Tråden om: HV71 (-2)

In med Thörna nu förfan på Olaussons plats, Thörna kanske inte är super spets i Allsvenskan men han bidrar med så mycket annat också.
Kan ju inte bli fel (om han inte skadar sig, men han verkar ha spelat mycket i Dalen utan skada väl ?)

Thörna i pp tror jag kan göra otroligt mkt nytta.

Lät ju inte som han riktigt ville (i somras iaf). Men kan lätt se bröderna Thörnberg komma in vid jul-nyår ett par matcher iaf. Nybeck borta på JVM då och säkert någon skada. Hade varit sjukt roligt.

*Dock låter han ju superpositiv till att spela någon match

Nu lyfter vi biljettförsäljningen rejält. Slut upp och köp NU!

secure.tickster.com/sv/ee0ect8g … electevent

verkar ju inte var episk rusch att endast 2800 biljetter är sålda av 7000, vart är hypen? :smiley: :smiley:

Som sagt jag kan inte närvare av diverse anledningar :unamused:

Jag tror folk är lite försiktiga med covid fortfarande. I NHL har de kört med fulla arenor men de har haft samma procedur som när man ska flyga med negativa PCR prov 72 timmar innan match och det kan jag inte se att det kommer ske i allsvenskan.

HV hade väl budgetterat för 5000 per match och kommer vi inte upp i det mot Västerås så bör de ta fram miniräknaren igen och överväga ny budget alternativt blunda för jävligt röda siffror och sätta allt på ett kort och försöka gå upp igen.

Vi får se hur det här utvecklar sig helt enkelt.

Jag antar att säsongskort, ca 2 050 sålda samt logeplatserna ligger utanför de 2 800 sålda biljetterna. Så totalt borde man åtminstone passerat 5 000 redan nu.

Enligt HVs twitter är det inklusive säsongskort.

Biljettkalkylen kan nog faktiskt bli HVs första riktiga sammanstöt med den nya verkligheten. 5000 betalande varje match i HA tror jag personligen är ett oerhört högt ställt mål. Och antagligen för högt ställt. Frågan är vad det kan leda till och vilka konsekvenser det får om man inte ens hamnar i närheten av det.

Att det finns ett intresse för HV och att se hockey live igen är uppenbart. Men jag tror ju att detta intresse, när det verkligen kommer till kritan, är kraftfullt överdrivet. Jag tror att detta ”stora intresse” ligger i paritet med antalet sålda biljetter faktiskt. Det är runt 3000 hardcore fans som vill se HV live igen. När publiktaket lyfts så kanske det blir ytterligare ca 1000 fans som kan och vill lägga pengar på att se hockey igen. Men jag tror att resultaten i inledningen av säsongen kommer att vara helt avgörande för hur stort detta överlagrade intresse kommer att vara. Antalet sålda lösbiljetter står förmodligen i direkt proportion till hur resultaten ser ut. Jag uppfattar att det är minst lika många i mina kretsar som fortfarande är trötta och förbannade på HV och ointresserade av att lägga mer pengar på HV samt hur det kommer att gå, som det är folk som hänfaller åt uppfattningen att ”nu får vi ta nya tag!” och uppträder som om ingenting har hänt. Så går det dåligt så kommer det antagligen bli väldigt tomt i hallen.

Det är bara att hoppas att det går bra, att HV ligger i toppen och att de spelar en rolig och vinstgivande ishockey. Om inte, så är kaoset antagligen inte långt borta.

… och om det går för bra och man vet att man kommer vinna med två-siffrigt mot hälften av alla lag… vad gör det för viljan att betala pengar och gå på match?

Sportintresset kommer ju ifrån spänning och ovisshet (inom rimliga ramar). Därav behåller jag nu intresset för årets säsong som helhet, trots att det ger mig ångest, för det är ovisst om HV går upp. Jag vill dock mycket hellre vara oviss om vårt lag kan utmana om SM-guldet. Om försäsongens uppenbara skillnad på topp och botten håller i sig, då är det för mig ytterligare en anledning till att tappa intresse för HA som liga, och de matcher vi kommer ha mot bottenlagen.

I det ljuset kan det vara svårt att behålla ett högt publikantal. Jag hoppas dock att HV kalkylerat med detta i åtanke. Även om man har högt ställda mål med publikmängd.

+1.

Det är jäkligt lätt att bygga upp en myt kring det stora intresset när folk som vanligtvis inte är ett dugg intresserade “sluter upp” genom att betala ett par hundralappar för medlemskap åt sig själv, sin hund och den där arbetskollegan som egentligen håller på FBK.

Men nu mot Västerås hemma får vi väl en hint om hur stort det här intresset egentligen är.

Modo såg samma “intresse” när de åkte ut. Idag lockar de inte ens över 4000 i snitt till sina matcher.

Min känsla är fortsatt att HV som förening, trots att de hävdar det själva, inte insett vilken verklighet de numera lever i. Och det kan stå oss dyrt.

