Tråden om #3 Markus Lauridsen

Mycket varmt välkommen till Hv71.
Detta nyförvärv tror jag mycket på.

Att ett nyförvärv, i vanlig ordning totalsågas är tyvärr standard.
UTAN att sett Markus Lauridsen i en HV-tröja. Skäms ni inte :open_mouth:

Flertalet av er totalsågade även Erik Christensen, mflr och även Lance Ward.
Dom blev förstås sådär enligt eran - vilseipannkakan-knopp. Foliehatt heter det nu.

Jag förstår inte värvningen till fullo MEN de känns spännande med defensiv back som även ska kunna bidra en del offensivt trots styrkor i den egna zonen som sagt. Tror ni att han fortsätter bära nr 44 som han gjorde i München? Visst nu är ej Youtube allt men där finns ett par klipp med ett par härliga mål ifrån denna dansk med fina skott, både handledare och slagskott.

Det låter vettigt i teorin. Jag tänker dock att det blir jävligt svårt att värva in en ersättare till Pilut, han var ändå en av de bästa backarna i SHL förra säsongen. Eliott-klass finns det mer av där ute, det borde vara hyffsat enkelt att ersätta honom. Dock måste man minnas att det tar en rätt lång “prövotid” innan dessa ersättare är “up and running”. Det kan bli en knackig höst.

Det är relativt tidigt på silly så det kan inte röra sig om en panikvärvning utan detta är en spelare Hult måste tro på. Defensiv och boxplay var svagt förra säsongen så defensivt skickliga backar med bra första pass verkar vara logiskt ut den synvinkeln och det är det de säger att han står för. Ja ja, framtiden får utvisa men jag kan konstatera att under de senast fem säsongerna är den enda liga han haft plusstatistik i tyska ligan. I AHL, SHL och allsvenskan har han haft minus. Vilket ju i och för sig kan bero laget han spelat i också.

Relativt hög andel nya spelare i truppen och fler än jag förväntat mig som inte är etablerade på någon högre SHL nivå. Jag börjar mer och mer tro att denna trupp är avsedd för topp sex säsongen 2019/2020 snarare 2018/2019.

”-Jag hade lite olika alternativ inför nästa säsong, men när HV hörde av sig så tvekade jag inte. Man kan väl säga att jag bestämde mig omgående.”

Man undrar ju vad det var för alternativ han hade. Det låter knappast som erbjudande från några större ligor eller lag och att det var huggsexa om honom. Är det såna spelare Hult är benägen att landa?

Inget ont om Laudrisen som person och spelare. Inte hans fel att Hv verkar vara enda SHL-lag som erbjudit kontrakt.

Vilka då? Jag ser då inte ”flertalet” iallafall.

Är nog bara du, Zico och Hult som jublar över detta nyförvärv. Jag önskar dock, och hoppas att alla vi övriga kritiska kommer att ha fel.

Haha så ägd!

Du Kamy, jag kan inte påminna mig att jag skrivit något inlägg om Lauridsen som kan tolkas som att jag jublar. Det enda jag skrivit är väl att jag inte tror att han är en flopp. Men till skillnad från de flesta andra med förutfattade meningar, anser jag att man skall få sin chans att visa upp sig innan man vare sig risar eller rosar. Det kan jag ändå tycka är ok.

Och Pg79an: apropå att vara ägd…är det inte du och andra som är ägda, alla ni som bara följer efter och upprepar det som andra myntar, om en är kritisk och sågar så hoppar ni (och du) på tåget och fyller i, leker följa John, trots att de flesta egentligen inte har en aning om vad spelarna står för även om det finns en och annan som har koll. Så känn dig ägd själv, Pg79an!

Om vi så värvat tillbaka Ander Eriksson ( han som var här under lock-outen och inte kunde åka skridskor, han med dubbelhakan) som Piluts ersättare så hade Zico ändå tyckt vi ska se vad Anders har att ge innan vi bedömer honom Sådan är Zico av sin natur.
Det är väl förvisso bra att det blir lite balans på forumet men Zico är säkerligen en supporter som Johan Hult hade sagt har rätt karaktär :smiley: :laughing: :wink:

[size=200]Förih*****e[/size]

Vad är det för barnfasoner och börja dissa varandra med “ägd” och annat fjortisskit? Ha lite respekt för att andra tycker olika. Lägg ner. Alla inblandade. Det är ju LHC-klass på detta :unamused:

Dags för moderatorer att banna lite nu kanske… riktigt mycket trams och det lär ju bli att ännu fler seriösa med verklig insyn och bra källor som kommer förloras. Olof Mattsson: Ge fan i att klanka ner på Zico (som bidrar med grymma inlägg ständigt) eller någon annan överhuvudtaget. Ni som har mage att slå kungen Sir Ward på fingrarna, förtjänar inte ens att vistas inne på detta forum…

Oerhört moget skrivet, OlofMattsson! Eller inte. Du får givetvis både kommentera och kritisera det jag skriver, men det är jäkligt magstarkt av dig att att försöka göra dig lustig över något jag inte har tyckt eller skrivit. Personer som försöker göra sig rolig på andras bekostnad är enligt min uppfattning…väldigt pinsamma. Skärp dig nu så går vi vidare i sann HV-anda!

Oerhört moget skrivet, OlofMattsson! Eller inte. Du får givetvis både kommentera och kritisera det jag skriver, men det är jäkligt magstarkt av dig att att försöka göra dig lustig över något jag inte har tyckt eller skrivit. Personer som försöker göra sig rolig på andras bekostnad är enligt min uppfattning…väldigt pinsamma. Skärp dig nu så går vi vidare i sann HV-anda!
[/quote]
Ber om ursäkt! Gick över gränsen och framförallt var mitt inlägg inte så relevant.
Du är faktiskt en som håller kvaliten uppe här på forumet. Onödigt och tramsigt inlägg från min sida som sagt!

Bra så.

Nu återgår vi till programmet.

Mina två barn kör med ordet ägd. Går på mellanstadiet - samma nivå som ni båda.
Zico håller jag som en av dom främste på forumet. En av forumet mest kunnige och skarpaste. Punkt.

Mina två barn kör med ordet ägd. Går på mellanstadiet - samma nivå som ni båda.
Zico håller jag som en av dom främste på forumet. En av forumet mest kunnige och skarpaste. Punkt.
[/quote]

[/quote]

Och min kommentar var endast för du ibland kan vara ganska snabb på att såga andra som inte delar din uppfattning och att du faktiskt hade fel men jag ber om ursäkt och erkänner att det var låg nivå på den kommentaren. Samtidigt blir det ju knappast bättre när du väljer att skriva som du gör. Och nej, det är inte bara barn som använder ordet ”ägd”

På förhand, obegripligt.

Men välkommen till HV oavsett!

Undrade vad 17 det här var för värvning först men han har överraskat ganska mycket tycker jag. Ingen jätteflashig spelare men ganska stabil över lag och kan lägga några fina mackor här och var. Är nog en bra värvning sett till prislapp.

Jag skall ärligt säga att jag inte ser så mycket av honom där ute på isen, förutom att han verkar ha en förkärlek till bra pass, men en kille som jobbar i det tysta verkar det va. Bra så!

Han är lite som om Berglund och Persson får ett barn.