Tråden om: HV71! (del 1)

Det ena utesluter väl inte det andra. Ted är en grym 2a center! De andra får flytta på sej tills de är bra nog att ta hans plats.

Man får ju inte dela med sig att skyddat material här på forumet, således kan man inte fråga er +prenemeranter vad Wennersprächt tippat i form av finallag, MEN om man gör en google-sökning på: “wennerweiss tips finallag” så voila:

detta måste väl va ok att posta? Det syns ju i den allmänna domänen?

Tycker dock man borde kunna posta en sammanfattning av vad som skrivs på AB+ utan att “stjäla” texten rakt av.

Reglerna enligt paragraf 8 - Upphovsrättslagen är det som gäller.
Trots allt Admin Dekman som äger och ansvarig för denna hemsida - med all rätt :slight_smile:

Ringer legenden och nån av oss återkommer.

Jag har ingen juridisk kompetens, men jag är aktiv på Wikipedia där upphovsrättsfrågor diskuteras flitigt. Och jag har fått uppfattningen att: Kopiera hela meningar är inte okej, men att skriva om med egna ord är okej. Rent juridiskt alltså. Sen är det ju sajtägaren som sätter reglerna för sajten. Och sajtägaren kan ju vilja ha god marginal till gränsen, eller acceptera saker i gråzonen.

Grym post (Seriösa rykten 17/18), spännande, ser lovande ut inför nästa säsong också

Lias vill jag ju såklart ha kvar men om han sticker blir nog Victor Ejdsell en bra ersättare.

Jag ser gärna Ullström nästa säsong men tvivlar på om han är första center material efter alla skador och allt, Ullström som ersättare till Abbot och någon riktig poängspruta in och ersätter Christensen, sen har vi GRYM center sida nästa år också med Kevin som nyss förlängde

Jag håller med, redan tre fulla femmor å två målisar i kontrakt!!!

Kan väl iofs påtal om målisar tycka att PW är lite väl dyr andra målvakt, enligt AB om man kan lita på dom så är PW bäst betald i hela SHL. Drömmen kanske vore att avsluta hans och låta en junis vara andra målvakt eller ta in våran tredjemålvakt ifrån allsvenskan istället.

Hoppas på Wännström.
Skulle bli ett bra tillskott om han är skadefri vill säga.

Räknar med att vissa forwards försvinner efter säsongen.

Ytterell har ju själv bekräftat att han köpt hus i Jönköping så frågan är väl varför han köpt hus här om han inte ska spela för HV? Så det ryktet har nog väldigt stor supstans. Och handen på hjärtat… vilken spelare i Leksand har gjort det bra denna säsongen? Hans precisa och hårda skott från blå, inte minst i pp, kommer att bli en tillgång nästa säsong. Förmodligen inte speciellt dyr heller. Dessutom kan ju ett miljöombyte göra underverk med en spelare. Se bara på Philip Holm, nu i Växjö, som var typ sjundeback och inte särskilt framträdande i Djurgården, men nu en ledande back i sitt nya lag och dessutom landslagsback.

Sen är ju Ejdsell en bra värvning om det stämmer att han är klar. Hoppas dock att det inte är på bekostnad av Ted Brithén för honom vill jag inte att man tappar.

Spännande ersättare till Arlbrandt

Jävlar vad frölunda ser heta ut! Kan bli riktigt jobbiga att möta i en eventuell final.

Frölunda är bra absolut! Men tycker Brynäs har svårt att bjuda till.
Hv har en mycket bättre och bredare trupp än Brynäs. Tycker vi har bjudit upp till rejäl dans mot Frölunda under serien och tror mycket väl att vår trupp kan räcka långt mot Frölunda!

Hoppas att du har rätt. Dock är det värt att notera att vi förlorade 3 av de 4 matcher som vi spelade mot Frölunda i serien.
MEN! Detta var innan HV verkligen kom igång med sitt spel och vi har även sett att seriestatistik inte behöver betyda jättemycket då vi verkar gå bra mot Malmö som vi också förlorade 3 av 4 matcher mot i serien.

PS. Sorry att jag tar ut segern i förskott och tar för givet att HV tar sig till final men vafan Malmö ska vi bara krossa DS.

Hmm jag TROR att Hv71 har de bästa intervjuerna HVtv inför matcher och kul intervjuer med spelarna emellan matcherna HVTV all access slutspels eddition vore kul oavsett hur det går!!

Fyyy fan så surt. Hade bara betalningen kvar att göra för 4 biljetter på söndag å så bryts allt!!
Så sjukt tråkigt, hade sett fram som fan att ta med familjen på deras första slutspelsmatch någonsin…
Om nån hör talas om nån som har biljetter så snälla kontakta mig

jag köpte för final 3 direkt, tänkte att fler gav sig på final 1. Det gick bra. Dock kommer jag troligen använda alla tre.

Efter många försök lyckades jag få tag i 4 biljetter på söndag B sektionen så man känner trycket från klacken

Råkade köpa en biljett extra till match 3 den 20:e. Ville vara snabb med betalningen innan sidan kraschade så observerade det inte.

Säljs till ursprungspriset på 120:-. Skicka PM

Varför släpper man plötsligt finalbiljetterna innan motståndaren är klar? Tvärtemot semifinalen ju.
Lurade mig, och jag missade helt biljettsläppet :frowning: