Åttondelsfinal 1: HV71 - Linköping HC

[size=150]HV71 - Linköping HC[/size]

Det blir Linköping som blir motståndet i åttondelsfinalen
med start på hemmaplan. HV71 har inte rosat marknaden
med skönlir men det skulle sitta fint om dom slår ut LHC
och går vidare till kvartsfinal.

[size=150]FORZA HÅÅVEEBLÅÅ!![/size]

Nyckelmatchen då det är en bäst av 3:a. Kan Styrman, Hedberg och framförallt Zanetti spela enklare ur zon när de blir satte under press ska nog detta gå vägen. Blir viktigt även att Linus eller Felix går in och spelar på en högre nivå än vad de gjort tidigare under säsongen. Offensivt har det sett ganska bra ut. Nya Ulla kedjan såg intressant ut. Ejdsell linan har sett bra ut så länge de spelat tillsammans.

Hur nära är Jaakola och Stenlund spel?
Båda skulle behövas i denna serie.

Är Linköping verkligen så dåliga som formen visar? Mot HV kommer de garanterat höja sig en nivå eller 2. De har ju en bra målvakt, bra backsida (speciellt i offensiven). De har en liknande offensiv bredd på forwards. Men där de inte fått ut max av t ex Mårtensson och Persson.

Blir en nagelbitare detta.

Linus Söderström skadad igen. Missar matcherna mot Linköping. Status oklar, men det känns nästan som om han spelat klart för denna säsongen.

Ja och sen Stenlund och Figren och det är kört.

Sätter min högra hand på att vi får se Pw mellan stolparna imorgon.

Nä, det tror jag inte, Felix kommer garanterat att stå från start. Men hade hoppats på Åhman som backup före PW.

Vad har hänt med Linus?
Skadad på träning eller?

Ingen Jaakola på ett bra tag, men Stenis är tillbaka. Undrar när HV ställde upp med en sån klen backsida i ett slutspel senast?

Vi går in i slutspelet med två toppbackar: Pilut och Elliot.
En ok: Persson.
4 stora frågetecken: Zanetti, Styrman, Hedberg och Cederholm.

Jaakola behövs verkligen. Skulle bli viktig tillsammans med Persson i ett eventuellt ”Shut Down” backpar.

Linköpings backsida är ju bra mycket bättre: Billins, Näkyvä, Larsson, Lundgren, Karlsson etc.

Som tur är vinner man inte matcher på pappret.jag tycker att Tagnes får ut minimalt från den truppen Silver ställer på benen. Stackarna skrev väll också typ 4år med honom.

Fast vi har ju Erik Brännström också!

jkpgnews.se/sport/hv71/gladje-o … -for-hv71/

Kommer även ha jaakola om vi tar oss vidare. Kanske innan. Vem vet.

Ja just jävlar, mitt misstag. Han har ju faktiskt växt ut till en riktigt bra SHL back i offensiven efter JVM.

Nyckelmatch indeed. Två lag med stukade självförtroenden, och en vunnen match kan göra hela skillnaden. Det är hvs spel i egen zon som verkligen får det att kännas hopplöst just nu. Och med linus borta så känns det än värre. Kommer bli en vecka av total jävla ångest oavsett.

Måste få ordning på box play idag. Alltid mer snack om pp än box play men vi är näst sämst i SHL i box play (75%), och det har varit lika dåligt hela säsongen om jag inte missminner mig. Kombinera det med vår tendens att ta onödiga utvisningar och det är kört.

Alltså helt sjukt va passiva man är i BP. Man bara står i sin box med nada press och låter motståndarna göra vad de vill. Man vågar aldrig pressa nån spelare, när hv har PP så är det alltid nån som pressar, de ser man aldrig när hv spelar bp

Håller helt med! HV får inte en lugn stund i sina pp men man låter alltid motståndarna få ställa upp i lugn och ro. Och trots att det inte har fungerat verkar man inte ha ändrat taktik på hela säsongen. Jag förstår att man självklart har skruvat på saker men det har iaf inte synts tycker jag.

Ja, vi är ju ändå på 11:e plats i utvisningsligan. :wink: Nu beror det till störst del på att vi, som enda lag, har noll 5 minutare men ändå.
Dessutom har vi näst minst offensiva utvisningar vilka väl brukar räknas som onödiga? Växjö har nästan dubbelt så många (96 mot våra 50).

Først till 2 vinster.

Bara det som gæller.

Vi har mellan 14 och 24 matcher till guldet.

Jag tror vi kan ta LHC. Sen kommer det bli svårt. Jag är nöjd om vi tar LHC, resten är bonus. Vi har inte det lag eller den sammanhållning som krävs för att gå hela vägen. Således kommer vi troligen gå på en mina mot ett lite bättre motstånd än LHC. Jag ser inte att vi tar 4 matcher mot något av topp-fyra-lagen.

Men baserat på vad många av er har gett uttryck för här på forumet så är jag inte ensam om denna tanke.

Jag har då bara en enda fundering: Kommer ni att klara av att också matcha era låga förväntningar i hur ni ser på laget och kommenterar detsamma framgent? Kommer ni kunna avstå från sur- och bitterhet över tidigare händelser under säsongen och bara kommentera det ni ser, baserat på redan låga-, till motsats från SM-guld-förväntningar? Kommer ni att kunna ta en förlust med “ja, det motsvarade förväntningarna”, istället för att återigen ge er på spelare, ledare, styrelse och andra fans för gamla inbillade oförrätter eller faktiska handlingar?

Jag menar, vad säger det om en person som hela tiden skriver ner allt som gjorts och utmålar laget, coacherna, ledningen, spelsystemet etc, men ÄNDÅ blir skitbesviken när laget förlorar? Förmågan att hitta på nya saker att svartmåla är tydligen outgrundlig. But I digress.

Hur vi än förlorar kommer folk bli besvikna och kritisera ledningen för det är deras fel. Lika mycket de skall ha beröm för guldet, lika mycket kritik skall de ha för denna flopp säsong. Det är fullt normalt att klaga när man ser sitt kära hv sjunkigt som en sten igen…