CHL 16-delsfinal 1: HV71 - Lukko Rauma

Håller med. Söderström är dock kung.

Söderström visar igen att han kommer hota PW:s plats väldigt snart(personlig favorit)
Hoppas verkligen Borgman är lindrig skadad, En klassback!

Söderström ser faktiskt snäppet bättre ut än PW än så länge. Tycker gott han kan stå på Torsdag med med tanke på 0:an nu. Man ska stå när man är het. Resten av laget å andra sidan fanns mer att önska av. Spelar stabilt och bra i första med en del bra chanser. Sen kommer man in i det gamla och spelar ner sig samtidigt som man låter andra laget kliva upp i tempo. Hade hoppades på lite mer HV-dominans idag för fortsättningen men aja det kanske kommer mot Färjestad på torsdag.

Thörnbergs målstreak är bruten hoppas han påbörjar en ny nästa match.

Ingen vidare match av HV som sagt, nästan lite nonchalant emellanåt. tryggt spel av Linus i målet dock.
Hoppas inget allvarligt på Borgman men den smällen lär nog renderat i hjärnskakning.

Det räcker med att vinna. Bra gjort, HV. Hoppas inte Borgman blir borta länge. Risk för hjärnskakning och då kan det ta tid. Krya på dig, Borgman!

Läste ngnstans att Borgman mår bra, bara lite stel och att det inte var ngn hjärnskakning. Så chansen finns nog att han spelar imorgon.

Han var inte på is idag så tror han vilar imorgon men spelar på lördag, så är min känsla

Du menar “fantastiskt kul med en slutspelsmatch mitt i serielunken”? :wink:

Är det förresten någon mer än jag som ska åka finlandsfärja i början av nästa vecka, och se returmatchen på plats i Raumo?