Omgång 19: HV71 - Växjö Lakers HC


[list]OMGÅNG 19 | Kinnarps Arena | Torsdag | 2012-11-01 | 19:00 | | webbradio[/list:u]

- Tidigare möten:
* Omgång 9: Växjö Lakers HC - HV 71: 1 - 4 MT /(J Lindström, J Krog, P Carlsson x2)

  • 1:a (39p)

  • Senast: Linköping HC - HV71 0 - 5 V

  • Bästa Poängplockare: #8 Rhett Rakhshani: (7+8) 15p

  • PP: 22,81% | BP: 90,16%

  • GM: 53 | IM: 32

  • Johan Lindström, Oscar Sundh, Andreas Jämtin

  • 12:a (16p)

  • Senast: Växjö Lakers HC - Skellefteå AIK 1 - 2 OT F

  • Bästa Poängplockare: #44 Petr Vampola (2+6) 8p

  • PP: 3,23% | BP: 79,66%

  • GM: 27 | IM: 46

  • Liam Reddox, Björn Karlsson

Ettan mot tolvan, då ska det bara sluta på ett sätt:VINNST men så lätt blir det inte
tror jag. Växjö har inte förlorat i jkpg än men hoppas HV spelar sitt spel för då kommer
första torsken för lillebror i jkpg ikväll.Tippar 3-1 till HV71:Fernholm, W Karlsson och Strandberg.
Moran gör lillebrors mål.

Jag tippar 4-1 till HV! Fantastiskt kul att det gått så bra så här långt. :mrgreen:

In med Gunnarsson och kör över Växjö för faen! De kan inte göra mål och har ett av seriens sämsta målvaktspar. Trampa på gasen, 4-1.

Dags att än en gång visa lillebror vart skåpet ska stå!
3 poäng är allt som gäller ikväll och det kommer det bli!
Samma siffror som i Växjö, HV vinner med 4-1. :slight_smile:

Spelar jämtin?

Tror faktiskt det blir en ordentlig överkörning idag, Dags att ta ner Hallam på jorden! Idag vinner vi med 7-1! Mål görs av bla Fasth och Nilson men tror även Pettan stänker dit två stycken…

Troligtvis inte.

Jämtin inte spelklar alltså?

// JV

PS. Lite OT: Puckona på Boxer ringde och sålde på frugan ett CMore-abb som de dyrt och heligt intygade skulle ge oss ALLA kanaler så vi kunde se alla elitseriematcher. 99:-/mån i 6 mån. Jag blev misstänksam och installerade kanalerna. Givetvis fanns bara en sportkanal. Säljaren på Boxer har ljugit sin kund rakt upp i ansiktet. Naturligtvis kan inte kundtjänst hantera detta och inte ens koppla till rätt person - “vi sitter på olika avdelningar” (jag förklarade att jag inte ens sitter på samma företag eftersom jag är KUND!!) - och “ansvarig” person är “ute” på obestämd tid. Kan “ansvarig” ringa upp? Kanske, men ingen kan säga när…

Sportradion here we come. :frowning:

Ang #91 Jämtin
jnytt.se/nyhet/50773/jamtin-missar-derbyt

Tippa matcherna ska vi börja med i tråden som heter detsamma.
Det ska bli kul att återigen få sätta tänderna i Lakers kött och äga.
Synd att Jämtin med all sannolikhet inte spelar.
Men det är ett huggarns bra lag HV mönstrar upp.

Ikväll är Hvs motståndare sig själva… ! Vi har sett de tidigare säsonger att HV ibland inte har rätt inställning i sådana här matcher… ! I kväll vill jag se HV ta matchen på fullt allvar… Kämpa och spela med fokus! Då skall detta inte vara några problem! KÄMPA HV! KÄMPA !

Kämpa HV!
Idag blir det klasskillnad :smiling_imp:

Risken är att HV gör en klassik plattmatch. De säger att de inte underskattar Växjö och att de är heltända på uppgiften men lite granna tror jag att de ändå räknar hem tre friska poäng lite för tidigt. Växjö kommer att sälja sig dyrt och det gäller för pôjkarna att hålla fokus på rätt saker.

#46 M Trygg
#5 M Luoma

#28 A Bengtsson
#76 J Davidsson
#97 P Ledin

#33 E Fälth
#6 O Fantenberg

#8 R Rakhshani
#9 J Krog
#18 J Fasth

#22 D Petrasek
#25 M Karlsson

#4 M Nilson
#71 W Karlsson
#72 P Carlsson

#27 J Williamsson
#55 D Fernholm

#16 T Kristiansen
#23 S Strandberg
#44 S Dyk

#32 G Wesslau
#37 J Gunnarsson

Hoppas på att Louma får hyfsat med speltid idag med så han kommer igång lite.
Hoppas på att Pettan snäpper upp sig. Behöver höja sig ett par snäpp.
Hoppas att 4-linan fortsätter köra på helt respektlöst.
Hoppas på MINST lika bra tryck på klacken som i Tisdags.

Nu kör vi!

Sen när blev hockey en extrem sport?

Kan man inte se HV71 får man ta och kolla hur det går för våran närmsta konkurrent Luleå mot Frölunda istället

Förstod först inte vad du menade, men efter att jag kollade upp vilken kanal matchen så blev jag klokare.
C-more blir ju bara bättre och bättre i mina ögon :imp:

Eftersom det är Allsvensk fotboll på cmore sport så är det väl bra att dem slänger in den på nån kanal än att inte visa den alls :slight_smile:

Kvällens nyckelord är tålamod. Lyckas HV71 bemästra det så ska det inte vara några problem.
Är riktigt taggad nu, LETS GO JASON, LETS GO JASON!