Tråden om: HV71 (-2)

Han är väl borta i 3 matcher till tror jag fick han inte 4 i sista matchen?

Han fick nog 4 varav en omvandlades till böter = avstängd 2 matcher till. Enligt mina beräkningar.

Disciplinnämnden utdömde 4 matchers avstängning varav en omvandlades till böter. Dessvärre tidsbestämde man också straffet till att gälla tiden 17 -24 sept. Efter det har det kommit till en match i CHL den 22 sept. Inte heller den matchen får Karalahti således spela, så i realiteten blir det alltså 5 matchers avstängning av vilka en är böter. Lite knepigt kan man tycka.

Jag trodde faktiskt i min enfald att CHL-matcherna inte påverkades, men där ser man! Tackar för klargörandet!

När Christensen o Brithen är tillbaka så skulle jag vilka se Thörnberg styra pp2.
Sätta in Bengtsson i pp1.
Tanken slog mig när jag såg Martin mot Skellefteå då han styrde PP från sin högerkant i Davidsson stil.( ja överdrivet)
Men bra va det.
På så sätt skulle vi få två PP som kan hota.

Thörnberg imponerade rejält i den positionen. Jag trodde inte alls att han hade den spelförståelsen. Vore kul om han fick utveckla den delen. Hans skott borde vara ett extra hot.

Känns som att vi kommer få se honom mer i den rollen än starka målskyttsrollen nu när han faktiskt börjar komma till åren.

Som vanligt så ligger highlights på alla andra matcher uppe förutom HV’s. Bonus om man får se innan dygnets slut… :frowning:

Japp.
Fattar inte varför du alltid ska ta en sån jävla tid…
Kom igen Frejd och HVTV, rappa på!

det är väl SHL centralt som löser det?

Finns det någon som vill dela med sig av vad det stod i Wennerholms “plus”-artikel i dagens AB?

Jag är så lyrisk över alla positiva saker jag har sett hos HV hittills. Det är tidigt på säsongen och vi hade en jäkla bra start ifjol, men vilket krigargäng som är på isen! Tänk bara när kapten och Christensen kommer tillbaka och tillför spets i offensiv zon.

Backarna är ju lysande i de andras frånvaro. Hansson är ett SUPERFÖRVÄRV. Johansson och Eidstedt är så välkomponerade och vassa att jag blir varm i hela kroppen. Om Johansson fortsätter i den här takten och med tanke på hans säsong förra året, måtte det vara omöjligt att hålla honom borta från JVM-truppen.

Underbar start - hoppas vi får se mer!!

Tack chinobar! Lite torrare läsning än vad jag hade hoppats på, men det kanske jag borde ha förstått när det gällde Wennerholm… :slight_smile:

Ja, det var ju inte världens roligaste läsning.

Emils rörelse är helt fantastisk, tänk när han får lite mer tyngd i kroppen då han väger lite lätt i närkampsspelet då blir han grym. Eidstedt har startat grym o hamnar inte ur position så ofta längre o verkat kommit in i SHL tempot.

Har gnällt en del på att det bara värvas hemvändare, men samtidigt är det så jävla härligt att se Önerud, Laine, Sundh, Tedenby, Almqvist, Thörnberg osv i HV-tröjan igen. Riktigt imponerad av det go som finns i laget.

Så hur ska du ha det, är det bra eller dåligt? :slight_smile:

Haha. Det är bra om hemvändarna uppträder som hittills denna säsongen! :slight_smile:

Haha fast så är det väl med alla nyförvärv/spelare? De är bra så länge de presterar bra :wink:

Så är det såklart, men presterar man bra så är man iaf inte här bara på gamla meriter, är väl mer så jag menar. :slight_smile: