Tråden om: HV71! (del 1)

text-to-speech på alla meddelanden också

Nån som vet var/hur man köper biljett till VF - HV i kungsbacka nu den 16e?

Jag älskar forumet just på grund av alla känslor och allt engagemang. Att det går upp och ner, att det är högt och lågt. Så ja, skicka upp det på jumbotronen. Näst efter att få se årets trupp på is är det nog det jag skulle se mest framemot :smiley:

Ny säsong. Nu kör vi!

Utan att ha egen erfarenhet så känns det som på plats är enda alternativet men jag kan ha fel.

Thuresson- Andersson- önerud
Tedenby- ljungh- Wännström
Thörnberg-Bengtsson- sundh

Dessa spelade ihop första träningen. Ska vara helt ärlig o säga att jag inte kommer ihåg den fjärde konstellationen samt backparet.
Vet dock att Persson- lehtonen bildade ett backpar.

I övrigt tycker jag det var högt tempo och bra intensitet för att vara första ispasset.

du kan läsa mer om det i den tråd jag skapade för ämnet: Träning 1 - 2018/19

Från Frölundas hemsida

frolundaindians.com/artikel … smatcherna

Oj ber om ursäkt, såg inte den tråden.

Ingen ursäkt krävs, du får gärna bidra mer i den tråden med dina erfarenheter från dagens träning!

Har själv köpt biljetter men enligt uppgift från en kompis i Hanhals hockey så kommer matchen att visas i C-more så för Er som
inte kan se den på plats så får vi hoppas han har rätt…

bloggar.expressen.se/sannylindstrom/

här är schemat för vilka matcher cmore sänder

Tack för länken, cmore har ju uppenbart valt att täcka in det mesta som spelas innan shl premiär - kul!
Biljettpriserna verkar dock variera kraftigt om man vill se dem på plats - Frölunda-Hv får man betala en hundring för
och skulle man ex vilja se Frölunda-Växjö i Varberg får man betala 250 vilket kanske är i högsta laget för en träningsmatch
med någon veckas istid i benen :slight_smile:

Nån som vet när hvs träning börjar imorgon?

Riktigt rolig läsning .
[url]http://hockeynews.se/articles/3632/[/url]
Nästa stormålvakt i HV71:s a-lag tros?
Hugo Alnefelt
[url]https://www.eliteprospects.com/player/346977/hugo-alnefelt[/url]

Rolig? Nej. Intressant? Ja.

Antar du är finsk , så det e därför du inte tycker det är rolig läsning :wink:
Jag är halvfinne och håller alltid på Finland även om de möter Sverige .
Men just rolig läsning att HV alltid lyckas knyta till sig talanger , det gillar jag skarpt :wink:
Där borde ju Djurgården alt. AIK varit och huggit som en kobra kan man tycka …

Så, jag har inte full koll på diskussionen, men på twitter finns en diskurs om hur det nya avtalet med Sportlogiq som använder sig av någon form av avancerad statistik som tydligen är “the shit”.
Diskussionen handlar om, något förenklat, följande:
Tesen som journalister driver är att det kommer vara nödvändigt att vara kunnig och nyttja dessa verktyg om man skall nå framgång i framtidens SHL. De nämner att texvis 24 av 31 NHL-lag redan använder sig av detta och ett citat florerar:

På fråga från random twitter-dude till Petter Carnbro som jobbar med hockeyanalys för frölunda (@numerartovertag ) om vilka lag som ligger längst fram i detta så pekar han på följande rangordning:

Längst fram: HV71, Lökars
Strax efter: FHC, LHC, FBK
ruta 1: resten

“Ok” säger jag, jag säger även “bra” och “intressant” (jag kan fler ord)

Men detta är nyheter för mig, att HV skulle ligga långt fram. Vem i HVs organisation står för denna framåtanda? Dammis?

Kan tänka mig att William Rahm använder sig mkt av detta, då han är video-coach, antar att zone enterys (hur man för pucken in i offensiv zon) och zone exits (hur man för ut pucken ur egen zon) är i fokus här. En av flera områden som visas på video är just zone enterys och exits - något som är en del av avancerad statistik. (Finns 3 sätt att transportera pucken: spela in den, dumpa in den och bära in den).

Vet att lillis är huvudansvarig för Hv71s spel i helhet, där han har ett huvudansvar för spelidé och grundspel. Tror nog att han kommer ha mkt nytta av statistiken, då den visar tendenser i spelet :slight_smile:

I samband med att Hv71 bytte styrelse efter AJ-gate började man skapa ett nytt styrdokument för hur föreningen ska fungera, en röd tråd. Har inte lusläst den färdiga produkten, men kan tänka mig att de haft ett finger med i det hela. Det var först efter AJ-gate som man började nämna avancerad statistik - så måste ju onekligen vara någon av de “nyare” som drivit detta frammåt.

Menar du Nicklas Rahm, vilket skulle förklara varför både lökars och vi är längst fram, dvs det beror på samma snubbe?

Tror det är William som är videocoach. Så det är nog han, men Niklas kan ju ha tagit med sig ett och annat.