Tråden om: Kinnarps Arena!

Då det skiljer så från match till match så kräver det enorm adrministration. Men jag har börjat att logga varje match, så är man snäll o frågar så kan man få listor efter matcher
[/quote]
Finns en låt som brukar spelas innan matchen precis innan alla introvideor. Är lite rockstuk på den.
[/quote]
Om du relalterar till de senast matcherna så har vi kört hårt på Chemical Brothers - hey boy hey girl

Basto har vi provat, funkade inte jätte bra.

Stort tack!

Mötley Crüe - Kickstart my heart kanske hade fungerat?

youtube.com/watch?v=F8UYGQeavRw - spelarna åker in vid ca 1:03

Nickelback - Million miles an hour borde funka hyffsat?

Är det bara jag som tycker att denna låten hade passat perfekt till introfilmen som visas strax innan spelarentrén?
Låten användes av DreamHack (E-sport) vid spelarentrén och jävlar va mäktigt det var! :slight_smile:
Det är först vid 01:20 som trycket/eargasmen börjar.

Beyond Awakening - Darkness Below
[url]https://youtu.be/8e6PGjF1e6o?t=72[/url]

Håller med, hade passat väldigt bra!

Hade passat ypperligt. Inramningen i Kinnarps förtjänar ett fetare intro än det som används. Hv-låten känns sådär (missförstå mig inte, Hv-låten är grym men det saknas lite tryck i låten för att skapa riktigt go feeling just när spelarna kommer in, när de väl är inne på isen är det inget som slår Hv-låten då hela klacken sjunger med i refrängen.) Vi har testat den “nya” musiken och då tänker jag på låtarna: Basto - again and again samt R3hab - How we party. Dessa funkade kanske inte superbra. Är det dags att testa något “rockigare” med mer tryck i?

Hvs intro med R3hab - How we party: youtube.com/watch?v=iHhxW4zdD1g
Hvs intro med Cruts - Hv-låten: youtube.com/watch?v=Xc-3Y5ZbP9g

Introt är därmed avgjort och låst tråden :wink:

Inte Enter Sandman, men ändå… :slight_smile:

youtube.com/watch?v=q06_JXHXakI

Även Metallica här, 7:50 in, hyfsad isprojektion.

youtube.com/watch?v=Pw6PQBp0hJM

Om intro vill jag bara sæga, MER HÅRDROCK!
Punkt. avklarat.

Varför inte införa HV-hymnen igen? :wink: :wink:

Vad hände med den egentligen? Körde de den bara ett par matcher eller? Den var väl ingen höjdare iofs.

HV-hymnen var väl ett av de största fiaskona någonsin. Ett riktigt magplask. Jag föredrar originalet alla dagar i veckan.
Jag är en riktig “sucker” för Cruts HV-låt. En låt som verkligen går hem på läktaren och som många sjunger med.
Framförallt när de sänker musik i refrängen och man enbart hör hela arenan sjunga med, magiskt!
facebook.com/HV71/videos/10154031901184570/

Gällande Beyond Awakening - Darkness Below så syftade jag till introfilmen som visas strax innan spelarentrén.
Årets introfilm och musik var iofs även den väldigt episk: youtube.com/watch?v=kHgS-9WNMjw

Jag tycker definitivt att det Cruts HV-låt och att försöka göra det till standard att sjunga med så här. Inge trams techno eller trams metall till intro!!

Tycker för att det inte ska bli tjatigt i längden att man kör Crut intro i slutspelet och annat intro till grundserien.

Håller med och några av eldsjälarna(ej Crut) som än idag, vidhåller att Cruts:s episka låt, langsam-song var en god och fin idé.
Fan, snackat med HV-folk, forna ledare/spelare mm och ingen av dom har gjort en dubbeltumme upp - däremot tvärtom.
Pinsam låt som begravde sig själv med all rätta.

Dax att väcka en gammal tråd för att hylla vår fina arena och den stämning som är ingrodd därinne:

KA på första plats i inofficiell SHL-arenaranking. Hade missat denna. Mest en kul grej, men ändå…

youtu.be/3q_w99lIdYM

Rostar av den här tråden lite. Nån mer än jag som tycker det är dags för lite förnyelse i vad som händer i arenan? Börjar bli lite enformigt med samma film på HV spelare som barn nu för typ 6e året i rad. Skulle vilja ha en spelarpresentationsvideo med lite mer drag i. De tog ju fram en för nån säsong sen som jag gillade skarpt där bilden hackade nästan lite som att jumbotronen blivit hackad men den togs bort för nått mjäkigt med myspysmusik.

Rest runt och sett väldigt mycket matcher i olika ligor och här är enda området jag tycker HV släpar lite. Det finns lag som har sämre show innan matchen men det är få om ens någon som är så ”sömnig” som våran är. Enda området där HV är outstanding är lineup. Jag skulle gå så lång att säga att vi har den bästa lineupen i alla ligor som jag sett.

För övrigt så har nog Ilves den bästa introlåten jag hört.

Children of Bodom - Living dead beat

youtu.be/gG3JZ5vGJsk

Jävlar vad jag rös på ren svenska :smiley: