Tråden om: HV71! (del 1)

Min uppfattning är ändå att det har matchas en del i vilka kedjor som startar mest i olika zoner, men jag har inga siffror på det som jag kan backa upp det med. Är överlag inget vidare fan av +/- statistik då den sällan säger mycket egentligen.

Måste vi nämna Thörnberg och Sundh i samma meningar. Nu gjorde jag det iofs… men ni förstår vad jag menar.

Sundh oftast varit en helt ok utfyllnadsspelare som gjorts sitt jobb och ibland mer därtill men har ju aldrig någonsin varit i närheten av Thörnbergs nivå.
Denna säsongen var ju ändå Sundh ihop med Ikonen sämst i laget så rätt beslut även om det är tråkigt.
Även Thörnberg är rätt beslut även om det är en av mina största favoritspelare alla tider. Följt laget sedan mitten av 80-talet.

Någon som kan se vilket all star team Rönnqvist tagit ut på hv på hockeySverige. Se?

Jag såg en bild av spelarna, som jag inte kan hitta nu. På den var det iaf:
Stefan Liv

Per Gustafsson
Fredrik Stillman

Johan Davidsson
Bo Bulla Berggren
Mattias Tedenby

Så Sanny gömmer sin analys av HV71 bakom en betalvägg på Expressen… någon som kan hinta om vad han skriver? Han nämner återigen den där Kalle i förbifarten, men är det något mer köttigt i artikeln?

Här: tråden för tippandet av placering inför förra säsongen

Skäl till självrannsakan nu när facit finns.

HV överträffade STORT sett till gnissel-delen av detta forum.

Davidsson fortsätter som assisterande sportchef ett år till:
hv71.se/article/lwp4ak9jo-3 … -davidsson

Den Ove Thörnberg som är inne och kommenterar på HV:s instagraminlägg, är det DEN Ove Thörnberg?

Det verkar inte vara ett nyskapat trollkonto iallafall. Det är en bild på Ove i HV dress med flera följare och följer fler (600 resp 300). Jag hoppas de inte är han men tyvärr är de en risk det är han men om det är han elr inte låter jag säga vara osagt.

Men om detta är han är det inte bra gjort av familjen thörnberg. Att de ge sig på en av HV:s största och en som Thörna spelat i 10 år med på detta sättet. Med allt gnäll och sånt ska varken 10 upp i taket? Såg framför mig en gemensam hyllning av martin och Ove och hänga upp tröjjan? Visst ger man nått år har man säkert glömt detta men får en dålig personvibb av detta, köper han är sur men spy galla i media pådetta sätt är inte bra

Han följer Thörna och Thörna följer honom. Låter bli att uttala mig innan jag vet att det faktiskt är DEN Ove.

Aj.

“Pappa är alltid störst för mig”

Ja Lejacques det är “Den” Ove.
Ser att en annan profil nämligen Håkan Fransson är inne och kommentarar med.

För oss som inte har insta, vad mer specifikt har dessa profiler kommenterat där? :slight_smile:

Ove Thörnberg skriver följande kommentarer till förlängningen av Davidsson:
“Då är sekten komplett igen”
Han får då frågan om han är besviken.
Svaret lyder: Det är bara förnamnet följt av en emoji som spyr.

HV har lagt upp Instainlägg ang. Davidssons förlängning.

“Ove Thörnberg” kommenterar:

“Då är sekten komplett igen” följt av en tumme ner.

Tack hörni! :slight_smile:

Men knepigt sätt att spy galla sådär ändå…? Luktar unket…

Det finns flertalet inlägg på insta och Facebook signerat Ove Thörnberg.
Bla tumme ner på Niklas Rahm att han borde fått gå när Lindbom fick kicken.
Några väl valda via Facebook tror jag? När Martin blev av med kaptensbindeln.
Nu idag att sekten är komplett.

Ja, man kan tycka vad man vill. Trots allt anmärkningsvärt hur nuvarande ledning lyckats bränna broar till stora delar av vår historia. Stillman, Olausson, Lindbom och nu familjen Thörnberg.

Det är bara att konstatera att det finns ett HV före 14/15 och ett efter. Jag vet vilket jag väljer.

Intressant att Ove väljer att kalla det för “sekten” för övrigt…

Ser att någon kallar Ove för barnunge i kommentarsfältet. Urlöjligt. Spelare läckte till pressen ang. AJ. Då hyllades de snudd på unisont utan närmare eftertanke på den negativa publicitet som HV fick . För att inte tala om Pettan som påhejad rantat loss om AJ i sociala medier genom åren. Att Ove nu uttrycker sin åsikt, om än kanske inte helt genomtänkt, är hans fulla rätt. Det är ingen “social verksamhet” hette det när Thörna och Sundh inte fick nytt kontrakt. Samma gäller väl då i det här fallet? Föreningen ska kunna ifrågasättas, och det oavsett om synpunkterna kommer från supportrar eller gamla spelare.

Det här gör mig än mer övertygad om att Hult och ledningen har fört föreningen in på fel väg. Man har medvetet eller omedvetet kapat banden till det som en gång gjort HV framgångsrika. Man har förlorat sig i sin blinda tro på det man tror är “rätt”.

Valet 2014/2015 i och med AJ-gate kändes så självklart. Nu framstår det än mer som att man valde mellan pest eller kolera.

Stillman och Olausson valde att ta parti med AJ och ansåg att han hade rätt. Den stora konflikten där var ju inte Hult vs AJ utan en stor del av spelartruppen vs AJ. Däribland en av oss alla väldigt högt aktad spelare som valt att mer eller mindre smidigt uttala sig efter det hela. AJ var från början Stillmans gubbe. Men när allt kom till daga så hade broar bränts hur ledningen än hade agerat och till störst del tack vare den föregående ledningen.

Oves närvaro på sociala medier är som en karikatyr av en riktig hockeyfarsa, sonen gör aldrig fel och det är alltid en tränare eller någon annan som är idioten. Inte grundat på den här incidenten enbart. Att Ove väljer att svärta ner sitt namn hos många supportrar är hans val och i det här fallet mer förståeligt än tidigare fall. Även om bägare fyllts på med droppar över tid. Ibland kan man faktiskt kosta på sig att ha tålamod med folk och överseende när folk bearbetar tråkiga händelser.

Tycker ändå någonstans att man kan kräva mer av en ex-kapten (Martin) än att gå och snyfta i media. Han är större än så. Att Ove skriver som han gör, får ju stå för honom och tycker bara det är onödigt, även om han självklart har all rätt att tycka. Thörnbergs har ju aldrig varit några skickliga mediatalare, utan låtit inställningen på isen och skottet tala.

Tror förövrigt att man hade planerat för ett värdigare avsked på både Thörna o Sundh än vad som blev, men nu blev ju allt på ett sätt ingen var redo på, men bara för det kan man ju inte förlänga kontrakten, utan det ska ju ske på sportsliga grunder. Den diskussionen lär leva vidare och jag gillar att man vågar ta de svåra besluten, men har svårt att se att ingen av #13 o #10 hade mer att ge än tex Holmström, eller Ikonen.