Tråden om: HV71 (-2)

Om vi inte går upp hoppas jag Hult får nytt kontrakt. Tror på kontinuitet. Ser gärna 4-5 år.

Vi måste tro på styrelsen och HV.
Fyll Garden, köp korv i kioskerna och lyft laget.

Allsvenskan är en riktigt rolig liga så de gör inget att hänga här något år!
Tillsammans för HV71 handhjärta

Tyst!!
Nån i HV kan ju ta dig på allvar.

Tack!
Ska man ta på sig Hult-vänliga glasögon kan man tolka det där som ett försök att utstråla ödmjukhet. Vilket väl är bra, typ. Om det inte hade varit just Hult då, förstås.

Först och främst, tror Powell kommer vara ett galet bra tillskott. Bra jobbat där.

Men som du är inne på lejacques, det är helt otroligt hur man gång på gång lyckas trolla bort nyförvärv/förstärkningar. Är det vi åskådare som på något sätt missförstår vad som sägs, eller vad är det frågan om? Har vi olika definitioner av förstärkning? Det är liksom nästintill omöjligt att hitta någon som helst form av logik i uttalande kontra agerande. Wilander och Hult har pratat om förstärkningar under en längre tid, i princip sen säsongsstarten och t.o.m. innan dess.

Olausson försvann, Huhtala kom in. Några spelare blev skadade och några försvann till JVM, Dalen-spelare lånades in. Karlström släpptes, Söderberg togs in. Nybeck blev skadad, ersattes (enligt Hult själv?) av Powell. Den enda regelrätta förstärkningen här är väl ev. Söderberg, då vi med säkerhet vet att Karlström inte varit tillräckligt bra och Söderberg kanske kommer vara bra. Vem vet. Powell tror jag blir en superförstärkning, men ingen Nybeck-skada ingen Powell?
(till Hults försvar, han ville enl. rykten göra sig av med Nybeck i utbyte mot Powell + pengar)

Utöver detta har man, enligt rykte, visat intresse för ett gäng olika spelare som tveklöst hade FÖRSTÄRKT laget. F. Sandberg, Petersson, Bouma, Bryggman. Åberg är väl ett rykte som kommer från forumet, så bortser från det. Oavsett vad så har man uppenbarligen haft ambitionen att värva någon/några som på pappret hade varit en av ligans bästa spelare. Men, i slutändan så ersätts spelartapp/skador (som Hult inte har kontroll över), en underpresterande spelare ersätts av en vars prestation är högst okänd/osäker och därtill lånas Dalen-spelare in. Detta medan det uppenbarligen finns pengar för att signa ex. Petersson. Pengar som man nu väljer att inte använda, om inte Powell är helt galet dyr, då det handlar om att “jobba med det vi har”. Samtidigt som Hult inte känner sig trygg med att spelet har hackat på slutet.

Hjälp mig förstå, var är logiken?

Finns ingen och har aldrig funnits under Hults år som SC

Haha… Om det stämmer att han är extremt konflikträdd så undrar jag hur tankarna gick när han tillsattes som KD. Det är liksom en väldigt viktig egenskap att som den som ska styra skeppet högst upp kan ta de tuffa beslut som krävs, framförallt i en prestationsbaserad bransch.

De exakta formuleringarna är marginellt bättre än sammanfattningen.

Faktum kvarstår: Hult vill inte säga rakt ut att det är ett misslyckande att de inte går upp.

Inte ens att det är ett litet misslyckande. Istället snärjer han in sig i plattityder och väljer han att “håna/ge en känga” till journalisterna och påstå att de aldrig kan ha rätt ty de vill oxå tjäna pengar/få klick. Det är ett logiskt felslut. Man kan ha rätt OCH tjäna pengar. Det är inget motsatsförhållande.

Så helt klart delar inte vårt sportchef sportslig filosofi med vår ordförande. Det är inte optimalt.

Den här föreningen är död för mig. Finns ingen glädje eller passion längre. Det har det förvisso inte funnits på många år, men nu finns det verkligen ingenting kvar längre. Jag har inte tittat på någon match på flera veckor, och så kommer det förbli sålänge Hult är kvar. Alltså är risken att jag inte får se Hv lira på flera år.

Vi är i Allsvenskan för att stanna.

“Medlemmar kan göra skillnad”. Jo tjena. Finns väl inte en enda medlem som vill ha kvar Hult? Enda skillnad vi kan göra är att inte sponsra denna verksamhet med ännu mer pengar. Sålänge pengar rullar in som vanligt så kommer Hult få sitta kvar.

Logiken? För att förstå måste vi väl måla upp en bild av hur det gissningsvis sett ut sedan sensommar/tidig höst.

  • Anders Wilander förklarar för Hult att nu ska han minsann få en massa pengar för att kunna stärka laget. Wilanders analys av förra säsongen var att det var styrelsen och Agnes snålhet som stjälpte laget. Med rätt förutsättningar är Hult en riktigt bra sportchef, tror Wilander.
  • Hult tackar för förtroendet. Nu ska han minsann värva och säger till JP att man lärt sig av misstagen från ifjol och ska därför se till att stärka laget under säsong så man är beredd vid skador och JVM.
  • Hult (och det här inget hån, bara ett konstaterande) har inte greppat att man lirar i allsvenskan. Han tror på fullaste allvar att han ska kunna värva etablerade “SHL”-spelare till truppen. Därav hör han sig för med spelare som Petersson, Bouma, Bryggman, Sandberg och Åberg (just detta rykte kommer även från MrMadhawk).
  • Hult rapporterar till Wilander och Lindbom. De tycker det låter jättebra. Wilander vill satsa, och här kommer Hult och droppar en massa stjärnnamn som inget allsvenskt lag kan drömma om.
  • Tiden går. Skadorna kommer, JVM-spelarna lämnar. Hult siktar fortfarande på de tyngre namnen.
  • Wilander och Lindbom börjar undra vad som egentligen är på gång. Hult förklarar att marknaden är död. Wilander och Lindbom köper snacket, utan en tanke på att andra lag faktiskt hittar spelare.
  • Det börjar bli ont om tid. För att visa att han i alla fall agerat och använt de pengar som Wilander lovat honom, börjar Hult slänga ut frågor till andra klubbar. Han har insett, alldeles för sent, att de spelare han ville ha bara var en dröm, och ställer därför in sig på HA. Det är dessutom lättare att leta på hemmaplan än att vända sig till ECHL, Liiga och övriga Europa där han inte heller har ett kontaktnät värd namnet.
    – Av en tillfällighet är Karlström inte nöjd med situationen. Almtuna kan tänka sig ett byte. Av en tillfällighet släpper Västervik sina toppspelare, som de numera brukar göra samma tid varje säsong. Hult har en massa pengar och kan köpa loss Powell. En spelare som Västervik hämtade från ECHL sju månader tidigare är nu, i Hult och HV:s ögon värd 700 000 kronor.
  • Dessvärre skadar sig Nybeck. Hult har varken förmåga, kontaktnät (inget hån, bara ett konstaterande) och kanske inte heller pengar att göra ett sista ryck. Ergo. Powell får bli Nybecks ersättare.
  • Hult kan luta sig tillbaka. Han tycker ändå han gjort det han skulle göra. Han tycker han agerat helt rationellt och logiskt.

Haha, onpoint

- Faktumet att spelet hackar men ni leder ändå?: "Känner stor tilltro till tränarna och spelarna, men jag känner mig inte trygg med att spelet har hackat på slutet.

Om ovanstående citat med att “spelet hackat på slutet” stämmer så…bekräftar det väl egentligen bara allt man tycker och tänker om Hults kompetens som sportchef. Ge mig en varning, men karlfan är en jävla idiot vad gäller hockeykunnande. Behövde få sagt det…helvete så trött jag är på den jävla floskelmaskinen med sportchefstitel.

Jaha! Då kan vi räkna med Allsvensk ishockey nästa säsong!
Hults planer är att detta gäng återigen är de som ska göra det.
Vi kommer bara se på när andra lag spetsar till det ännu mer.

Vi har hört det förut och vi vet hur det slutade!
Vi har mer eller mindre haft problem mot samtliga lag i serien men ändå ser han fan inte att det behöver förstärkas.
Hur i helvete får han vara kvar och vad fan för Wilander och Lindbom! Va det bara de feta platserna de ville åt och sitta och glassa innanför HG!

Pissa oss fans rakt i ansiktet ännu en gång är va de gör!
Att man fortfarande lägger ner så mycket tid på Hv71 när de som bestämmer fullständigt skiter i oss fans!

Visste att det värsta som kunde hända va att just denna Hult fick vara kvar och som grädde på moset tog man in en livrätt chef över honom.
En som svara varje gång man kontaktat honom att man ser över allt för att ta sig upp!
Rent skitsnack med andra ord då inte ett skit görs förutom att fylla på med spelare när vi fått skador! Ingen som kommer in och lyfter laget ytterligare. När man tydligt ser stora brister!

De kan dra åt H……e! Makalöst hur fan han kan få vara kvar!

Finns det belägg för att HV har betalat 700 000 för Powell?

Mer än tidningsuppgifter nej, så vitt jag vet.

Nej, jag har inte sett något annat heller som styrker det. Alltså vet vi inte om det stämmer, eller?

Det var ju det jag skrev häromdagen. En journalist skriver att summan är 1 milj, en annan att det handlar om 400 000. Då helgarderar en tredje med 700 000.

Det faktiska priset lär vi ALDRIG få reda på. Affärshemligheter. För mig spelar summan ingen roll, bara vi går upp.

Som många har skrivit, trots Powells och Söderbergs intåg, har ju laget bara förstärkts marginellt. Men det behövs ju riktiga förstärkningar, lite mer tyngd och grit och kanske lite mönsterbrytare.

Se på Djurgården. De är i samma situation som HV var i förra året och de gör allt det som HV borde gjort. Man sparkar, tränare, sportchef, underpresterande spelare, tar in nya spelare och förändrar truppen rejält. Man gör allt i sin makt för att spela i SHL nästa säsong.

Och HV är ju i exakt samma läge som Djurgården, även om vi spelar i allsvenskan. HV vill ju också spela i SHL nästa säsong. Trots enorma resurser, så gör man inte det som krävs, man petar bara lite på ytan och tror att det ska räcka. Jag har så svårt att förstå att ingen i den sportsliga ledningen verkligen inte förstår och inte ser samma brister som vi fans ser.

Man kan inte bara sitta still och hoppas att detta laget ska fixa avancemang. Visst, om alla planeter står rätt, kan det givetvis gå. Men varför chansa? Det behövs en rejäl back till, en Donovantyp, en tung, jobbig, elak forward som vågar sticka in näsan framför mål och sen vore det inte fel med antingen en sniper, en André Peterson typ eller en mönsterbrytare typ Tedenby.

Men Hult tror väl som vanligt på den grupp man har, att den skall lyfta till oanade höjder??? Att det ska va så svårt att fatta att det är i år man ska satsa, det är nu man ska spetsa laget och förändra på ett klokt sätt. För fasen Hult, lyft dig i kragen och överraska oss för en gångs skull.

Mycket intressant jämförelse med Djurgården. Och jag håller med. Det är kanske olika serier, men både Djurgården och HV befinner sig i exakt samma läge. Som du skriver. Båda lagen har som mål att spela i SHL nästa säsong.

Det som skiljer HV från DIF är att man redan tidigt byggt en grund att stå på. Man leder trots allt serien. Många pusselbitar som behövs för att klara målet är redan på plats. Det behövs ingen helrenovering på samma sätt som i DIF. Men. Precis som Djurgården saknar man pusselbitar och här måste man ju se till att ha alla bitar är på plats innan slutspelet drar igång.

I flera år har jag sagt att säsonger hänger ihop. Det går liksom inte bara att trycka på reset och tro att det man gjorde förra säsongen inte betyder någonting. Och det har nog aldrig stämt så mycket som på den här säsongen. Årets säsong är en direkt fortsättning på fjolårets kvaldebacle. Det blir det i alla fall när man så tydligt säger att målet är att gå upp direkt. Och därför måste man också agera “desperat”, vända och vrida på allt man kan. På samma sätt som Djurgården gör.

Den sportsliga ledningen ska ge laget bästa möjliga förutsättningar för att HV ska nå sina mål. Just nu tycker jag inte man gör det.

[size=200]om följande gäller för ert tilltänkta inlägg:

  • ni enbart diskuterar HULT
  • ni mestadels diskuterar Hult
  • ni har med hults namn mer än tre ggr
  • ni öppnar med namnet Hult som första ord,

Ja, posta det då i tråden om Hult[/size]

Lite som Candyman. Hult, Hult… :laughing:

Fint att ni styr upp!

På förekommen anledning: en insats krävs för att behålla god stämning på forumet!