte helt 100, Goren & Melin gick ut och lipade över att Jämtin borde blivit anmäld och avstängd 10-15 matcher, det är väl att gnälla på domaren eller? :unamused:

Fasth spelar

jnytt.se/nyhet/53991/bekraftat-j … -linkoping