Silly Season 17/18 - Spelardrömmar!

oavsett vad man tycker om Gulas så är han en typ som vi saknar i Hv idag.
Vi har sjukt mycket allround spelare i laget men väldigt lite spets på avslut både på back och forward sidan.
Vi behöver några renodlade mål tjuvar och Gulas är definitivt en sådan, sen har just han kanske lite neråtgående trend om jag inte minns helt fel ? Men sedan Christensen fick rost i bössan så saknar vi nån jävel som alltid hänger dit sina chanser. Våra forwards idag måste ju ha 10 skott innan 1 trillar in typ förutom kanske Thörnberg och Önerud i viss grad

Det är bara att titta på vårat PP, pucken passas runt och sen tröttnar någon och kastar ett skott på mål, ysh mår dåligt bara jag tänker på vårt pp alltså

Läste idag att Andre Petersson kopplas ihop med HV till nästa säsong, är detta något konkret eller baserat på vad han sa i en intervju i hvtv att hv är alltid ett alternativ?

Han sa att det vore roligt att lira i hv igen men att fokus var utlandet, sen bara för det så väljer media att säga “aktuell för hv”

Lägger detta ryktet i denna tråden sålänge då det inte är riktigt seriöst bekräftat:

Milan Gulas ska vara, enligt 2 st oberoende källor ett namn för HV71.

Gulas tror jag faktiskt skulle passa bra i Hv. Av det man sett av honom verkar han vara en vinnarskalle.

Får man drömma fritt skulle ju en förlängning på Ullström, samt Gulas och André Petterson sitta fint! Då känns det som en förstärkning
sett till det man tappar.

Tillägg: Ser gärna en förlängning på Lias oxå. Han sa i någon intervju att han ska fira detta ett par veckor, sen är det dags för sommarträning så man orkar med en säsong till snart. Kan det betyda att han kanske funderat på att stanna iallafall om det inte blir NHL direkt? Hoppas!

Finns ett gäng härinne som i flera säsonger önskar Andy Miele.
Blir inget med det i år heller, då han nu är klara för Malmö Redhawks.

Vad jag drömmer om är att vi får behålla vår kärna ifrån guldlaget såklart och det ser ju faktiskt ut som att det blir så, sen skulle jag hemskt gärna se en riktigt vass första center vilket vi ju faktiskt saknat denna säsongen, menar en playmaker av rang som kan få igång vårat PP, kan vi få behålla våran kärna men samtidigt addera PP spets…oj oj oj säger jag då, i år vann vi FAN sm guld med ett högst mediokert pp (nu var jag nästan snäll)

Tänk om vi kunde få in en grym första center playmaker och en pp back med ett vasst skott istället för Almqvist som drar till Frölunda…
tjena guldet 2017/18

Som nämnts i Seriösa-tråden: Robin Fuckin Figren… skön snubba av isen… hur skön är han på isen… Kolan-klass?

Är “skön snubbe” verkligen vad vi vill ha? Stämningen i laget verkar det ju inte varit fel på direkt och känns Figge verkligen som någon som kan tillföra något i HV?

Vore en bra ersättare till Laine som hårt jobbande forward.
Figren verkar vara en riktig lagkille som jag tror skulle passa bra in i nästa års lagbygge.

Kan han ersätta Brithen? Figren är en hårt arbetande ytterforward som är stark i sarghörnen men har inte samma spelsinne som Brithen. Men vi har fått in spelsinne i Ejdsell + ny center som ersätter Christensen som jag hoppas är Ullström. Figren är ett offensivt hot och därmed tycker jag han kan ersätta Brithen rätt bra.
För jag räknar han inte tar första centerrollen

Önerud - Ny/Ullström - Wennerström
Tedenby - Ejdsell - Sandberg
Thörnberg - Stenlund - Figren?
Sundh - Begntsson - Andersson/Brännström

Tror jag me. Figren är snabb och irriterande flr motståndare precis som Laine. Gött med en Rightare me

Tycker dock att Önerud thörnberg är givna i vår förste lina med ny center

Med all respekt för Figren, men absolut nej tack! På sina 4 senaste säsonger i FHC har han spelat 46 slutspelsmatcher och på dem gjort [size=200]!5![/size] poäng. Totalt sämst när det gäller.

