Tråden om: HV71! (del 1)

Jag välkomnar folk utifrån, utan att i princip veta någonting om Daniel. Vi behöver nya och framförallt yngre röster i klubben och inte alltid tillsätta folk som redan varit i föreningen i chefs-/ledarroller. Hoppas det faller väl ut nu.
se.linkedin.com/in/daniel-eriksson-331b391a7

Om man antar att de gjort en bra anställningsinsats, vilket man får göra, så är jag mycket positiv till att denna roll återigen har en ansvarig. Den verkar dessutom mindre flummig än Ekans roll som mest verkade vara ett sätt för Ekan att få titulera sig fint. Möjligen var Ekans roll i praktiken mycket mer nyttig än titel-hysterin som rollen antydde.

Jag tror inte att man i första hand ska jämföra Daniel Erikssons roll med den som ekan hade. Snarare bör den jämföras med den som Christoffer Davidsson och sedermera Anders Martinsson hade. Och jag kan lugnt säga att det har saknats någon i den rollen. Jag välkomnar också att det är en individ utifrån som kan se vad som behöver förändras och förbättras, utifrån ett perspektiv som man har när man sett annat på andra platser och då man kommer utifrån.

Jag välkomnar all form av förändring i föreningen HV71. Av de få sekunder jag såg av intervjun med Eriksson i HVTV gav han dessutom ett trevligt intryck. Så heja förändring!

Nu börjar det dra ihop sig. Och när det gäller kampen om serieseger ser förutsättningarna för HV väldigt bra ut.

Tar HV 1,5 poäng resterande omgångar (vilket är väldigt lågt räknat med tanke på att man har 8 av 14 matcher på hemmaplan) så måste Modo snitta över 2,0 poäng per match.

Vinner HV sina hemmamatcher (ett poängsnitt på 1,7 poäng) måste Modo ta 2,33 poäng per match.

Kan HV fortsätta ligga på minst 2,0 måste Modo snitta 2,67 poäng…

Jag har uppdaterat spelschemat samt skrivit in vilka som bokat biljetterna de sista omgångarna i denna tråd. Som ni kan se finns det fortfarande möjlighet att önska att låna biljetterna för matcherna som inte är fullbokade.

Vilka platser är det? Sektion?, rad?

Sektion B Höger Rad 9: 224, 225, 226 och 227.
viewtopic.php?f=12&t=1331

Slutspelet närmar sig och om några månader vet vi om vi är tillbaka i finrummet eller tvingas harva i “Sveriges mest underhållande liga” (med endast en kameravinkel) i minst ytterligare en säsong.

Om vi går upp:

  • vilka spelare tror ni vi behåller?
  • kommer det satsas rejält för att försöka bli ett topplag direkt eller kommer vi vara lite försiktiga?

Om vi inte går upp:

  • vilka spelare tror ni vi behåller?
  • hur länge tror ni våra sponsorer fortsätter punga in pengar, dvs hur länge kommer vi ha en god chans att ta klivet upp?

Vi måste ha ha 2 forwards och en back tror jag. Tänk om Foppa eller Powell går sönder lagom till slutspelet, då är det godnatt.

Jag är inte alls bekväm med att vi har ett samarbete med lökars, ge fan i det.

Varför skall vi samarbete med dem? Jag vill inte att vår målvakt lånas ut dit och hjälper dem. Jag vill inte hjälpa dem alls, jag vill att de avslöjas som de fulgubbar de är, går i konkurs och åker ner i div sjuröfv, västra bonnlandet.

Tycker också det är en visst besk smak i det här. Visst jag förstår att det är lite win-win för båda men det känns som att HV antingen inte lärde sig ett skit av utlåningen till färjestad eller så skiter de i fansen helt enkelt.

Detta måste ju alla fattat att även fans som ser positivt på utbytet kommer ju tycka sådär om det. Från växjös håll känns det mindre illa, de kan dra samma skämt som färjestad om att vi blivit en farmarklubb till dem.

