Omgång 54: HV71 - Rögle BK


[list]OMGÅNG 54 | Kinnarps Arena | Lördag | 2013-03-02 | 16:00 | | webbradio[/list:u]

- Tidigare möten:

  • Omgång 07: Rögle BK - HV 71: 1 - 4 V

  • Omgång 13: HV 71 - Rögle BK: 3 - 2 OT V

  • Omgång 32: Rögle BK - HV 71: 2 - 3 PS V

  • Omgång 44: Rögle BK - HV 71: 1 - 4 V

  • 2:a (99p)

  • Senast: Växjö Lakers - HV 71: 4 - 1 F

  • Bästa Poängplockare: #9 Jason Krog: (17+ 25) 42p

  • Bästa Målskytt: #18 Jesper Fasth: 18 mål

  • PP: 14,37% | BP: 85,64 %

  • GF/GA: 151 - 121 (+30)

  • 12:a (46p)

  • Senast: Rögle BK - Skellefteå AIK 2 - 3 F

  • Bästa Poängplockare: #50 Juhamatti Aaltonen: (12+18) 30p

  • Bästa Målskytt: #50 Juhamatti Aaltonen: 12 mål

  • PP: 17,13% | BP: 75,50 %

  • GF/GA: 102 - 167 (-65)


Tippa matchen i tråden → Här tippar vi HVs matcher

Det ska mycket till om Hv ska förlora i morgon. Andraplatsen står på spel och Rögle har ju inte ett skit att spela för. Allt annat än tre poäng är otänkbart.

Rögle ska malas ner till en grönsvart smet som ska göras till spettekaka! FORZA HV!

Inzane: en sak är säker, har de samma inställning som mot Växjö blir det förlust, men jag tror faktiskt de verkligen vill visa HV-publiken vad de kan förvänta sig att få se både nu och i slutspelet

Vi får hoppas det.
Faktum är att jag skiter i hur många mål det blir framåt eller bakåt, så länge de ger 100% hela matchen. Det är de skyldiga oss fans.

Ska bara bli vinst :smiling_imp: …ska bara bli 10 - 0 till HV oxå…^^nhe ska sova nu :confused:

Idag är det DO OR FUCKING DIE!

Finns inget annat än vinst, vet inte vad jag kommer ta mig till annars. Kom igen nu håve!

Jag “tror” på förlust även idag. Jag ser ingen anledning till förändring idag jämnfört med Växjö matchen. Mycket prat om tabellplacering osv. men det måste väl laget vetat om förra matchen också. Kan laget inte tagga till och visa vilja i ett derby, varför ska dom då göra det mot Rögle. Hur som helst tror jag Luleå eller FBK snuvar andra och eller tredjeplatsen.

Men alltså snälla någon. Är vissa här dumma om ni inte tror att hela jävla laget är otroligt revanschsugna från i torsdags. Idag blir det seger. Är helt säker på det. 7-1 till HV!

Tror också på revansch, de brukar bli så efter en usel match.

Årets mest givna seger.
Motivation och klass slår bihanget.
4-1

Dyk tillbaka i laget alltså, och direkt in i tredjeformationen. Vill Uffe få in lite ungdomlig energi och entusiasm tro? Dyk har i alla fall ett nytt kontrakt att spela för. Någon som vet vad det är för fel på P. Carlsson?

Kul att CMORE väljer att inte visa matchen utan visar istället reklam…

Matchstart om sex minuter. Alla matcher skall börja samtidigt sade de på webradion
:slight_smile:

Jaha, my bad :blush:

…jaha… C-more, jag har inte betalt dyra pengar för att se reklam så att ni kan få ännu mer pengar utan att hålla den kvalité ni år efter år lovar…

Nu är det igång iaf, allt annat än tre poäng idag är ett totalt fiasko.

Nu är de igång. Alla matcher är lite försenade så ingen fara. Mitt är igång.

Vem tycker ni skall vinna Färjestad elr Luleå?

Hoppas Gunnarsson studsar tillbaka till sitt stabila spel han had emot Modo o Timrå och glömmer Växjö matchen

Vill förutom tre pinnar idag se Gunnarsson göra en riktigt bra match. Känns vanskligt att gå in i ett slutspel med en darrig andremålis. Sen vill jag även se Janne-K dricka minst två liter saft och peta sig i näsan minst 4 gånger i bild.

gött 1-0