[b]Stort tack att ni förr Figrens diskussion på denna tråd och INTE på seriösa.

Ni är världsbäst(bevisligen :smiley:) och bevisar samtidigt varför vi är Sveriges största och mest Seriösa forum. Tack![/b]

Måste faktiskt medge att det är provocerande, frustrerande och störande då Hv71s seriösa rykten-tråd verkar vara enda diskussionsforum i hela världen där man inte får diskutera ämnet.

Jag tycker man isåfall ska ändra namn på denna tråd (alternativt starta en ny tråd) till något i stil med: “Diskussioner kring rykten samt övergångar”. Då är det lättare att hålla sig till topic samt det finns en tråd där man faktiskt kan diskutera alla typer av rykten samt klara övergångar, både när det gäller nyförvärv och förluster, i en och samma tråd.

Det är lite svårt som det är nu. Man får bara länka eller nämna något kring rykten men sedans finns det inte gemensam tråd att få diskutera ämnet.

Du har rätt - vi har fel. All in på seriösa, även grannens Piss-Bosses skunk - Kåberg hörde något…detta blir öööverstyvt och sen
kör vi debatter om Kåberg som vi alla inte vill bevittna.

Seriösa ska vara seriöst. PUNKT.

Figren ær ju inte en poængspruta men klarar normalt av ca 20-25 poæng per sæsong.

Han ær ju byggd før en jobbig 3:e - 4:e line med sin snabbhet och rutin.

Jag tycker det ær en bra værvning før att få mer rutin in i laget.

Abbott, Arlbrandt, Christensen ær ju bara før att næmna några vi troligtvis tappar.

Känner väl lite att vi inte kommer ha tillräckligt med skills och playmakers i nästa års lag om dessa värvningar görs. Lias stannar ryktas det om nu (förövrigt underbart) vilket skulle betyda att vi kanske har 3-4 forwardsplayser att fylla till nästa år:

Ejdsell - svårt att veta vad han kan prestera gjort EN bra säsong i HA och alltid ovisst hur omställningen till SHL går, toppar runt 20 poäng på honom

Wännström - gjort en halv bra säsong i SHL, vasst skott men återigen ingen garanti att han presterar på topp i HV

Ullström (ser som ett nyförvärv om han kommer) - grymt om han kommer riktig förstärkning, men tveksamt om han leder en första powerplayformation med 30%, ser honom mer som en tung andracenter

Figren - jobbig att möta snabb på rören, stänker in en och annan poäng men aldrig varit något större hit offensivt

Tappar vi Brithén och Arlbrandt behöver vi liknande spelartyper, Eännström, Ullström och Ejdselll är alla spelare jag blir glad om de kommer, men Figren får inte plats enligt mig, där måste GARANTERAD spets on som kan styra ett pp och göra mycket poäng likväl i serien som i slutspel.

Tyckte du själv att du som moderator bemöter Kamys inlägg på ett
Moget och bra sätt?

Även om du inte håller med, så behöver du väl inte förminsk och förlöjliga nån på det viset!

Med vänlig hälsning, HABO

Nej men det är ju sanslöst uruselt om man ska vara ärlig. Att gå ner sig så brutalt när det väl gäller. Har han kass mentalitet eller vad är grejen?

Jag håller med om att vi behöver få in rutin när dessa herrar försvinner och framförallt om vi tappar Ted också. Men det finns mycket bättre rutin att hitta där ute som faktiskt vet hur man levererar när det är viktigast.

Jag är kanske lite väl anti Figren. Men jag tycker faktiskt aldrig att han har bevisa något. Skön på twitter dock, värd att följa.