Finns andra vi kunde ha tagit som är lika bra som Åhman och som dessutom är “skit samma”

Gudlevskis och Vehviläinen i Brynäs, Marmenlind i Malmö.

Lite koncist så är det en 3e målis som troligtvis inte kommer spela en minut. Då kan man ju likaväl ta någon av dessa tre.

HV försöker göra det som krävs för att gå upp. Er stolthet, eller vad det nu är, kanske inte bör gå före det, eller? Eller hur tänker ni? Att det är bättre att HV stannar i den farsartade hockeyallsvenskan ett år till, eller flera år till, hellre än att de samarbetar med några SHL-klubbar?

Inse var vi är i hackordningen.

HV ska gå upp igen. Jag skiter ärligt talat i hur det går till. Hellre skyldig VLHC en tjänst i SHL än harva ett år till i denna pissliga.

Och snacket om farmarklubb känns lite löjligt faktiskt. Vi har inte det systemet. De allsvenska klubbarna, vilket HV är, kommer alltid att vara beroende av SHL-klubbarnas goda minne. Sån är verkligheten.

Adapt or die.

Nu handlar inte detta om Hv71. Så moderator får gärna flytta inlägget om ni vill. Men tycker vi alla ska hylla den en gång aktiva på detta forum och grymt stora hv supportern timpanhv71 för hans fina gest på twitter.

För er som inte vet, så har han under ett par dagar samlat ihop över 10000 kr till en troja supporter. Dom i match mellan Kristianstad o troja blev bestulen på din trumma o nerslagen, av ett par jävla rötägg till Kristianstad "supportrar"som sådär “tufft” kallar sig ultras.
Mycket fin gest dom förtjänar att hyllas.

Vet inte om timpanhv71 är aktiv här längre. Isåfall vill jag rikta ett stort jävla tack o de du gjort för denna 15åriga kille. Glömmer han nog aldrig.

Forza timpanhv71.

Jaha… är det så illa att de redan behöver köra kampanjer för att få folk å komma?
Å andra sidan bra att få fullt hus, hellre låga biljettpriser å gott om folk än tvärt om.

Jag skall dit, ju…

Brukar de inte köra lite kampanjer denna tiden på året? Minns att jag köpte 4 matcher och fick en signerad tröja för 999 för några år sedan. Också runt jan - feb

Wilander uttalar sig om värvningarna:
hockeysverige.se/2022/02/17/hv7 … pa-truppen

Helt rätt uttalande från Wilander.
Tror när det drar ihop sig så har nog Hv71 ytterligare 2-3 växlar kvar. Finns inget annat lag som har den bredden nu efter våra 3 nya spelare.
Grädden på moset är ju också Åhman som vi har som backup ifall någon av målvakterna skadar sig.

Det är servess Hv71 trots att slutspelet inte börjat!

Går vi inte upp i år så gör vi det aldrig. Tycker Hult har gjort vad som förväntas inför transferstoppet. Hoppas den här häxjakten på honom mildras lite. Nu är det fanimig upp till spelarna att prestera i ett slutspel.

Borta är alla smidiga gratispoäng mot Troja eller Tingsryd. Alla matcher blir tuffa. Även kvartsfinalen men gör alla jobbet hela tiden så kommer det gå vägen. Tippar på att Hv Modo möts i final.

Så här ser jag på saken, jag är en av dom som drivit “häxjakten” på Hult, och en stor stor anledning till det är att han varit BRUTALT dålig på att krydda laget midseason, har vi saknat något så har han inte gjort något åt det. Denna säsongen kommer jag för första gången någonsin med Hult som sportchef inte skylla på honom om vi misslyckas, i år har han gjort det bra midseason förutom att jag gärna hade sätt att man ersatt/gjort sig av med vissa spelare också och inte bara värvat in mer.