CHL 16-delsfinal 2: HV71 - Ocelari Trinec

2-1 HV! Abbott!

Backskott, retur, mål! Textbook PP!

Kedjan Bengtsson Sandberg Sundh överlägset bäst ikväll! Tycker även Ersberg är riktigt bra ikväll.

Tedenby ser grym ut i år. Även Sandberg.

Det är inte upp till HV71 att avgöra detta utan det är helt och hållet domarnas ansvar att blåsa av vid skada.

Visst är det. Men när det är så uppenbart att någon har skadat sig allvarligt eller riktigt illa så är det ändå sportsligt att snarare försöka stoppa spelet.

Var det hans tredje match efter skadan?

Några funderingar på spelarbetyg idag:

Backar:
+++++ Eidstedt var grym idag. Inte bara för att han gjorde mål.
++++ O’byrne håller rent framför mål och gör få misstag. Jag fattar inte riktigt kritiken mot honom.
+++ Hanson och Johanson var helt ok men borde hänga me upp i anfallen lite mer
++ Almqvist. Är han skadad eller nått? Ingen fart alls. Stod mest och letade långa pass och fick på några bra skott i PP. Måste få upp farten.

  • Cederholm håller tyvärr inte på den här nivån (än). Han har säkert stor potential men han har inte övertygat överhuvudtaget. Ser väldigt tvekande och osäker ut och har dålig fart på rören.
    Moverare spelade inte mycket tror jag.

Forwards:
+++++ Sundh och Bengtsson, var bäst genom hela matchen och skapade mycket
++++ Sandberg, Tedenby, Laine, fart och fläkt
+++ Abbott, Stenlund, Thörnberg, Thörna lider lite av att dålig omgivning just nu.
++ Önerud, Melin, Kan bättre, Andersson sågs inte till speciellt mycket

  • Christensen (sågs senast i HV-tv. Ingen vet vart han tog vägen sen).

gött med vinst, jag missade allt. var finns highlights?

Highlights (1:33)
svtplay.se/klipp/4043709/hv7 … grat-i-chl

Hela matchen
svtplay.se/video/3942123/ish … v71-trinec

Två frågor,

Hade Staffan lärt sig eller var det fortfarande Åbyrrn?

Varför blev det inte icing vid 3-1?

Jag tror Staffan hade lärt sig och icing blir det ju aldrig när anfallande spelare är först på pucken!!!

1.Lyssnade bara på tv-sändningen och har för mig han sa åböörne.
2. Var väl nån ny regel för nån säsong sedan att domaren bara blåser icing om försvarande back tar puck eller kommer vara först på puck. Förmodligen för att få färre avblåsningar. Adam var tydligt först på puck.

Visst ja, den regeln hade jag totalt glömt bort, tackar!

Jag tycker vi inte kan bedöma Almqvist än. Killen hade inte lirat på nästan 1år(!) innan han skrev på för oss. Då är man inte uppe i full kapacitet efter 7-8 matcher. Räkna med ett antal veckor till innan vi kan se det bästa av honom.

Måste ge Adam nåra veckor till innan det går att bedöma.

Tror att efter November uppehållet vi kommer få se den Almqvist vi hoppas på