Åttondelsfinal 1: HV71 - Linköping HC

Du har rätt, min känsla var att det har varit mycket onödiga utvisningar på sistone men statistiskt sett ligger vi faktiskt OK till där. Vi ligger i mitten när det gäller antalet 2:or. Oavsett så är vårt svaga box play frustrerande. :slight_smile:

Man bör nog rikta sin ilska mot spegeln i det läget, men varför skall jag anta att folk kan handla rationellt?

Tror också vi kan ta LHC OM försvarsspelet o målvaktsspelet fungerar som det ska. Sen att vi ej har sammanhållningen för att gå hela vägen låter jag vara osagt. Men du vet säkert har kanske insyn i föreningen vad vet jag.

Anledningen till att vi alla ( eller iallafall dom flesta) är så besvikna och spottar ut sig sin ilska är ju att man blev svenska mästare förra säsongen, man har som målsättning att över tid bli ett topp 4 lag. Men i min bok så agerar inte en ledning som man hjort om man har dessa ambitioner som man gjort uttryck för utåt. Då kanske man skulle ha agerat i målvaktsfrågan lite tidigare, man kanske skulle tagit in en topp 4 back när vi har 3 ordinarie backar borta, man kanske skulle sett till att bredda forwardssidan.
Alla dessa ambitioner fanns där förra säsongen, men inte denna. Vilket gör att de utåt sett ser ut som man gett upp säsongen.

Bara för att du har en åsikt så innebär inte den att du har rätt. Det är bara enligt ditt eget valda narrativ som du ”rätt”. Skillnaden mellan att ha låga förväntningar, som för övrigt baseras på erfarenheten - alltså fakta i mångt och mycket, och att ändå bli besviken vid förlust stava ••••! Kan du lista ut vilket ord på fyra bokstäver jag menar?

Det är deltat mellan de låga förväntningarna och detta ord med fyra bokstäver som skapar känslor. Och dessa känslor kan man ha mer eller mindre av. Du kanske inte har så mycket känslor vilket i så fall är helt ok, men andra människor har uppenbarligen väldigt mycket känslor, och det är helt ok det också!

Sen kan jag hålla med dig om att man kan fundera på hur man kanaliserar dessa känslor. Inte ok att omforma till hat mot enskilda individer, men jag kan samtidigt förstå hur det blir så då man ser hockeyproffs åka runt på isen i våran tröja, tjäna tiotusentals kronor om inte mer, och se ut som att de inte kunde bry sig mindre. Så otroligt provocerande för oss som faktiskt är HV71! Och då kan jag förstå hur och varför känslorna rinner över. Men det är ju därför såna som du och jag finns till, för att se till att folk håller sig till reglerna när dom själva ser rött och överträder. :wink:

Bra inlägg Nick!
Diabolics sett till säsongen så tar det slut i åttondel eller kvart. Sett till föreningens målsättning och betyget för Hults lagbygge är det givetvis rejält underkänt. Utåt sätt jag säger utåt för jag har ingen insyn kan man lätt tro att föreningen gett upp säsongen inte laget utan övriga runt om.
Man har ej agerat i målvaksfrågan fören väldigt sent. Man har ej ersätt och stärkt upp en redan rätt svag i sammanhanget backsida.
Sedan det jag tycker svider mest är att man inte överhuvudtaget lyckats förvalta positionen man satt sig i på marknaden som regerande mästare och plats högre upp i hierarkien. Alla förutsättningar fanns för att börja bygga för ny storhetstid. Det har tyvärr blivit pannkaka och HV71 som klubb blir således lite mindre attraktiv för spelare.
Klubben har absolut haft otur med skador på backklippan Berglund,Söderström,Reese,Wännström och Engvall.
Men i min värld blir jag inte imponerad över värvningar som Ytterell,Styrman och Zanetti dessa spelare klarar ju inte alls av att spela på det sättet som gjorde oss så framgångsrika säsong 16/17. Hult frångår totalt den röda tråd man hade på backsidan förra säsongen som gjorde klubben som framgångsrika defensivt varför?
Sett till säsongen är Wärn på tok för ojämn och Figren har gått från helt ok till totalt under isen efter jul. Vidare har förväntade ledande spelare som Ullström mfl inte levererat på önskad nivå. Allt detta sammantaget gör ju att det blir mellanmjölk. Jag är för kontinuitet i den mån det går i denna bransch men denna säsong har det tyvärr gott fel och ibland måste man våga ändra planen och agera nu står vi med väldigt skadeskjuten backsida och Zanetti och Styrman topp 6. Inget ont om dessa men det är knappast enligt plan.

