Tråden om: HV71! (del 1)

Fixa era biljetter nu förfan, det får inte bli annat än slutsålt.

Garden ska gunga. Köp dina biljetter nu!

secure.tickster.com/sv/ee0ect8g … electevent

Endast 4000 biljetter sålda. Hur många blir det tror ni?

5238

tror inte vi kommer se fulla läktare förren efter jul om hv spelar bra och är i toppen. Annars kommer vi nog ha en dalande kurva över året, mycket står på spel iår. Uppfyller man inte de krav och förväntningar man har kommer inte “vardags” supportrarna dyka upp, vi är inget topplag i SHL längre utan mer ett topplag i allsvenskan och de drar inte lka mycket och därmed stannar de inte lika inbitna fansen hemma o ser kanske som bäst matchen från tv. Men går laget bra och man har en bra chans att gå upp kommer dessa komma kanske efter jul

5200 nu, det kan nog bli närmare 6000 på onsdag. Med lite hjälp av oss om vi sprider budskapet i sociala medier, på jobbet, skolan etc. Det är vi som skapar draget, inte ligan, den suger. Vi behöver göra allt vi kan för att få fart på spelarna. Tror det är viktigare än någonsin. Nu har fören ingen gjort sitt (för lite enligt mig #HultOUT) men nu kan vi bidra. Börjar det bli stämning på läktarna, å det blir lite fräs och förväntningar, då kanske man kan bibehålla publiktrycket. Men det funkar inte om vi surar ihop.

Så, nu ligger infon uppe om hur ni sätter upp er för att nyttja våra säsongsplatser: [url]https://forum.hv71fans.se/t/regler-och-info-om-delning-av-sasongskort/1041/1]

5200 sålda just nu?

Ja

Var läser ni de? :slight_smile:

Mrnorrland skrev det ovan. Jag litar på honom, det finns ingen på forumet som någonsin överdrivit i något ämne… … … :unamused:

Aha, tänkte att de var så många han trodde det skulle säljas

jag läste det ingen nu. kan vara så att jag lurades :smiley:

men jag har hållit koll på tickster, det ser ut att sakteliga minska på antalet lediga platser. svårt att bedöma dock men det ser ut att vara bra många mer upptagna platser än tomma. Så 5000 är inte orimligt ur den aspekten.

uppdatering:

jag gjorde ett överslag. Det finns ca 1000 lediga platser på tickster just nu. Men, det ser inte ut som om de öppnat sektion O eller balkongen för försäljning. Det är 5-600 platser, minst.
Så 5200 verkar vara en vettig siffra.

KÖÖÖÖÖÖÖP. Eller i minsta fall, nyttja våra platser.

Tycker värvningen av Ytterell är märklig om tanken är att han inte ska utnyttjas på det han är bäst på.
Se skottet vid 1-2 målet. Där ligger hans styrka från blå. Förstår inte varför båda PP kedjorna ska spela likadant. Hade mer än gärna sett honom istället för Andrea och låta hans kanon tala.
Nu letar vi gång på gång öppen kasse och det är farligt att lägga allt hopp på att vi kommer lösa upp BP knutarna hos motståndet.
Låt en point stå för att skjuta och låt resten försöka knyta upp boxen.

Det här med publiksiffror är lurigt. Man ska nog inte dra allt för stora växlar på det, för hur många betalar i ärftlighetens namn fullt pris?
Jag betalar sällan eller aldrig ordinarie pris om jag ens betalar något…

drygt 4000 betalande, enligt HV’s twitter just nu. Så … inte bra.

Timrå och Saik kommer inte ha fullsatt. De säger att de har att göra med pågående pandemi att göra.

Och så är det nog även i HV:s fall.

Men. Det som oroar mig och många är de höga biljettpriserna och det faktum att HV lirar i allsvenskan. 5000 per match känns som en glädjekalkyl.

Håller med om att värvningen är märklig. Men förstår problmet med att använda honom i PP. Att spela point är för mig något mycket mer än att “bomba” från blå. Fel man på point så kan det bli många kontringar i baken. Jag ser Ytterell som lite mer “endimensionell” än vad jag vill se hos en point. Vilket gör värvningen än mer märklig…
Men när vi nu har honom ser jag gärna att han används som en av två backar i en uppställning med klubborna inåt. Han får gärna “glida ner” så skottet kommer lite från sidan och hans “partner” blir tillfällig point. Men honom ensam däruppe känns inte 100…

Jag vet inte om jag håller med om att båda uppställningarna spelar likadant. Första PP (Forsberg, Vessel, Kokkonen, Matson, Billins) handlar inte om att spela sig till öppet mål, utan om att Vessell ska spela igenom boxen till Forsberg som går på skott. Problemet är kanske att det blir lite lättläst, men fördelen är att det ger ytor till Vessell som han måste utnyttja bättre än senast. I den typen av uppställning ser jag hellre Billins eller Andrae, då pointens roll mer blir att fördela puck från Vessel till Forsberg eller tvärtom.

Däremot håller jag med dig om PP 2 (Önerud, Davidsson x 2, Törngren och Andrae). Där iaf ser det ytterst oklart ut hur man vill spela . Det verkar lite som att de försöker få in pucken till Davidsson i mitten, men det lyckas för sällan. Här saknar man en Vessell typ då man inte valt att spela Nybeck i den rollen (vilket han skulle vara utmärkt i), för att sedan ha mer “crash the net” spelare som Davidsson bröderna och Önerud. Utan en skicklig playmaker i den uppställningen så passar Ytterell bra som skytt men kanske inte som point. För på HA nivå där boxen inte kommer ut och täcker av Ytterells skott på samma sätt som i SHL så får han faktiskt igenom en del skott trots hans tröga release. Jag skulle gärna se Andrae (point), Ytterell (skytt), Nybeck (playmaker), Önerud (skytt) och M Davidsson i PP2. M Davidsson för att han tekar bättre än J Davidsson.

Jag tror att det kommer bli svårt för de flesta lagen, i både SHL och allsvenskan, att över tid kunna fylla sina arenor. Dels pga pandemin men också på att folk vant sig vid att stanna hemma och kolla matcherna på TV.

När det gäller biljettpriserna för HVs del, kan man konstatera att det finns sittplatser till en kostnad av, mellan 99 kr upp till 349 kr. När jag kollar av biljettsidan på HVs hemsida, finns det inte särskilt många 349 kronorsbiljetter kvar, sektion D, E och F (bakom spelarbåsen). Näst dyraste sektionerna, 299 kr, L och M (bakom utvisningsbåset) är så gott som slutsålt. Sen blir platserna billigare och billigare. Ända ner till 99 kr för sittplats och 71 kr för ståplats. Med det sagt, bidrar nog våra nya vanor, mer än priset, till att det blir svårt att fylla Husqvarna Garden.