Tråden om: HV71! (del 1)

Läge att stoppa in #10 framgent, om nu inte folket dyker upp. Såg att det nämndes annorstädes och det är en lysande ide.

Senast HV startade säsongen med fyra raka trepoängare var 09/10. Vi får alltså gå tillbaka 12 år i tiden för att hitta en sådan fin start som vi ser just nu.

Så otroligt viktigt. Det har ju dessvärre smugit sig in nån sanning de senaste åren, både bland fans och i föreningen, att det är viktigast att vara som bäst i slutet av säsongen. Men resultaten nu spelar minst lika mycket roll som i februari. Kolla på Björklöven förra året. De inledde extremt stark vilket gav dem svängrum när de dippade. De landade till sist på en tredjeplats och lyckades senare nå final (där hela laget däckades i covid).

Kan HV fortsätta på det inslagna spåret och landa på en förstaplats när vi summerar det här året så innebär det att man kan träna helt annorlunda inför slutspelet, göra smarta justeringar i truppen, vila spelare osv osv.

Sen är det klart det finns frågetecken så här inledningsvis. Men visst ser det onekligen lovande ut. De goda mönster vi skapar nu ger oss trygghet och en grund att stå på när det går sämre. Lite som 09/10. HV startade i ett ursinnigt tempo. Vi seglade iväg som storfavoriter. Dippade faktiskt framemot våren, men i egenskap av tabelletta och hemmaplansfördel gick vi in med ett sådant fint självförtroende att vi vann i stort sett varenda övertidsmatch, och på det guld, och det trots att Djurgården var vårens bästa lag (och HV seriens näst sämsta).

Är inte minsta förvånad över det alls kan jag säga.

HV har börjat kanon, men det känns ändå lite som när Juventus spelade i Serie B med Del Piero och Buffon i laget. På något sätt hör HV liksom inte hemma här. Man har allt för överlägsen ekonomi och trupp. Mora är jättenöjde med att plocka in Albin Grewe, HV plockar in en spelare som var given EHT spelare för Finland för bara några säsonger sedan.

Men som sagt det ska ju spelas om det också. Hittills har man undgått varenda fallucka som underskattning och motståndare som spelar årets match mot HV. Så 12/12 hade man inte vågat hoppas på ändå. Man hade varit väldigt nöjd med 10/12 på första 4.

Förvånad över vilket och varför?

Uppdatering av info/regler kring delning/låna säsongskort:

Vi skickar biljetten till den email som ni angett vid registrering av ert konto på hv71fans.se. Vill ni ha det till annan email, eller då det är kort om tid, får ni PM:a oss som sköter administrationen, med relevant email adress, så löser vi det.

Ni som inte var på plats ikväll. Avgå och skärp er, men ni får en ny chans mot ssk.
Återtåget skall upplevas på plats i Garden.

Köp dina biljetter NU!

secure.tickster.com/sv/ee0ect8g … electevent

Det kan ju va så att man inte kan gå just den dagen så avgå själv Kallesgranne… :wink:

Gillar iofs Kallesgrannes nästintill brutala HV-punk style. Gå och lyssna punk eller dö.
Jocke-Punk, grundaren av North Punk Supporters namn - NBS, tillika Klapp och Klangs förgrundsfigur.
sv.wikipedia.org/wiki/North_Bank_Supporters

Dog inför invasionsresan till Göteborg.

2 plus mål i boxplay hittills, mycket starkt!

Tack för den tunga liknelsen, och tack för din lilla nostalgitripp, Sir Ward. Fina fina Jocke-Punk!

Så satans skönt lag detta.
Farten, sättet man jobbar för varandra. Skillsen.
Jag vill ha in Thörna också sen är jag helt nöjd!!!

Kanske under JVM om vi har många som drar dit alternativt vid flertalet skador, annars föredrar jag att skippa honom. Är trots allt till åren.

Juniorverksamheten verkar ha havererat rejält, inte så konstigt kanske med den personen som är GM för tillfället, gissar på att det var därför Bohlin lämnade för Rögle

Det gnisslas en del på twitter i ämnet Ekelund. Allt han styr verkar gå i helt motsatt riktning mot bra. Juniorerna och damerna sköts just nu på en nivå med det vi förväntar oss pågå i föreningar som LHC. Dvs urdåligt. Det är uppenbart att föreningen inte vädrat ur tillräckligt.

