Åttondelsfinal 2: Rögle BK - HV71

[size=150]Rögle BK - HV71[/size]


HV reser till skåne för att möta Rögle BK på måndagskvällen.
HV71 leder med 1-0 i matcher och kan gå vidare till kvartsfinal
vid seger i Ängelholm.

Nicklas Rahm inför andra åttondelen: jp.se/article/hv-tranaren-i … har-tiden/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Fan. Redan nervös inför kvällen. Varför utsätter man sig för detta egentligen? Man får ju fan magsår av slutspel.

Tror inte de blir lika enkelt idag. Ett fullsatt lindab arena kommer koka. O Rögle kommer komma ut stenhårt. Gäller att vara med från start. Första målet blir viktigt. Frågan är hur man kommer kunna hantera en kokande lidab arena.
Tror de blir förlust.
4-2 till Rögle. Sen får vi en nervkittlande avgörande match på hemmaplan.

Ta kommandot direkt och låt inte Rögle få luft! Spela med samma frenesi som senast så kommer Rögle inte mäkta med det samt att man håller sig ifrån utvisningar. Rögle är vassa i PP!
Det är medicinen idag för att vinna.
Visst att Lindab har fullsatt men ta vara på det trycket som om det vore våra egna fans.

Ut och kör över dom så vi kan sikta in oss på kvartsfinal!
En 3:e avgörande vill jag inte ha då Rögle kommer ha allt att vinna och Hv har allt att förlora!
Inga bra förutsättningar!

Visst kommer Lindab arena att koka men det kommer att vara “Kom igen HV” som ekar i hallen. :wink: Röglefansen tystnar så fort det går emot.

Det kommer att vara ett helt annat Rögle som kommer ut på isen ikväll än vad det var i lördags. Det gäller för HV att vara tålmodiga och stå emot de första tio minuterna så kommer Rögle att bli frustrerade och börja släppa till luckor bakåt.

Nu är det mer än en kvartsfinalplats som står på spel här. Jobbar man på Lindab och är skåning så vill man ju såklart ha världens vackraste matchtröja på sig på jobbet imorgon.

Den här upplagan av HV känns psykoligiskt svajig eller aningen bekväma, med tanke på att de är så förbannat streaky. Därför viktigt att man som Frippe säger ovan, trycker ner Rögle direkt och tar fjärde raka segern. När laget är inne i zonen så kan man nog ge både Träsko och skoter en match i kvarten. Förlorar vi idag så är jag totalt jävla livrädd för onsdagen. Denna upplagan känns inte som det gänget som spelar bra efter en torsk.

Så det är bara att hoppas på 13 raka segrar till :slight_smile:

Jag har ingen statisitik för att bevisa det jag nu skall skriva. Kanske någon vill bekräfta eller dementera mina påståenden.

Föregående match kom vi ut och fullständigt ägde det fysiska spelet. Hur många tacklingar blev det förra matchen jämfört med “i vanliga fall”?
Jag skulle också vilja påstå att man verkligen ville täcka skott på ett annat sätt än tidigare. (Även om 3-1 visar på motsatsen)
Dessutom tycker jag vi var vassare på alla lösa puckar framför mål. Båda målen. Det var bannemig inte ofta Rögle spelare hade någon chans att ta till vara eventuella returer.
Det här är tre saker som jag tycker tyder på bra inställning. När vi dessutom hade flera spelare som vågade ta offensiva initiativ så känns det riktigt bra. Kan vi behålla de här delarna av spelet så kan det bli riktigt kul.

// Henrik

Var tvungen å kolla
Under grundserien snittade vi 9 hits per match.
18 tacklingar fick vi ihop förra matchen (5 st av Strömberg!) så dubbelt så fysiska kan man ju säga. :wink:

Om HV spelar lika uppoffrande och med samma fart, vilja, intensitet och ödmjukhet som i lördags så vinner dom. Det var klasskillnad mellan lagen i lördags och det berodde inte på att Rögle var dåliga utan på att HV var bra. Jag är inte nervös för fem öre, även om det kan gå hursomhelst. HV har allt i egna händer.

Snälla snälla Hv, tro inte att detta blir lätt ikväll nu som ni gjorde efter att ha krossat Frölunda…

Kämpa som senast så vinner vi!

KOM IGEN NU HV!!!
Nu JÄVLAR BARA KÖR VI!!

Om vi inte tummar på några detaljer eller drar på oss onödiga 2or, så vinner HV, HV är sin största fiende ikväll…Vilken fjompig introballad de har förresten…

[size=150]bööööääääuuuuuurrrrröööööööööööööö!!! äääääääöörrrrrrrrruuuuuu!!![/size]

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Bra stämning i Lindab arena.

Uselt att inte Björn Geijer får kommentera matchen. Enligt mig överlägsen. Kommenterar även Svensk Fotboll.
Sen att våra bådas söner går i samma klass, bor typ bakom hörnet och har aldrig pratat med Björn :wink:

Oerhört proffessionell, vältalig med inget trams - raka rör. Enkel etta enligt mig och många.

Lite nervöst är det allt…

Bara kööööööööör!!!

Med sånt liv i hallen kommer det att hagla utvisningar över Hv tills Rögle har en betryggande 2-målsledning.

I sista perioden kommer en eller två utvisningar åt andra hållet för att justera statistiken.

Så funkar SHL-domarna.

De älskar jublet när de distinkt visar på utvisning för bortalaget.

Det finns ju inte…

Vad fan hände???

hmmm, svag start någon???

Snabbt agerande av målvakten. :frowning: