Omgång 14: HV71 - Färjestad BK


[list]OMGÅNG 14 | Kinnarps Arena | 2012-10-17 | 19:00 | / | webbradio[/list:u]

- Tidigare möten:
* Omgång 1 Färjestad BK - HV 71 2 - 3 OT MT /(R Rakhshani, J Lindström, J Fasth)

- Läget i HV71

  • Placering: 2 (27p)
  • Senast: Frölunda HC - HV71 2 - 3 V
  • Bästa Poängplockare: #9 Jason Krog/#8 Rhett Rakhshani (4+6)
  • PP: 22,50% | BP: 87,50%
  • GM: 35 | IM: 22
  • Saknas: Johan Lindström, Oscar Sundh, David Petrasek

- Läget i Färjestad BK

  • Placering: 6 (22p)
  • Senast: Färjestad BK - Timrå IK 3 - 1 V
  • Bästa Poängplockare: #22 Per Åslund (4+7)
  • PP: 16,67% | BP: 82,61%
  • GM: 33 | IM: 25
  • Saknas: Oscar Klefbom, Christian Berglund(?), (Johan Larsson - utl)

Som vanlig kanon snyggt FirstSwitch, hoppas på en bra match mot skinnvästarna i morgon, gärna
många mål för HV. Tror på vinnst 6-2. Målen för HV gör Rhett, Fälth, W Karlsson, Fantenberg, Ledin och Davidsson.
FBKs mål:Berglund 2.

Färjestad mot sveriges bästa målvakt och 7000 handklappor, kan inte bli annat än storstryk. Allt annat än tvåsiffrigt i baken är en framgång.

Läste precis det citat på Fbk:s forum, nu är jag inte lika possitiv, men säg 3-2 seger, efter straffar :slight_smile:

Vi möter ett bra lag men vill nog gärna vara med och spela om det. Jag tror vi kan ställa till en hel del problem för HV, säger Leif moppe-muschen Carlsson.
farjestadbk.se/artikel/29450/

Tror icke att det blir några problem för oss då vi klappar till lädervästarna med 4-1.
Krog kedjan kommer igen att ha lekstuga och kvällens målskyttar blir: Krog, Fasth, Kristiansen och Fälth.

Läste precis på FBKs forum att Berglund saknas. Någon mer som hört det? Gör ju inget att han saknas :wink:

"Tycker hv ser galet bra ut och är i mina ögon numera favoriter till guldet. I alla fall så länge som saik dras med massa skador. Laget är välkomponerat och har en bred fördelning på poängproduktionen vilket är en styrka i mina ögon. Näst bäst PP i ligan och bäst av alla i BP. Det som gör mig mest orolig är dock Wesslau. Han har varit otroligt bra och är än så länge obesegrad(!).

Fast det är klart, laget är näst sämst i ligan på att teka så det är väl bara att åka ner och hämta poängen. Fast shit, FBK är ju nästan lika kassa så det går nog inte ändå… "

hv-FBK 5-1

Dom verkar ju inte vara alltför hoppfullt på FBK’s forum
Skönt!

Tror ju givetvis på seger ikvl, slänger in en vild chansning på 4-0 - målskyttar Krog, Fälth, PC och Ledda!
Någon som vet vem som vaktar kassen i HV ikvl?

Hittills har väl inte spelet varit precis lysande på hemmaplan, t.ex. har vi gjort mer mål på bortaplan än hemma , förhoppningsvis kan vi göra en mycket bättre insats ikväll.

4-2 te HV71
Målar: O Fantenberg, R Rakhshani, W Karlsson, A Bengtsson(!)

Just såna här matcher är Hv riktigt duktiga på att förlora. Man har en riktigt fin vinstsvit i bagaget, spelet och självförtroendet är på topp. Skulle inte förvåna mig om Färjestad går ut och kör över oss ikväll.

Annars vore det trevligt med vinst naturligtvis, men känner jag mitt Hv rätt så kommer en vinst sitta långt inne. Hoppas att jag har fel…

Tips: 2-3 till Fbk.

För att ge lite matchen lite uppladdning så skickade jag upp min kompis som jobbar i Karlstad för att ta ett kort på Löfbergs lila arena strax innan spelarna reste ner till Jönköping.

Sedan var jag inne på FBK,s forum. Det var dock inte speciellt mycket hockeysnack utan bara en massa snack om detta:

youtube.com/watch?v=gl0sshGlz4w

Enkel seger! Hv kommer att vinna med 700-0 (Fasth kusin kommer att göra 20… minst!)

Ett annat gäng håller på och pysslar med det här som deras Gudfader Bengt Alsterlind håller föredrag om:
youtube.com/watch?v=zlA29Jhyulc

Spelar dom som dom gjorde mot fiskrenset så vinner HV med 6-1 Minst :wink: Kämpa HV

Tror själv på en riktigt tuff drabbning. I första perioden dominerar HV71 men får inte utdelning men när det är två sekunder kvar av första perioden skickar Krog in 1-0. Färjestad dominerar andra men Wesslau är som en vägg längst bak och andra perioden blir mållös. I tredje styr Davidsson in 2-0 efter skott från M. Karlsson, Färjestad tar ut målvakten i slutet men Tommy Kristiansen avgör i tom bur.

“Vi måste vara mer effektiva när vi möter ett lag som HV71” säger en nerstämd Leif Carlsson efter matchen.

Detta är vad jag tror kommer ske ikväll

Dyk har tydligen insjuknat under dagen och lirar inte idag vilket banar väg för en annan junior, Högst troligt Sandberg eller Johnsson men hade vart roligt att se tex en sån som Max Örnskog alt Rasmus Bodin! Hursom så hoppas jag fjärdekedjan fortsätter spela med samma fart som man gjorde mot VF

Kvällens domare: Marcus Vinnerborg och Thomas Andersson

Christian Berglund spelar inte och stannar hemma pga sjukdom.

Gunnarsson sjuk/skadad?

Goalies
30. Kokman, Viktor
32. Wesslau, Gustaf

1st Line
25. Karlsson, Mattias
55. Fernholm, Daniel

  1. Kristiansen, Tommy
  2. Davidsson, Johan
  3. Ledin, Per

2nd Line
33. Fälth, Elias
6. Fantenberg, Oscar

  1. Rakhshani, Rhett
  2. Krog, Jason
  3. Fasth, Jesper

3rd Line
46. Trygg, Mats
27. Williamsson, Jesper

  1. Nilson, Marcus
  2. Karlsson, William
  3. Carlsson, Patrik

4th Line
17. Sandberg, Filip
23. Strandberg, Sebastian
28. Bengtsson, Anton

Extra Players
5. Luoma, Mikko (LD)
20. Johnsson, Johan (CE)

Enkel match. Ni ser ju själva. De gör ju allt för att hyra ut kanoter istället :laughing:

Ok, Matchen tror jag stenhårt att HV vinner men det blir en anstormning direkt. Men den rider HV ut och vinner med 3-0.

Cadaza: du menar väl HV-anstormning direkt eller? :wink:

Kom igen nu Snöret, dags att bli historiskt ikväll :slight_smile:

:laughing: Nej. Jag tror att FBK har tagit för mkt mörkrostat innan matchen så de åker runt för att få bort den bittra smaken o ett vansinnestempo.
Men så fort dom gjort klart det så tar HV över.

Fått kicken för att han förlorat 2 matcher för HV71 ! Skämt å sido, han är på nån träningscamp läste jag !