Tråden om: HV71! (del 1)

Någonstans så är det ju ändå elitidrott vi pratar om. Otroligt mkt bygger på ”leverera eller dra”. Så är det bara.
Hult har levererat 1 säsong och som jag sagt innan, jag begär verkligen inte guld varenda säsong men topp 4 och semifinal känns ändå rimligt att begära av en av landets rikaste, attraktivaste och största hockeyklubbar.
Vem vet, det kanske är styrelsen som av outgrundlig anledning dragit i handbromsen för Hult men då är det ju de som måste lämna. Anser jag. Lite jävla nivå på de måste vi väl kunna begära?

Självklart är jag också stolt över HV och allt vi åstadkommit genom åren och Davidsson är mitt livs stora idol och jag kommer alltid älska den mannen.

MEN vi kan inte sitta och mysa och tycka att vi är så jävla bra när vi håller på att åka ut i en åttondel bara för att vi har varit bra förut. Vi har inte råd att vara sentimentala. Om Davidsson och Hult inte är rätt män för jobbet så ska nån annan ha det. Jag säger inte att dom ska bort just nu men ledare och styrande i HV måste ju bedömas efter prestation oavsett om man är klubbikon eller ej.

  1. Luleå har inte mer kommunsponsring än HV.
  2. Det som stör mig med Skellefteå är att JAG är med och betalar deras lag. De är en vinnare i skatteutjämningssystemet medan vi i Ängelholm betalar. Och jag vill inte lägga pengar på ett annat SHL-lag än HV.

Om deras kommun vill stötta sin klubb får de väll höra de, vi är bara avis Jönköping inte gör de sen kan man tycka kommunen kunde satsa på äldervården eller sjukvård för de pengarna men de är en annan fråga

[/quote]
Om deras kommun vill stötta sin klubb får de väll höra de, vi är bara avis Jönköping inte gör de sen kan man tycka kommunen kunde satsa på äldervården eller sjukvård för de pengarna men de är en annan fråga
[/quote]
Det är en sak att kommunen stöttar idrottsklubbars barn- och ungdomsverksamhet, det är en självklarhet. Men elitverksamhet (SHL är ju i praktiken en helprofessionell liga sedan många år) ska inte bekostas med skattemedel. Det är förmodligen inte olagligt, frånsett vissa affärer som t.ex. Leksands kommun ägnade sig åt med hockeyklubben, men det är något som beslutsfattande politiker på riksnivå borde titta närmare på. Det sticker i ögonen när kommuner betalar mångmiljonbelopp varje år till elitlag samtidigt som man t.ex. drar ner på skol- och omsorgsbudget.
Och nej, det handlar inte om avundsjuka. Jag hade blivit vansinnig om Jönköpings kommun gick in med direkta dopningspengar till HV. Och jag bor inte ens i kommunen…

Det är däremot en annan femma om det är en privatperson eller ett företag som går in med pengar i föreningen.

Både Skellefteå och Växjö gick från att vara allsvenska lag till att vinna SM-guld på väldigt kort tid; det hade de naturligtvis aldrig fixat utan dopningen.

Den här tråden handlar om HV71. Diskussionen om ekonomisk doping är Off Topic. Jag föreslår att diskussionen fortsätter i tråden om SHL:
https://forum.hv71fans.se/t/omgang-17-hv71-frolunda-hc/651/1

jp.se/article/insandare-all … k-ned-sig/

Någon mer än jag som läst denna?

Ja den var spännande och hade onekligen sina poänger. Inte dåligt av JP att ta in den. Det är ju rätt ”spännande” för Hult som hela tiden snackar om karaktär har ju lyckats sätta ihop ett lag där ingen, eller åtminstone väldigt få, visar just det - karaktär. Eller så är det Lindbom som inte kan plocka fram det ur truppen han har till förfogande. Jag tror att det är en kombination. Och som sagt, HV har förlängt bådas kontrakt med 2 år. Snacka om att sätta sig i skiten! Men man kan ju alltid sparka andretränaren, det har ju skett förr i HV när man fattat totalt katastrofala strategiska beslut!

Lite reflektioner.

Engwall och Ejdsell kanonvärvningar.

Sweat och Wännström skadebenägna värvningar som var dåliga med facit i hand.

Jakkola bra men inte så bra man hade trott.

Figren har inte varit ett dugg bättre än Thörngren.

Man ska nog inte värva skadade spelare inför nästa säsong.

Ja ja! Det var det, det!
Surt som citronen och sjukt tråkigt!

Men vi är inte bättre denna säsong för det har man visat hela säsongen.
Truppen var helt enkelt för dålig och man gjorde inget för att göra den bättre heller.
Sen har vi PP som inte har fungerat på alla år Lindbom har varit HC! 3år och inte fått det att ens se hyfsat ut är inget toppbetyg direkt!

Man kan skylla på att man tappade x antal spelare från förra säsongen. Man kan skylla på x antal skador vilket stör givetvis men där hade Hult tid att hitta ersättare men gjorde det inte.
Elliot var en klassback men de andra var usla och höll verkligen inte SHL klass.

