Omgång 11: HV71 - Kristianstads IK

[size=150]HV71 - Kristianstads IK[/size]

HV71 möter Kristianstad på fredagskvällen i HG.
Efter segermatchen i Ljungby på onsdagskvällen
så skulle 3 nya poäng sitta fint på hemmaplan.

Tommy inför match: hv71.se/article/lb7hakvaw-3 … istianstad

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Vi behöver hitta fyra personer som vill gå på gratis HV-match på fredag och fylla våra platser, skall det verkligen vara så svårt?

Anmäl intresse här: Tråden för fredagsmatchens sittplatser

jag skriver detta igen:

[size=200]Detta är gratis sittplatsbiljetter till våra hemmamatcher!!![/size]

Hade gärna gått, men kommer nog inte loss på fredag. För långt att köra för att hinna upp till Jkpg.

Hur funkar det här? Jag kan ta två.

Jag kan i regel aldrig gå ensam (då slår resten av familjen ihjäl mig). Så då blir det oftast som så att vi köper biljetter.
Sen på grund av barnens skola dagen efter så är det bara helg-matcher som gäller.
Men går det styra upp så jag kan få tillgång till 4 biljetter härifrån alternativt ett par av dom och jag lyckas köpa biljetter till ett par angränsande platser så tar jag dom gärna så ofta det går.

Till den här matchen har vi dock redan köpt egna sittplats biljetter.

Det går att kombinera ihop platser härifrån samt köpa till bredvid, såvida de är lediga. Läs mer här hur det funkar: info om delning av säsongskort.

Är ju nu det märks att vi är i Allsvenskan när de inte sänder alla matcher på vanliga Live kanalerna.
Varken idag eller imorgon sänder man Hv71. Hv71 är ju det enda dragplåstret så fattar inte hur man tänker. Men man kanske är blåögd!

Saxat från JP
Läget i HV71: Kommer till spel med tre raka segrar närmast bakom sig. Senast blev det 6–3 borta mot Troja-Ljungby. Toppar tabellen med 26 poäng på tio matcher. Samtliga spelare i truppen, förutom Pontus Netterberg, var på is på torsdagens träning. Christoffer Törngren och David Ullström är dock inte spelklara ännu. Marcus Davidsson, som missade Troja-matchen på grund av sjukdom, uppgav efter träningen att han känner sig pigg igen. Toppar den interna poängligan gör Fredrik Forsberg med 16 poäng på tio matcher.

Läget i KIK: Har efter en tuff säsongsinledning varvat upp rejält och står inför matchen på fyra raka segrar. Senast blev det seger med 3–1 mot AIK. Har spelat in tolv poäng på tio matcher. Toppar den interna poängligan gör Amil Krupic med åtta poäng på tio matcher.

JP/Jnytts Carl Ljungquist tippar: 4–2

Försiktigt optimistisk. Men det gäller att vara ödmjuka och påkopplade i 60 minuter idag. Blev lite för spännande sist. Liksom Troja är KIK inne i ett stim, och kommer såklart göra allt för att slå storfavoriten…

Nöjd med det mesta, men i längden är det inte hållbart att två skador innebär att vi måste spela med Wennlund och Wikström i fjärdekedjan.

Förväntar mig och hoppas på både nyförvärv och en frisk Ullström innan jul.

Ikväll förväntar jag mig tre poäng.

Är i arenan. Det som förvånar mig mest är den tillresta klacken. Det finns alltså folk som håller på Kristanstad……

De gör väl vad som helst för att komma därifrån.

Nu startade livesändningen och såg ca 20 kik-dudes i apburen.
Finns ju folk till allt…

På vilken jävla kanal hittar jag matchen?

Endast stream

Bilden är ju gulare än någonsin…
Kör Cmore solglasögon-filter framför linsen?

Det är det ökända “allsvenskan-filtret”…

Nu bytte de. Varde ljus!!

Fan också.

Bertov :wink: