Omgång 29: Växjö Lakers HC - HV71


[list]OMGÅNG 29 | Vida Arena | Lördag | 2012-12-01 | 18:30 | | webbradio[/list:u]

- Tidigare möten:

  • Omgång 9: Växjö Lakers - HV71 1 - 4

  • Omgång 19: HV71 - Växjö Lakers 3 - 4 (PS)

  • 1:a (58p)

  • Senast: HV 71 - AIK 3 - 2 (PS) V

  • Bästa Poängplockare: #4 Marcus Nilsson: (13+10) 23p

  • Bästa Målskytt: #4 Marcus Nilsson: 13

  • PP: 18,18% | BP: 83,64%

  • GM: 80 | IM: 63 | +17

  • Oscar Sundh, Jesper Thörnberg, Oscar Fantenberg

  • 9:a (33p)

  • Senast: Brynäs IF - Växjö Lakers 4 - 2 F

  • Bästa Poängplockare: #44 Petr Vampola (4+12) 16p

  • Bästa Målskytt: #40 Dennis Rasmussen: 8

  • PP: 9,78% | BP: 79,31%

  • GM: 57 | IM: 71 | -24

  • Gustav Hjalmarsson(sjuk)

Tippa matchen i tråden → Här tippar vi HVs matcher

Växjö. Förra årets mardröm för HV och de har vaknat lite till liv nu på de senaste matcherna och framför allt sedan Janne fick foten. Så frågan är om de kan bli den där mardrömmen igen.
Frågan är vilken nivå HV ligger på egentligen? Just nu så har HV flyt med en hel del.
Men när ska dom få den där sopa laget med banan vinsten egentligen? Eller är det en sådan säsong att man ska ha magont, panikångest och nagelbandsinfektioner?
Tänk om de kunde spela lika effektivt och bra som de gjorde borta mot LHC.
Hoppas framför allt på att ingen mer spelare går sönder inför matchen.
Hoppas att Williamsson får fortsatt förtroende.

Alltid lika roligt att spela mot Växjö! När vi lite chockerande fick se oss som “lillebröder” efter fjolårets inbördes möten mot dem, så hoppas jag vi kan vända trenden denna säsongen och visa vilka som styr och ställer i småland!

Jag tror på som de föregående matcherna och är övertygad om att de blir en jämn kamp.

3-4 till HV

1-0 Rosén PP
1-1 Ledin
1-2 Davidsson
1-3 Krog
2-3 Kallio
3-3 Saviano
3-4 Krog PP

Publik: Fullsatt
Skott: 23-29

@ Thain, finns annars en tipptråd som Firstswitch så smart la till.

Kommer att bli en tuff match då Lakejerna höjer sig betydligt
när vi möts. Kika förra säsongen :imp:
Att Williamsson spelar från start är en självklarhet och
skulle bli ruggigt besviken om en petas.
Kul att Luoma är tillbaka(till mångas förtret :wink: ) om det nu stämmer.

Forza Hv71

Ska dit imorrn och kolla, första matchen i Växjö blir det så hoppas på en bra match och vinst :smiley:

Om man som jag kommer från Ljungby men håller på HV så är det här en match som betyder lite extra! Fantenberg sa det bäst i intervjun förra matchen mot Lakers.

“Det finns nog inte någon i Ljungby som gillar Växjö” haha synd att han inte får vara med ikväll!

Jag tror på en jämn kamp men att Jesper Fasth visar vägen med sin kedja som är på spelhumör nu igen när kedjan är komplett. Rhett har sett alldeles för grinig ut på senaste och borde använda klubban till sina fina dragningar istället!

Åhhh HV-Blååååå!

Samma lag som i torsdagens match förutom att Luoma har tillfrisknat.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 5865516.ab

Ska bli intressant att se om Luoma tar Williamssons plats eller om han får fortsätta…

Bara man vinner matchen är jag nöjd.

Måste hitta tillbaka till spelet som kan bärga ett smguld!

Ut och gnugga!

Gott att både SAIK och Luleå torskade hemma mot bottenlag.

En trea så rycker vi.

Intressanta kedjor idag för övrigt. Ledin-Davidsson-Rakhshani och Jämtin-Krog-Fasth. Verkar som om Dahlén tröttnat på det dåliga defensiva arbetet från Krogkedjan.

PP för Hv. Det är så dags att göra ett mål i denna spelform nu va?

mÅL eLLER???

Helt omöjligt att avgöra om de är mål… så antar att de var en korrekt bedömning.

Men fortfarande PP. Kör!

Det här med PP är inte Hv:s grej just nu. Dåligt att inte utnyttja 5-3 på ett bättre sätt.

Fruktansvärt dåligt PP :angry:

Fy fan vad lamt av Fernholm fan skärp er nu :imp:

Fan va risigt HV spelar… Mot ett supertaggat växjö. En spikad etta på kupongen om detta får fortsätta.

HV saknar i princip helt passningsspel i första perioden :unamused: . 90% är chanspuckar som bara kastas iväg på vinst och förlust. :confused:

Jag har missat dom senaste tre matcherna. Fråga: Är HV i en formsvacka?

Det här klarar vi aldrig. Fruktansvärt uddlöst av Hv. Vi är verkligen inne i en svacka för tillfället.