Silly Season 16/17: Spelardrömmar!

En spelare som HV71 borde ha koll på är Adam Masuhr från Severstal Cherepovets. Han har väl mest huserat i Liiga och KHL när han vart “proffs”. Han är ju från Sverige och spelade väl ett tag i både Brynäs och Mora om jag inte minns fel. Han öser ju in poäng och har så gjort de senaste säsongerna, både i Liiga och KHL. Tror hans kontrakt är på utgående så där skulle ju HV71 vara med och rycka. Kan lätt bli/vara en topp 5 back i SHL.

Nu hoppas jag att Hult/Davidsson jobbar hårt för att behålla stommen i laget. I nuläget består nästa säsongs trupp av:

PW
Borgman, Brännström, Pilut & Persson
E.Andersson, Sandberg, Bengtsson, Thörnberg, Sundh & Tedenby.

Prioritet 1 avseende kontraktsförlängningar bör i mitt tycke vara:
Söderström, Önerud och Stenlund (Lehtonen, Ullström?)

Prioritet 2:
Almqvist, Berglund , L.Andersson, Törngren

Frågetecken:
Christensen, Brithén

Förläng ej:
Reese, Hansson, Arlbrandt, Laine & Abbott

På önskelistan:
Svensk center, ung men etablerad (typ Anton Lander, Ullström)
Offensiv back med PP-kvalitéer (typ Marc-Andre Gragnani)

Lergh ? från Rögle, tror jag hans namn är, borde väl vara ett bra förvärv för HV ! Han gör mycket mål och är deras farligaste spelare framåt !
Törngren tror jag redan skrivit på för FBk ! Lehtonen hoppas jag de förlänger med OM han vill !

Christensen och Berglund bör förlängas med!
Christensen vet vi vad han kan och med en hel försäsongsträning är han kung.
Berglund har vi en av seriens bästa backar då han knappt syns på isen men gör sin dag på jobbet varje match, aldrig några misstag!

Söderström och Borgman är givna om de inte söker sig västerut!

Han har kontrakt över nästa säsong också, kan lätt ändras naturligtvis men ja. Fyller för den delen trots allt 34 nu i Maj.

Spelare: Veli-Matti Savinaninen
Ålder: 31
Nuvarande liga och klubb: Liiga / Tappara
Spelade matcher: 52
Poäng: 52

Här kan vi snacka spelardröm. Kontraktet går ut efter denna säsongen och ännu finns inga indikationer på att han kommer få förlängt då han har en önskan om att få “gå vidare” i karriären. NHL, KHL är väl mest troligt, men visst, SHL är säkert ett alt också. HV71 och finska spelare är ju lite av vårt signum.

Dags att Hult och Davidsson synar denna herre ordentligt och erbjuder honom Guld och Gröna skogar :smiley:

Ja, det var väl drömmarnas tråd? :laughing:

Tyckte inte han gjorde något superintryck senast i Leksand. Vad tycker du?

Är han tilltänkt spets eller bred?

Kan inte påstå att jag sett väldigt mycket Leksand, men varje gång jag har gjort det så har en ung kille som heter Oskar Lang imponerat. Bara 20 år, men ändå en av de mest framträdande i ett SHL-lag. Väldigt liten, men vindsnabb och irrationell (någon som känner igen den spelstilen?)

eliteprospects.com/player.php?player=139612

Han har definitivt potential, hade hellre behållt Thörngren på den platsen dock :frowning:

jp.se/article/khl-stjarnan-sugen-pa-hv71/

lite får man väll drömma ändå

Känns långt borta att tänka på spelarvärvningar just nu när slutspelet snart ska dra igång. Men Andre är nog drömspelaren nummer ett just nu, tillsammans med Fast men han är ganska långt borta.

Tänk er André, Ulla och Önerud i en förstakedja till hösten…

Niklas Rubin i Tingsryd verkar sköta sig riktigt bra i kvällens match mot Västervik.
Skulle vara härligt att ha honom som backup bakom L.S

Drömvärvning:

Kailer Yamamoto

Född 88 och spelat i WHL senaste säsongen. På 65 matcher har killen gjort 42 mål och 57 assist. 99 poäng totalt. Har en bror också som är grym, Keanu Yamamoto.

En riktigt drömvärvning som redan nu sägs vara ännu bättre än spelare som t .ex Johnny Gaudreau från Calgary Flames.

Ögongodis: youtube.com/watch?v=lwj4kpGb_GA

Dax før ny silly tråd? eller borde den døpas op till Silly: Spelardrømmar?

Tråden du skriver i heter “Spelardrömmar” om du missat det :laughing:

tror han syftar på att årtalen skulle tas väck…

[b]Låst tråden.

Ny tråd - Spelardrömmar 17/18 har ni här.
[/b] https://forum.hv71fans.se/t/silly-season-17-18-spelardrommar/596/1

Denna är ju låst…