Hv signum har varit hög fart med frenesi i forechecking men inget av det såg man i år. Försvarsspelet var virrigt!
Sen förstår man givetvis att man hade hoppats mer på nyförvärven men tycker egentligen det är vår stomme med hemvävt som inte har levt upp till förväntningarna. Thörnberg med sitt C på bröstet trodde jag inte kunde vara så blek som han var i 55matcher. Sen Ullström som värvades hem som en stjärna ifjol har verkligen inte klarat av att leva upp till detta.
Sen nyförvärvet av Sweatt som hade en dålig/skadefylld säsong ifjol i Luleå men som Hult cashade upp för men som mestadels varit skadad
under hans tid i Hv!

Sen finns det ljusglimtar i mörkret som Pilut, Ejdsell och unga Gustafsson som jag tycker ska bli spännande att följa nästa säsong. Får inte glömma Bengtsson som aldrig gör en dålig match!

Ne denna säsong vill jag helst glömma och ser framemot vad Hult och Co kan komma med till nästa säsong.
Men en sak är säker, det behövs verkligen scoutas rollspelare till nästa säsong så att man fyller de luckor som saknades i år.
Vi måste ha in någon som vet hur man sätter puckar. Se på Lasch, Mursak som spelar i Frölunda, det är spets det!
Sweatt och Wännström drogs med skador men håller inte alls samma nivå som de två namnen i Frölunda jag nämnde.

Ja det kanske är mycket grått i inlägget men tyvärr är det så säsongen sett ut!
Gött för boysen och framförallt deras familjer att få en längre semester eftersom ifjol blev den kort.
Passa på och njut och kom tillbaka mer revanschlystna är någonsin!

Silly season kan starta!

Håller helt med. Wärn var en helt ok värvning också med tanke på att han var värvad som rollspelare. Elliot var lysande. Zanetti, Styrman och gjorde vad man kan begära i en situation då vi var väldigt tunna på backsidan nästan hela säsongen.

Jag kan för lite om hur spelmarknaden ser ut för att bedöma Hults arbete men jag hoppas att man iaf tar sig en ordentlig funderar på om han är rätt man på posten. Han har blandat helt lysande värvningar med en oförmåga att få ihop ett slagkraftigt lag i år. Sen ska det ju finnas bra alternativ också om man nu skulle sparka honom.

Det är många saker som måste förbättras till nästa säsong. Två av dem är spelet i powerplay och boxplay, något som inte fungerade vare sig ifjol eller i år. Framförallt spelet i powerplay har varit oinspirerat, långsamt, slarvigt och idélöst.
Det är absolut bland det viktigaste att jobba med inför nästa säsong.
Sportcheferna måste också vara noggrannare när det gäller värvningarna. Framförallt Figren och Zenetti har varit i det närmaste katastrofvärvningar och att värva Styrman var rätt obegripligt.
Hoppas att klubben anlitar någon oberoende part utifrån som får göra en “katastrofutredning”.

Tack för den här säsongen, HV. Idrott kan vara underbar men även riktigt jävla vidrig.

Att gå från SM-guld till att komma på plats 8 och åka ut i åttondelsfinal är ju under all kritik, men det lär samtliga inom HV vara ganska införstådda i.

Bryt ihop och kom igen, finns inget annat.

Jag är nyfiken på om Hults inaktion beror på hans eget beslut eller om han varit bakbunden av styrelsen? Någon som vet? Lätt att vara arg på Hult nu, men vi vet ju inte hans förutsättningar, kanske budgav han på alla som fanns inte inte fick ekonomiska muskler för att vinna?

Man kan vara besviken men det där var över gränsen! Hoppas verkligen moderator visar vart skåpet ska stå!

Han kan inte varit så bakbunden i början av säsongen i alla fall!

Användaren bannad permanent.

Sten-Åke Karlsson, HVs ordförande, är en riktig kamrerstyp som håller hårt i pengarna. Visst, han och styrelsen har stabiliserat ekonomin, men frågan är om man inte varit lite dumsnåla i år. Min tro är att Hult varit lite bakbunden, tyvärr, så man ska nog inte lasta all sitt missnöje bara på Hult.

OM det nu är ett styrelsebeslut att försöka snåla sig genom säsongen så är det ju styrelsen som måste tvingas bort.
Det enda som är riktigt säkert är ju att NÅGON måste bort, man kan inte låta en sån här säsong glida förbi obemärkt.

Fast det är ju bara en viss del av det hela i så fall tycker jag.
Ytterell,Zanetti,Figren,Wärn chansning med att Sweatt skulle få nytändning.
Vad har Wärn och Figren tex tillfört som inte Thörngren eller Erik Andersson kunnat bidra med? Bortsett från att Wärn är bra i närkampsspelet.
Sen är inte Wärn dålig och Figren ok fram till jul. Men tänker vi rollspelare är kostnad kontra prestation inte bra på dessa 2 verkligen pengar i sjön.

Laget är felbyggt och det är Hults fel.
Jag mfl har konstaterat en evighet nu att man frångått den röda tråden på backsidan varför? Nu ryktas det dock om Martin F och Didrik S det skulle vara raka vägen tillbaka till röda tråden.
Visst Sweatt o Wännström mfl är på pappret spets men kan de styra ett PP!? Nej
Vi har haft Arlbrandt Kung Eric kunde dem styra ett pp? Ja!
Vart är lirarna med känsliga handleder i årets HV71?
Kolla andra lag som tex
Axelsson,Lindström,lasch,Rosén,Pesonen,Olausson,Palushaj,Ryno mfl.
Man behöver mixen av allt i ett lag det har HV71 absolut inte haft i år.
Skriver noggrannare mera underbyggt imorgon när känslorna svalnat lite.