Silly Season 17/18 - Spelardrömmar!

En spets som skulle kunna vara en kandidat till ersättare för Önerud skulle kunna vara Dennis Everberg, som har utgående kontrakt med lillebror. Gillar hans spelstil. Finns inte jättemånga intressanta free agents i SHL i övrigt.

Oh ja

Everberg har nyttjat sin KHL-klasusul och kommer inte att spela i SHL.

Är det någon som har koll på vad vi har för andra FD HV spelare som spelar i tex AHL/KHL? Helst i attraktiv ålder.
André är ju självklart en dröm.
Ahl har väl inte gett upp NHL drömmen ännu. Finns det något i ålder mellan dem?

// Henrik

Pratas om presskonferens imorgon. Är det nu Jagr presenteras? :sunglasses: Står fortfarande utan kontrakt enligt EP :wink:

För att vara lite seriös drömmer jag fortfarande om en comeback för Joensuu för att få lite tyngd nu när Laine och Abbott försvunnit. Har dock kontrakt i KHL nästa säsong.

Petersson, tack.

Tror att “Where are they now”-funktionen på EP visar ungefär vad du är intresserad av. eliteprospects.com/where_are … php?team=5

Underbar länk, tack!

Yes den länken gav mycket av infon jag sökte. Tyvärr inte så många guldkorn som jag hade hoppats. Men Stridsberg hade jag missat. Sedan har vi lite fler allsvenska spelare jag inte hade koll på. Och hur värderar man egentligen utvecklingsmöjligheter för dem?

De får gärna presentera en förlängning för Ted på den där presskonferensen…

Andre vore drömmen, då blir det klass ut klass in mellan honom och önerud.

Sen får gärna Brithen förlänga, Yterell, Wennström, Figren och Ejdsell klara

Någon snackar om Falk också och det vore väl en okej ersättare till Abbot

Men jag tvivlar på att man går ut med så många spelare på samma PK

Falk har kontrakt även kommande säsong med Luleå samt börjar bli till åren. På tal om mängden nyförvärv på PK, hänt förr att HV presenterat många nyförvärv samtidigt, inte under J&J tiden va jag minns dock men det har hänt.

Ah ok, 3 nyförvärv enligt JP.

Yterell, Ejdsell och Wännström ?

Fina nyförvärv isåfall, Yterell ersätter Hansson, Ejdsell ersätter Lias.
Wännström kanske ersätter Brithen ? bra allround forward
Ser gärna att Brithen stannar dock

Ärligt talat så önskar jag typ att de tre positionerna som ännu inte är fyllda fylls genom att man lyckas lösa Brithen, Reese och framförallt Lehtononen. Det är tre duktiga klasspelare. Sen, givetvis, med utrymme för spelare man inte kan säga nej till typ Petersson även om det inte är så jätte troligt.

Wännström ska tydligen vara en sniper av rang, så arlbrandt kanske

Gå in på hans profil på shl’s så kan ni se alla poäng från hans sida den gångna säsongen.

youtube.com/watch?v=ztgb38yX9XI

Oerhört tråkigt att Borgman fick vattenskalle efter en bra säsong i SHL. Nu var han visserligen väldigt bra, men blandade och gav i perioder och var stundtals övermodig och hade lite svårt med avvägningarna. Tror han får harva i AHL tyvärr. Hade mått gott av ytterligare en säsong i SHL.

Hoppas att det löser sig med Lehtonen nu då. Sen finns Sami Lepistö ledig om man får drömma. En inte helt omöjlig värvning…

Marc-André Gragnani är kontraktlös. Ni vet den där offensiva backen som Hult har varit sugen på de två senaste säsongerna - hade dock ett bra år i KHL, så har inte för höga förhoppningar :unamused:

Håller alla tummar o tår att Hv löser Lehtonen nu när man tappade Borgman.
Viktigt att behålla en spelare som honom och som kommit in i laget och staden.

Vet inte alls hur marknaden ser ut men jag antar att Johanx2 hade med detta i beräkningen och därmed sett över läget!