Tråden om: HV71! (del 1)

Han kan inte varit så bakbunden i början av säsongen i alla fall!

Användaren bannad permanent.

Sten-Åke Karlsson, HVs ordförande, är en riktig kamrerstyp som håller hårt i pengarna. Visst, han och styrelsen har stabiliserat ekonomin, men frågan är om man inte varit lite dumsnåla i år. Min tro är att Hult varit lite bakbunden, tyvärr, så man ska nog inte lasta all sitt missnöje bara på Hult.

OM det nu är ett styrelsebeslut att försöka snåla sig genom säsongen så är det ju styrelsen som måste tvingas bort.
Det enda som är riktigt säkert är ju att NÅGON måste bort, man kan inte låta en sån här säsong glida förbi obemärkt.

Fast det är ju bara en viss del av det hela i så fall tycker jag.
Ytterell,Zanetti,Figren,Wärn chansning med att Sweatt skulle få nytändning.
Vad har Wärn och Figren tex tillfört som inte Thörngren eller Erik Andersson kunnat bidra med? Bortsett från att Wärn är bra i närkampsspelet.
Sen är inte Wärn dålig och Figren ok fram till jul. Men tänker vi rollspelare är kostnad kontra prestation inte bra på dessa 2 verkligen pengar i sjön.

Laget är felbyggt och det är Hults fel.
Jag mfl har konstaterat en evighet nu att man frångått den röda tråden på backsidan varför? Nu ryktas det dock om Martin F och Didrik S det skulle vara raka vägen tillbaka till röda tråden.
Visst Sweatt o Wännström mfl är på pappret spets men kan de styra ett PP!? Nej
Vi har haft Arlbrandt Kung Eric kunde dem styra ett pp? Ja!
Vart är lirarna med känsliga handleder i årets HV71?
Kolla andra lag som tex
Axelsson,Lindström,lasch,Rosén,Pesonen,Olausson,Palushaj,Ryno mfl.
Man behöver mixen av allt i ett lag det har HV71 absolut inte haft i år.
Skriver noggrannare mera underbyggt imorgon när känslorna svalnat lite.

Jag stödjer den aktionen om vi svältfött oss själva till denna klena insats.

Isåfall är det avgjort, Sten-Åke Karlsson och hans styrelsekamrater måste tvingas bort från styrelsen, punkt!

Ja så var det på Riksbyggen iaf! Var inte så omtyckt i organisationen men pengar och bygga stabila organisationer kan han och där har han gjort ett grymt jobb även i HV71. Så Sten-Åke är fel man att beskylla.
Laget är felbyggt och några tveksama värvningar och det är Johan Huls fel. Sen tror jag som du Zico utan att veta men baserat på Sten-Åke som ledare att Hult kan ha vart lite bakbunden under säsongen. Att man vart lite dumsnåla vilket kostat mer en det smakat med facit i hand.

Tycker det är skitlätt att se varför det blev såhär. Det finns egentligen 3 brytpunkter under säsongen.

  1. Säsongsstart. Redan när vi går in i säsongen ligger vi ordentligt minus gällande vilka som lämnat och vilka som kommit. Alla kan se att mkt bättre spelare lämnat kontra kommit.

  2. Linus går sönder. Här är egentligen den största missen. Att lita blint på att PW med backup från Åhman ska orka bära oss långt är ett galet antagande. Att inte lyckas lista ut hur länge Linus blir borta är ett saftigt misslyckande och kostade oss topp 6, kanske tom topp 4.

  3. Transfer deadline. Vi blir av med viktiga spelare under säsongens gång, Hult fyller på med Elliott som i ärlighetens namn inte alls är bra till en början. Slutresultatet blir bra men den startaträckan skojar man inte bort. Zanetti är urtypen av panikare som inte alls faller väl ut. Att man sen inte hittar något bättre än Styrman (inget ont om personen Fredrik som självklart gör allt han kan) innan deadline-day cementerar vår status som ”undre halvan gäng” och man förstår att man inte är intresserade av en lång hockeyvår i Jönköping.

Inatt tänker jag grina mig själv till sömn, sen tänker jag vakna och krama barnen och se fram emot en jäääävligt varm sommar.
Över och ut.

HVs ekonomiska situation var allt annat än bra när han tog över, så jag tycker faktiskt att lite svångrem på är ganska bra.
Vi ska kunna vara en konkurrenskraftig organisation över en lång period framåt och då måste man ha en person som faktisk vågar stå
för den budget som man har gett.

Sen kan man lägga till att spelarbudgeten (i vilket fall förra året) var bland de högsta i ligan så knappast där problemet ligger.

Håller med om allt.

Och det sista stycket var banne mig det finaste som skrivits ikväll. Ha en fin sommar!

Ser man till vilka som lämnat och tillkommit måste man utgå ifrån att denna truppen är fan så mycket billigare än fjolårets. Är den inte det så är det ett gigantiskt fiasko för Hult som isf varit världens sämsta löneförhandlare.

Bra inlägg Andersson, hade inte kunnat skriva det bättre själv! Nu ser vi fram emot en bättre silly!

Tradigt värre, men känner inte ens besvikelse. Det är så mycket som är så dåligt skött så känslan är mer att varför i helvete ska jag bry mig för, när högsta ledningen i HV inte gör det i större utsträckning än att man tar in Styrman (inget ont om honom personligen, han gjorde ett bra jobb utifrån sina förutsättningar) strax efter att man har uttalat att man letar spets och inte ska värva bara för att värva? När man inte agerar på målvaktssidan trots att det förloras matcher där?

Nä, ska klubben skötas som något jävla familjeföretag där det viktigaste är vem man är och inte vilken kompetens man besitter så låt gå för det, men jag tänker iallafall inte bry mig nämnvärt om hur det går då.

Efter mer än en halv säsong flyttar man ut Ullström på en kant och han börjar komma igång, man ser vad han faktiskt kan bidra med. Sen sätter man in honom som center igen när det är dags för avgörandet och han försvinner helt.

Figren får förtroende som om han vore Dhalai Lama, utan att uträtta ett skit på hela säsongen mer eller mindre. Samtidigt skickas Wärn mellan kedjorna som en studsboll och Erik Andersson får inte ens spela. Wännström kommer tillbaka från lång skada ett par matcher innan slutspelet, men man spelar honom bara i PP. En blind kan se att han har noll matchtempo och behöver spela om han ska bidra, men man fortsätter in i det sista att slänga in honom i PP där det av förståeliga skäl inte händer ett skit. Varenda intervju med Hult och Lindbom är en lång serie floskler, vill jag lyssna på floskler och folk som pratar mycket men gör lite så slår jag på en partiledardebatt eller något.

Mitt förtroende för sportchefer, Lindbom och övrig ledning är noll. Man har två sportchefer som, vad man kan se utifrån, lyfter lön och rullar tummarna, man kommunicerar inget av relevans och man gör inget konkret (eller nä, inget är fel, men man gör inte tillräckligt).

Vi går in i slutspelet med 4 SHL-backar och en junior som förstecenter. När man såg att Stenlund inte är i samma form i år och att Ullström trivs bättre på en kant, hur lång tid hade man på sig att fixa det? När även Reese gick sönder, hur lång tid hade man på sig att ta in en ersättare? Men det är klart, ska man kunna anställa alla sina polare till låtsasjobb så får man ju spara pengar på andra ställen…fy fan.

(Ja, jag är medveten om att det inte är precis så illa som jag skriver här, men det är ju mer eller mindre den bilden man får som utomstående, att det är en kompisförening för inbördes beundran)

Håller med om allt! Samma för mig må fruktansvärt nu hela natten sedan all kärlek till barnen från typ 05,30 imorgon :slight_smile:

Jag klippte in Lux inlägg från näst sista omgången, matchen mot DIF.

