Tråden om: HV71 (-2)

Så, med hvs siffror först, här kommer utvisnings-stat:

26 - 14
12 - 18 (vinst)
4 - 2 (vinst)
47 - 6
18 - 2
10 - 6
29 - 24
totalt:
146 - 72

Varav 66 minuter (33 st) är tvåminutare.
Rögle har 41 st, mest just nu, och Örebro har 17 st, minst just nu.

Förrförra säsongen hade HV en period något senare under säsongen då man hade sex raka förluster och det återhämtade man sig egentligen inte från under hela den säsongen. Det är mycket sannolikt att vi under nästa vecka återigen står med sex raka förluster.

Det är nästan 5 2or per match, dvs en halv period i utvisningsbåset per match. Sedan tillkommer ett par 5or som gör det ännu värre, men att tillbringa en halv period per match i utvisningsbåset gör ju en del för att minska chanserna till vinst. Jag tänker på följande:

  • De bra lagen har över 20% i målsnitt per PP, dvs de kommer scora i genomsnitt minst ett mål per match mot oss.
  • Det sliter på våra spelare i BP-formationerna på ett negativt sätt. Särskilt nu när vi har mkt skador etc.
  • Det saknas 17% av matchen för att gå framåt.

Hur många 2or är rimligt att ta i en match som är jämn? 2-3? Oklart, men örebro klarar sig under 3 iallfall.

Ikväll passerade vi svenska mästarna!
Vi är på väg uppåt! :wink:

Så här får det fan inte se ut. Vad har hänt med HV-hockeyn som Lindbom pratade så lyriskt om? Just nu skäms klubbmärket ut.

Jag blir mer och mer tveksam till att Lindbom är rätt man för jobbet. Jag menar, precis efter en kris plockar man in två orutinerade tränare medan tre rutinerade tränare lämnar. Lindbom har coachat Div1 hockey och Brithén var coach i Islands landslag eller nåt? Man tar inte heller in en tredje assisterande i en sån här orutinerad uppställning utan man låter det vara istället. Börjar HV matchen dåligt så spelar de dåligt i resten av matchen. Rögle hemma är ett ganska bra exempel på det. Att ta timeout för att förbättra spelet och snacka ihop sig är inte heller något som utnyttjas.

Sen scoutingen också. Den enda “osäkra” värvningen från utlandet denna säsongen är ett totalt misslyckande. Det O’Byrne gör kan mängder av svenska, billigare, spelare klara av för. Just nu känns han mest som en kon i försvarsspelet. Även här kan man ställa frågor kring Hult & Davidssons kunnande. Känns nästan som om de endast värvar tillbaka en massa HV-spelare och ibland någon nordamerikan med bra statistik? Jämför med LHC som år efter år plockar in toppspelare från Nordamerika.

Missförstå mig inte, vi har ett fantastiskt bra lag. Men ser det ut så här med dessa spelare så är det ju uppenbarligen något som är fel. Nu kommer säkerligen HV’s supporterelit som inte klarar av att se HV71 ifrågasättas och kallar mig för medgångssupporter eller något. Att kunna ifrågasätta sitt klubblag tycker jag är en viktig del i att vara supporter.

Jag håller helt med dig. Tycker du summerar det väldigt bra.

Så, med hvs siffror först, här kommer utvisnings-stat:

PIM…num. överlägen…tacklingar

26 - 14…5 - 6…13 - 16
12 - 18 (vinst)…8 - 4…14 - 10
4 - 2 (vinst)…1 - 2…19 - 12
47 - 6…2 - 6…21 - 18
18 - 2…1 - 4… 8 - 10
10 - 6…3 - 5…26 - 13
29 - 24…6 - 3…14 - 13
22 - 8 …3 - 5…10 - 16
totalt:
168 - 80…29 - 35…119 - 108

Vi drar på oss en massa PIMs men i grunden inte helt ojämnt i antal PPn.

Jag tycker att du har helt rätt och skulle aldrig få för mig att kalla någon som ser sanningen och saker och ting för vad dom verkligen är för en medgångssupporter.