Sen tror jag förändring är nödvändig efter säsongen så inte klubben sätter sig i en knepig sits igen obekväma beslut kommer behöva tas nu för chans till framgång sen.
Allt är inte nattsvart vill jag dock påpeka
Marcus Ljung ryktas klar han är bra
Martin F från Oskarshamn bland de bästa backarna i hela JVM
Didrik Strömberg helt outstandig defensivt 2 första matcherna i Allsvenska finalen vilken pondus wow!
Skulle inte bli förvånad om Önerud återvänder.
Engvall och Gustavsson kommer bli ännu bättre.

Nu blev det en jäkla massa svammel. Jag tror vi åker i kvarten vilket är underkänt sett till målsättning men ungefär vad man kan begära av nuvarande trupp bättre än så är inte laget just nu. Sen kan ju såklart allt hända i slutspel likt AIK 2011 tex. Sen ska såklart inte alla sparkas och avgå men jag tror viss förändring tyvärr kommer behövas för att ta steg framåt igen.

usch, vi har svårt för silverköping på sistone, Vi har förlorat 8 j*vla raka hemmamatcher mot LHC, senaste hemma-vinsten var säsongen 14/15 kvartsfinalen match 2 mot lhc då vi vann med 3-2 (Christensen med 2 mål den matchen).
Men är den nån gång man ska bryta en piss trend så är det ikväll!

Spot on. Det är precis detta jag syftar på. Att återigen älta gamla saker är ju meningslöst. Jag “hatade” AJ och skulle kunna fortsätta att använda honom som måltavla för alla brister just nu. Jag “hatar” att vi inte lyckades bättre med värvningarna före och under säsongen, men nu är vi där vi är och det hjälper inte mig iallafall, att fortsätta vara arg på sånt vi inte lyckats med.

Jag tror det blir 5-1 till något av lagen. Det brukar bli något i den stilen när HV möter LHC. Oftare än sällan vinner även bortalaget.

Man ska också inte låta sig luras av LHCs form eller tabellplacering heller, för om de bara gör 4 bra matcher på en säsong så kan man slå sig i backen på att det är i just matcherna mot HV de spelar som bäst.

Helt öppet hur det kommer gå. Hoppas självklart på seger, vilket jag kommer att fortsätta göra oavsett hur det kommer se ut eller vad än hjärnan säger. Sen kommer jag att vara lika besviken, förbannad och frustrerad som vanligt om man förlorar.

Du gör en jättebra analys. jag håller med om i stort sett allt du skriver. Dock behöver jag inte påpeka saker som att styrman var en kass värvning när vi spelar dåligt i allmänhet eller förlorar… om och om igen. Jag börjar tro att jag är riktigt jävla usel på att få fram vad jag vill säga och vad min kritik mot hur folk skriver här går ut på? Är det ingen som fattar vad jag vill få framn och kan formulera detta så att iallafall en enda person till fattar? Så kanske vi kan starta en “telefon-kedja”?

Sundh kliver fram idag, känner det på mig!

Bra! Härlig känsla! Kung Sundh avgör, ska vi säga så? Jag är med!

Fast jag har inte påpekat efter varje match hur dålig Styrman är. Jag konstaterar att Styrman mfl inte följer dem röda tråden. Jag tycker just fallet Styrman att han vart bättre än alla förväntningar jag hade på honom. Vilket känns jäkligt skönt i nuvarande läge.
Sen erkänner jag utan omsvep att tex jag kritiserat ifrågasatt i stridens hetta. Vilket jag håller helt med dig om är onödigt.
Sen är det ändå ett supporter forum och ibland tappar man sin eftertänksamma sida. Ibland vore det helt klart bättre att låta bli sova på saken och skriva dagen efter.
Sen förstår jag att det blir heta känslor med tex Figren nu sist.
Hade funnits så många bättre sätt att sköta det på. Tex snackas kramas osv efter matchen är slut.
Vidare vill jag dock fortfarande hävda att jag aldrig vart medlem på ett så rumsrent och förhållandevis gnälldritt forum som detta.
Har en polare som lirar i allsvenskan i fotboll tro mig gå in på tex DIFs forum och detta är en fis i rymden i jämförelse :smiley:

LHC är inne i en riktig formsvacka och alla experter tror på enkel HV seger. Tyvärr har ju lag med dålig form ha en tendens att vända den mot HV och att det är just LHC vi möter. Vi har haft riktigt svårt mot det sen vi vann guldet i deras hemma arena. Och dessutom blivit riktigt utspelade i slutspelet mot dem.

Nu är det upp til bevis ifall man kan vara bäst när de gäller, jag är tveksam. Vinst ikväll är ett måste, förlust idag så vet ifan ifall vi klarar vända då våra moral i laget är inte alls i samma dignitet som förra året då vi kunde vända matcher som på löpande band. Nu har vi inte samma jävlar annama i laget.

Figge in på 12 forwards. Hur tänker man där. Figge har pissat på klubbmärket, sina lagkamrater och oss supportrar. Fy fan vad dåligt ledarskap.

ska det börjas med det språkbruket direkt? Är det normalt? I min värld krävs det rätt mycket mer flagranta felsteg än att:

  1. Bli värvad (inte hans fel)
  2. Ha en stor närvaro på internet (hans fel)
  3. va kass (hans fel? nja, kan han påverka detta måntro?)
  4. Samtala vänligt med en motståndare under uppvärmning (dålig känsla för kultur: hans fel)

för att jag skall använda mig av uttryck som att “pissa på”. Känns som överreaktion.

Varför gnälls det så mycket innan match. Är det inte bättre att vi hejar istället. Alla dom ni nämner kanske blir den som avgör idag. Heja nu och lägg era rimliga åsikter senare…Heja HV

Jag hejar från och med nedsläpp. Fram tills dess tänkte jag kritisera Lindboms val av Figren. Känns även ytterst tveksamt att splittra på Ullström och Sweatt. Herregud, de var ju på uppåtgående när de fick lira ihop.

Plus dock till att man satsar på Sandström i mål. Hittlls obesegrad på fullt tid. Oavsett vad man kommunicerar utåt är det med det nog definitivt slutspelat för PW. Plus till det med.

Sett till prestation över längre tid hade jag nog sett Andersson. Jag tror tanken har vart Wännström men då han ej presterat sedan återkomsten så känns Figren given trots allt. Några har nämnt Brännström men tycker inte han håller ännu. Tycker i så fall det är märkligare med Zanetti före Hedberg.

Nu jäklar gubbar nu kör vi, Mot sm guld!!! :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Kan bara hålla med om Figren, han borde inte spela idag. Återstår att se om han hittar några gamla vänner även i LHC att chitchatta med inför match istället för att tagga, och om han behagar låta sponsorerna synas idag eller om han tar sig friheten till egna regler där också.

Sjukt svår match med rådande backuppsättning. Men för Sandströms skull hoppas jag verkligen att det håller. Pilut, Persson och Elliott måste spela så mycket de bara orkar, Styrman och Zanetti enbart för avlastning. Hoppas som någon annan här innan på stenhård matchning från coacherna och lite stolpe in.