Jag tycker att dessa två inlägg beskriver HVs säsong väldigt bra. Varför det blev så här finns det lika många uppfattningar om som det finns supportrar. Ska bli intressant att se vad HV själva kommer fram till. Jag är bara rädd att resultatet av HVs utvärdering kommer att vara lika skräckinjagande som resultatet av säsongen är.

Jäkligt bra inlägg! Som du säger vad är det för förutsättningar in i slutspelet i ärlighetens namn. Förra årets stärkte vi upp ett redan riktigt starkt lag. Nu har vi knappt backar så det räcker ochinte i närheten av den kvaliten som behövs.

Man satsade budget och det gick ej hem enligt våra förväntningar (vad styrelsen och ledningen vet jag ej om fokus ör ekonomisk elr sportsligt). Tyvörr denna säsong luktar så mycket budget så det bara skriker om det. Vi är bra på att vinna Och locka yngre spelare att komma hit och utvecklas men man måste ibland värva färdiga spetsspelare men det är man totalt kass på. De var länge sen vi vann en budgivning av en eftertraktad spetsspelare som ej har hv anknytning innan. Visst vi vann wännerström men de var mot Karlskrona o hans skada som han ej kanske var jätte het. Och sen de spetsspelare man värvat har floppat. Jakoola var ok, Sweat var flopp, wännerström levererade men blev skadad och spelade nu de sista halvskadad därmed bara speltid i PP.
Samtidigt som Stenlund och ullström som man trodde skulle stäppa upp floppade. Ullström tror jag blir viktig nästa säsong då han kommer in 100% frisk. Stenlund är jag missnöjd med, tror han gett 100 men han inte fått till det, sätt trög ut.
Sen förlitade man sig att Thörnberg fortfarande är topp skytt men tror hans skador börjar ta ut sin rätt. Tror han har kvar att ge men inte som en topp 6 spelare.
Wärn har blandat men ser han som en flopp, trodde han var mer rivig och jobbig att möta.
Figren säsongens största flopp. Jag var nöjd när man värvade honom, trodde han kunde vara nyttig i en tredje-fjärde formation men sin rivighet och hyfsad näsa för mål men icke.
Är lite besviken på Sundh, visade inte samma glöd iår men gör säsongen helt ok. Samma med Bengtsson
Målvakterna får alla underkänt.
Elliot var grym en period innan OS sen slarv. Var hans fokus bara OS?
Ejdsell ojämn men utvecklades bra men inte han som skulle leda laget så han får VG, synd han drar vore bra att ha lvar han 1 år till
Engvall får MVG trots skada överbevisar han alla. En av hvs bästa, men han skall ej bära laget
Tedenby kämpar men får underkänt för han skall vara mer ledande.
Pilut suverän men försvann mot slutet när han behövdes som mest
Reese flopp, skadad men var ingen höjdare innan
Ytterell användes fel och hans försvarsspel hålller div 1 klass

Nu Hult bygg om och bygg rätt. Öppna plånboken så vi får in nån vi kan lite på de behöver vi, det saknade vi iår. Vi behöver en 50 p spelare offensivt

Bra skrivet, tänkvärt.

Lyssnade på intervjun med Ullström i Jnytt och det lyste igenom att han var missnöjd med coachingen. Han säger att det inte varit någon kontinuitet i spelet, än spel med den ene, sen som center mm.
Tog upp Saik och deras första kedja med Lindström som spelat ihop i flera år.
Undrar vad han kände inombords?

Först säger Lindbom att han redan nu längtar efter att nästa säsong ska starta och sen säger Hult att det är dags att börja jobba för att nästa säsong ska bli bättre.
Slutsats; Ingen av dem har någon som helst självinsikt och tar inget som helst ansvar. Båda borde rakryggat bara kliva av sina jävla jobb.

Jag kräks i munnen och sätter mitt sista hopp till Ekelund. Snälla Peter, entlediga snarast Johan Hult från hans arbetsuppgifter och låt hans efterträdare avgöra Lindboms framtid i föreningen.