HV är illa ute och leds av ett stort antal orutinerade personer där det finns all anledning att ifrågasätta deras lämplighet i befattning.

Hult och Davidsson är ytterst ansvariga för detta.
O`Byrne hur har den scoutingen gått till? Jag vill ha ett seriöst svar på den frågan???
Hemvändare ja men då måste ju kvaliten finnas. Värvningen av Melin är tex totalt obegriplig.
Målvaktstränaren? Ingen målvakt sedan Liv har blivit bättre sedan dem kommit till Hv71 varför?!
Säga vad man vill om A.J men ingen kan förneka att han haft rätt i många avseenden.
Pengar till nya spelare? Nej knappast dem har försvunnit pga 5års lagbyggen som kostat mera än det smakat.
Vart är hjärtat och passionen?

Jag har ju säsongskort men jag kommer inte gå på en match fram till dess att Stillman är tillbaka, så är det bara! :cry:

Vad har davidsson och johan… för email…Nu börjar jag bli förbannad på riktigt!

Är det hult@hv71.se??? Jag vill veta

För jag vill inte skriva ut i s(z)yberrymden utan att få svar!!

Bra fråga! Utöver det undrar jag var hjärnan är? För det verkar som att det är alldeles för känslostyrt när det kommer till de viktiga frågorna.

Antecknar :slight_smile:

Tycker du har rätt i väldigt mycket av det du skriver,så då får vi väl va medgångssupportrar båda 2 :slight_smile:

Varför tror du att de skulle bry sig om vad du skriver, även om du skickar till deras mail? De får tillräckligt med skit på annat håll, nu behöver de vårt stöd allra mest. Har själv haft ett mindre psykbryt under dagens och senaste veckans matcher som har varit mindre bra. Men det hjälper inte föreningen om man sitter här och på twitter(som jag) och hatar spelare hit och dit. Alla har såklart rätt till att uttrycka sig, men man kanske ska försöka få lite perspektiv på saker och inte bara spy ut galla. Hur tror ni O´byrne mår? Är han nöjd med säsongen? Nej, självklart inte och han måste bättra sig och det vet han om. Genom att hata honom blir han ju inte direkt en bättre spelare.

KOM IGEN HV!!!

Måste få försvara Lindbom och många av spelarna. Ja O’Byrne ser kanske inte så stabilt ut men han får otroligt mycket mer speltid än han skulle få när vi är fulltaliga på backsidan. Likadant med egentligen alla backar, dom pressas otroligt hårt och det ställs kanske lite för höga krav på t.ex. Emil Johansson och det har klagats en hel del på Cederholm. Cederholm speciellt tycker jag är illa att sitta och klaga på då han spelar mot en helt annan nivå av spelare mot vad han är van vid, och han får spela ganska mycket och ta ett ganska stort ansvar vilket inte gör det lättare i hans sits. Detta kan dock hjälpa honom i hans framtida utveckling.

Sen att folk klagar på att Lindbom skyller ifrån sig på skador, tror ni missuppfattar vad han menar, vi har en väldigt tunn backuppställning för tillfället och det gör att det sliter riktigt hårt på spelare som inte är vana att ha 20min/match. Senast idag var Önerud tvungen att spela back då Axel fick en felaktig 10’a, det säger väl en del om hur tunnt det är på backsidan just nu.

Spelare som dock förtjänar kritik eller åtminstone kan anses som en besvikelse hittills är Thörnberg och Christensen som verkar vara riktigt ur slag och dom är ofta riktigt virriga i egen zon, det är säkert en reaktion av att spelet framåt inte funkar.

Jag säger inte att det ser bra ut just nu men vi måste ge spelare och tränare tid på sig att förbättra sig. Det kommer bli bättre och vi såg i början av säsongen att när vi orkar så kan vi utmana lag som nu ligger i toppen av serien.

Antecknar att du antecknar…

META!!!

Om man jämför resultatet så här långt denna säsong och säsongen 2013/2014 så ser det ut så här:

_________ GP G GA +/- P
2013/2014 8 16 29 -13 9

2015/2016 8 18 27 -9 6

Just sayin´…