Tråden om: HV71! (del 1)

Är det verkligen enbart otur när man har 10 man på skadelistan? Jag tycker det låter otroligt isf.
Har vi något ändrat fysupplägg som spelarna inte är vana vid eller vad händer? Helt sjuk skadelista asså.

Så kan man ju inte se det. Om någon filmar/förstärker så ska de straffas.

Att resa sig snabbt gör ju att det ser ut som att man vill spela vidare. Dessutom kan man få ett 6-mot-5-läge som kan ge något. Filmningen har ju ändå skett. Det är inte att man skriker och söker uppmärksamhet man blir straffad för.

Man är rätt konspiratorisk om man tror att alla hockeyexperter ogillar HV mer än HV-supportrar gillar HV.

Disciplinnämnden, som får anses som det neutralaste som finns i det här fallet, anser att han filmade.
Experterna, som får ses som näst neutralast, anser att han filmade.
HV-supportrarna, som är minst neutrala, är oense.

Det är ganska uppenbart att de satte ditt honom för att han är Laine. Och om det är det där som ska gälla för filmning förutsätter jag att de redan har hittat tiotalet nya folk med folk att sätta dit. Om inte så är det ju ett stort skämt.

Och vilket straff sen, en bot om 5,000kr. Måste drabba Laine oerhört hårt! :astonished:

jp.se/article/strandberg-hv71-mar-bra-nu/

Läsvärd artikel!

fortsatt diskussion om filmningar kan med fördel diskuteras i den nystartade tråden om filmningar i SHL

Det känns i intervjuer och runt hela laget att glädjen att vara en del av HV är tillbaka. :smiley:

Bengtsson - hjärnskakning
Campoli - otur mot ZAIK bakom målet där, vred väl knäet eller något
O’Byrne - hand va? Är osäker
Karalahti - avstängd, är du säker på att han inte räknades in där? Var det inte 9 (innan O’Byrne) som fattades, inte 9 skadade?
Brithén - överansträngning va?
Karlsson, Törngren och Pilut - långtidsskadade/sjuka
Christensen - nån knäskada

Tappat vem den sista är nu, men det känns inte som skador som beror på ändrat fysupplägg, utan det är nog bara en jävla otur helt enkelt. Men bättre att ta skadorna nu än i slutspelet! :slight_smile:

Mycket skador är ett elände men ett positivt tecken är definitivt att HV kunnat hantera det så bra. Även om man inte vinner ikväll har man tagit hälften av de poäng man spelat om i de fyra första omgångarna med en hemsk frånvaro-lista. Det är något laget tar med sig under resten av säsongen.

Osså lägger vi till Laine. Nä jag tycker det verkar sjukt att man ska kunna få 10-11 skador pga otur? Har aldrig sett något lag med sån “otur”, har en konstig känsla bara, men det är fan inte troligt alltså…

Näe jag håller med, det är helt sanslöst just nu, men det var fint att man fick vinna ett par matcher och skaffa lite självförtroende om det kommer en tung period i och med alla skador. Men potentialen finns ju där iaf helt klart.

Jag har också svårt att tro att det endast är otur bakom alla skador. Nåt är fel eller förändrat i upplägget. Kan bara minnas ett exempel och det var att Timrå hade stora problem med detta för några år sen också och de sparkade sin läkare och då blev det bättre.

Nu säger jag inte att det beror på läkare men att det enbart skulle vara otur har jag mycket svårt att tro. Laget klara det väldigt bra ändå, men riskens ju att de som kan spela överbelastas med nya skador som följd och när då de gamla skadade kommer tillbaka är det nya skador på gång in och så tar det väldigt lång tid att få full trupp. Ond cirkel så att säga. Var är landslagsuppehållen när man behöver dom?

Jag är fortfarande asförbannad över att det inte blev ett skit när Bengtsson fick hjärnskakning, samt att enbart Laine av alla jävla spelare i SHL blivit straffad för diving. Så nu när man verkar leta med ljus och lykta i allt HV gör för att sätta dit så många som man bara kan, då blir just det ovan nämnda extra jävla jobbigt att ta.

Är det någon som sett klipp, och kan länka, till det Berglund gjorde, samt frölundaiten?

Om man är konspiratorisk så skulle man tro att de tog med en frölundait bara för att mörka att det enda lag man egentligen bryr sig om att studera, anmäla och straffa, är HV. Kan det vara så att AJ har slagit ihop sig med en woodo-doktor och just nu, via alla kanaler, verkliga som overkliga, ser till att Lindbom inte skall kunna lyckas?

Fan… var är min medicinering?

Det Berglund gjorde var rätt fult, men inget som inte händer massvis med gånger per säsong utan att det blir mer än 5+20 eller till och med 2 min.
Har för mig att det hände i 3e perioden om någon vill kolla upp det.

Fast inte är det väll läkaren som lägger upp träningen. Tycker man bör fundera på om man tränar på rätt sätt. Det börjar bli svårt att tro att allt bara är ren otur nu… Sen får vi antagligen Jere och Berglund avstängda också… skit skit skit

Det är väl bara Brithén, Laine och kanske Pilut som har något som skulle kunna beror på för mycket / för lite /felaktig träning. Resten har väl fått smällar eller sjukdomar?

Nej läkaren har inget med träningsupplägg som sådant att göra, förutom rehabträning. Men det kan ju vara så att läkaren godkänner spelare för spel när dom egentligen inte är det. OBSERVERA att detta är en ren spekulation från min sida om en möjlig anledning och att det om det nu skulle vara så inte är den enda anledningen till alla skador. Det är förmodligen en kombination av anledningar. Men jag tror inte att det bara är otur att skadelistan är så lång.

Så, med hvs siffror först, här kommer de fem matchernas utvisnings-stat:

26 - 14
12 - 18
4 - 2
47 - 6
18 - 2

totalt:
107 - 42

Hur mycket av det där är personliga straff? Känns som att vi har fått många 10:or.

3st 10’or och ett matchstraff