Jag ser en “påverkanskampanj” på rysk trollfabrik-nivå för att göra om historien och få Hult till att bli “respektabel”, samtidigt som man fortsatt inte hör ett skit om vad faktiskt våran GM bidrar med, förutom att han basar över det som går dåligt.

Många letar så de får ont i ögonen för att hitta positiva saker att tillskriva Hult. Jag frågar er: om det krävs en sådan aktiv åtgärd för att visa på någons värde, och det inte syns utan den nedlagda kraften, vad säger det då om vederbörande?

HultOUT
EkanOUT

Som jag skrev i damtråden så ställer Frölunda ett damlag på isen redan nästa höst. Redan nu har de ett långsiktighetstänk med Kim Martin Hasson som SC.

Trots att laget inte ens spelat en enda match har de redan passerat oss på långsiktighetsfronten, hade jag varit i Wilander och Lindboms sits hade jag inte suttit stilla nu, för det finns två tjejer i våran trupp som är från Göteborgsområdet som garanterat lär lockas av denna satsning, om inte vi skärper damverksamheten omgående kanske de gör sina sista matcher i HV-tröjan denna säsong

Kan inte tänka mig något annat än att Hult och Ekan fortfarande är kvar beror på att det ännu inte är klart med ersättare. Tar för givet att det letas febrilt och att båda får en lång ledighet över jul och nyårsperioden…

Har ofantligt svårt att se att det ens finns på kartan att behålla dessa längre än absolut nödvändigt. Båda är odugliga och har bevisat detta gång på gång. Ska vi återigen bli en toppklubb i Sverige så måste dessa två bort.

De har satt oss i denna situation, de tre övriga skyldiga är redan borta, och måste bort allt annat vore att skjuta sig själv i foten. Måste ha riktig kompetens även på dessa poster.

Tror att Wilander och Lindbom båda är medvetna om detta så litar på att de ser till klubbens bästa och ser till att vi har kompetens även på dessa positioner.

Det får vi verkligen hoppas, när det gäller damverksamheten så bara MÅSTE det bli rätt person in som SC, annars har allt det som Ulf Johansson byggde upp under många år varit helt förgäves

De flesta här inne verkar eniga om att stora delar av dagens lag inte kan följa med upp den dag vi är klara för SHL.

Vi är överens om att vissa spelare är bra allsvenska spelare, men som dessvärre inte håller för SHL.

Förstår inte varför samma princip kan gälla en sportchef? Hult, med rätt tränare visserligen, verkar vara en klart duglig sportchef på allsvensk nivå (fast egentligen vet vi det först i vår då HV går upp eller inte). En spelare med samma track record som Hult (6 av 7 misslyckade säsonger i SHL) hade aldrig fått en ny chans. Så varför ska Hult få det? Vi vet ju vad han går för.

Man måste kunna ha två tankar i huvudet samtidigt. Å ena sidan vara nöjd med årets lagbygge och starten på säsongen, å andra sidan kunna konstatera att vi behöver en ny sportchef, och det oavsett om vi går upp eller inte.

Bara för att vi leder serien efter 5 matcher så innebär inte det att Hult satt ihop ett magiskt lag enkom för att han är en awsome sportchef. Med risk för att låta dryg så hade jag gjort ett rätt ok jobb i allsvenskan med den plånboken som Hult har. Jag gick på matchen mot vita hästen och satt brevid en kille och vi var båda ganska överens om att när HV hade PP så hade troligtvis de 6 spelarna som var på planen just då högre lön totalt än hela vita hästen.

Hult har fått chans på chans på chans och han har lyckats en gång och misslyckats mer än någon annan de senaste 30 åren.

Vad måste karln göra för att vissa ska fatta att han inte är duglig i sin tjänst? Jag blir tokig :laughing: Jag ser han inte som det minsta förlåten om vi ens går upp i SHL. Han bär ansvaret för att vi är där vi är och bara för att man lyckats laga det man tog sönder innebär inte det att allt är frid och fröjd. Jag kan tänka mig att han får sitta kvar i allsvenskan och att han sen självmant lämnar när det är klart att HV går upp.