Och +1 på Diabolics inlägg när jag ändå är igång. Intressant det där med att fööör bra resultat även det kan påverka intresset negativt. Det vet man ju själv när det gick som bäst. Rögle hemma för 10-15 år sen var en av matcherna man faktiskt kunde missa. För det blev ju ändå seger.

Vi kan nog alla vara överens att det blir intressant att se intresset för en hemmamatch mot västerås. Det är ju rent krasst en motståndare som ska fylla arenan. Om det är halvtomt när Västerås kommer då kommer det gapa ganska tomt när sämre lag kommer.

Tror HV kanske har överskattat sitt värde lite med att ha så höga biljettpriser som de har. Frågan är vilka priser som är högst, HVs i HA eller det laget som har lägst i SHL. Många är nog fortfarande rätt less och det blir inte mer lockande att betala SHL priser för att se allsvenskan.

Om HV hade varit smarta hade de innan säsongen annonserat att biljettpriserna sänks rejält inför denna. Lite för att ge tillbaka tillfansen för att de fuckade up och lite för att fortsätta att få in folk i arenan och hålla intresset uppe.

MODO som tagits upp tidigare är ett bra exempel på hur snabbt intresset kan försvinna och då kan det nog ta ett tag innan det kommer tillbaka.

Det är rätt mycket som står på spel denna säsongen kan vi nog alla vara överens om.

Man blev rätt förskräckt när HV gick ut med ett budgeterat snitt på 5000. Har väldigt svårt att se det hända.

Att sitta hemma och sura med motiveringen “jag tänker inte gå på några matcher, för jag är fortfarande besviken på klubben för att ni åkte ur” är synnerligen märkligt.
Det är väl bara att åka till arenan och heja för full hals. Då hjälper man laget att ta segrarna som behövs för återkomsten samtidigt som man ökar publiksnittet. Ingen tycker det är kul att HV är i HA. Nu är det tyvärr den bistra sanningen. Släpp det nu och stötta laget i stället.

Priserna på biljetterna är väl likvärdiga mot vad det va i SHL! Där skjuter man sig själva i foten.
Inte fan är det värt 1000-1500:- (Biljetter, snacks och dryck samt mat och bränsle) för mig och mina barn att ta sig till Jönköping en onsdagskväll för att se Hv71-Mora etc etc. Här har man en för stor tilltro att allt är som vanligt trots degraderingen. För egen del håller jag på Hv71 i vått och torrt men det finns gränser på vad det är värt att se live när man kan sitta hemma i TV soffan och spara dessa kronor.

Sänk priset och lägg priset efter där man ligger. Vi spelar inte i SHL längre.

Kollar man på kartan över lediga biljetter så känns det ändå som att det är runt 4000 bokade redan nu beroende på ståplats men det blir hur som haver en värdemätare om hur HV värderat sig själva och sin publiks lojalitet.

299kr för att se HV-Kristianstad är 41kr mindre än det kostar att se Leksand-Örebro.

Jag tänkte gå på matchen AIK-HV71 på Hovet fredag 1 oktober och kollade just biljetter. Enligt AIK:s officiella hemsida har man hittills sålt 3112 biljetter till matchen.

Pris ordinarie sittplatser 145-265 kr, bortaklack ståplats 100 kr.

Jag gissar att man antar att AIK ser HV som ett toppmotstånd så jag jämförde med biljettpriser för HV mot Karlskoga.

349 kostar de dyraste så 84kr dyrare än AIKs dyraste eller ca 25% dyrare.

HV har dock lägre lägstapris vid O-läktaren, där kostar de 99kr.

Svårt att säga vad som är rätt och fel, är väl lätt att sitta med facit i hand efteråt men hade jag varit HV hade jag hellre förlorat några slantar och sett till att fylla arenan än gå plus på 5000.

Vi får se helt enkelt, jag avskräcks inte med de biljettpriserna som HV utannonserat men jag har inte så mycket annat att bränna pengar på heller.

Priserna på biljetter är sänkta kontra när vi var i SHL.

Ståplats nu kostar oavsett motstånd och veckodag ynkliga 71 kronor. Sittplats finns ett gäng olika paket från 99 kr upp till 349:-. Finns således biljetter för alla plånböcker. Biljetterpriserna är sänkta, och det rejält beroende på sektion och motstånd/veckodag!

Det HV71 behöver bli bättre på likt tex färjestad (slutsålt deras första match med publik) är biljettpaketen. Mer marknadsföring där och en större tydlighet. För det är uppenbart att många inte har koll på det!

Exakt så. Ingen tycker att det här är värdigt våran klubb. Tillsammans kan fixa det här. Men då krävs det att vi sluter upp!

Ta er till Garden på Onsdag. Det kommer bli en jäkla spännande resa detta trots allt. Folk drar folk och HV71 behöver stödet på plats!

Köp biljetter nu!

secure.tickster.com/sv/ee0ect8g … electevent