Tråden om #19 David Ullström

Inte mer än det som står här: msn.com/sv-se/sport/ishocke … dat-folk-förstår-att-jag-kommer-att-få-extra-bevakning-på-mig/ar-AAM6GeL?li=BB13mhoP

Fixade länken: msn.com/sv-se/sport/ishocke … i=BB13mhoP

Tack!

Nej, broskskador är lurigt och tar massor av tid och energi att få iordning på med en stor risk för bakslag, oavsett fysisk status.
Det måste få ta den tid det tar.

Damn, Ullström redo för comeback! :open_mouth: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Edit: Samuelsson sade detta i HVTV som släpptes idag och både Ullström, Berto och Ytterell är redo för comeback.

Spännande, lär ta ett par matcher för David att spela igång efter sin frånvaro, men kommer han igång framåt vårkanten kan detta bli rikig roligt.

Kvalitetslirare som verkligen brinner för HV och kan höja hela nivån på allt man gör bara för att han är med. Perfekt nu när Önerud är borta. Vad mer kan man önska! Hoppas han får va skadefri bara

Största höjdpunkten i HV71 på mer än ett år. Håller tummarna för att Ulla för HV71 tillbaka till finrummet.

Har du skitit färdigt än?

:laughing:

:laughing: :laughing:

Jag fattar inte. Man är väl inte magsjuk i en vecka? Kunde man inte flugit upp honom till matchen igår? Man börjar ju undra om det verkligen är magsjuka det handlar om.

Man kan vara rejält sjuk i flera dagar och inte redo för spel på en vecka. Är det dessutom så att det härjar i familjen så kan det vara klokt att inte plocka in honom i laget med risk för att få ett större utbrott.

Med det sagt så kan det så klart vara något annat som spökar också.

Med tanke på att Ullström jobbat sig tillbaka från skada, så kanske han kräver ett par extra dagar att ta sig tillbaka från en magsjuka. Man är inte spelklar bara för att man skitit klart :wink:
(man kan enkelt dö av magsjuka, det är egentligen inget att skämta om, fast samtidigt är det ju det)

Ingen avstängning för Ulla.

Bra!

Det går trögt för Ulla i sitt försök till comeback. Nu har han fått hjärnskakning också, efter smällen igår.
hv71.se/a-laget/skadelaget

Snacka om oflax…

Men vad fan. :frowning:
Jag noterar surt att det inte ens blev en utvisning för detta… Domarnivån är under all kritik…

Utvisning för en… krock?

Tråkigt naturligtvis för Ullström, men nu ser jag inte riktigt hur HV ska få nytta av honom. En (!) enda fullföljd match hittills och nu borta minst veckan ut. Det innebär att han har i bästa fall ett tiotal matcher att komma in i, inte bara matchform, utan slutspelsform! Detta ser jag som näst intill omöjligt.

Så det är nog bättre att försöka komma igen till nästa säsong, om det fortfarande skulle vara aktuellt att ”spela” vidare.

Är det nån slags förbannelse som gör att denne man inte ska få spela matcher för HV? Förra sejouren så var säsongen över redan tidigt på hösten. Och är han inte skadad så är han avstängd.

Vet inte om det är hans spelstil men känns som att han spelar väldigt uppoffrande och onödigt hårt mot sin kropp ibland. Ok, smällen nu var ju bara otur men det verkar ske ofta. Kanske ska försöka bevara kroppen lite och växa in i det. Om han nu får spela nått i år.