CHL: Adler Mannheim - HV71

Hoppas verkligen Hv är nertränade för detta spel som visades upp idag var under all kritik.
Tyskarna spelar ut oss och de har fruktansvärt lätt att komma in i zon kontrollerat medans vi krånglar till det hela tiden.
Återigen så blir man mörkrädd över hur Hv agerar i PP där det krånglas till hela tiden istället för att komma till avslut.

Visst vi har många nya spelare som ska spelas ihop men samtidigt så måste de ju ändå kunna visa mer individuell skicklighet än idag.
Mirakulösa bjudningar av Teden, Jaakola på de två sista målen!!!

Skyller inte på Gunnarsson men är rätt glad att han bara är inlånad för idag imponerar han icke!

Andersson gör två mål och Engvall 3 ASS är väl det ända att glädjas över idag!
Hoppas hoppas att det ser bättre ut till SHL premiären!

Flera nyförvärv kommer få en otroligt jobbig vinter…

Ejdsell. Klarade sig i HA på sin teknik och sin talang. I matcher som dessa (så kommer de se ut i alla matcher i SHL) lyser hans långsamhet igenom alldeles för väl. För långsamma fötter, för långsamt passningstänk.

Engvall. Klarade sig i HA pga sin speed. På denna nivån finns många med bra skridskoåkning. Då åker han dit på sin brist på muskler å tyngd. Blir helt enkelt flyttad på direkt.

Ytterell. Platsade inte i ett helt avsågat Leksand. Värvas till HV för att lyfta PP. Lyckas väl ok men man måste ju klara mer än att skjuta för att överleva på denna nivån.

Sweatt och Wännström tror jag kommer bli kanon.

Vårt kanske största problem är väl ändå bristen på bredd gällande centrar? Bengtsson kan inte lyfta en toppkedja, däremot kan han vara lok i en 4e lina som avlastar och dödar BP.

Är du över 1,90 å väger som en påse matjord så räknas du inte som stor, bara gänglig. Sandberg och Önerud va unika då de bra så galet vältränade och hade en balans som va helt gudomlig.

Hv bör drömma mardrömmar om shl just nu. Med detta spel blir vi förnedrade av samtliga shl lag…
Vågar inte ens tänks på hur de kommer sluta på hv dagen mot LHC…

Herregud va kassa vi är just nu!!
Ända positiva är att Engwall som jag kritiserat innan blir bara bättre och bättre.

Men ff var är
Thörnberg
Ullström
Ejdsell
Figren ( var han ens med?)
Wennström?

Detta skall vara ledande spelare och de gör mig fruktansvärt orolig…

Anfallsspelet hyfsat. Borde hängt nån/ett par till.

Försvarsspelet svajigt. Borde inte ha släppt till nåt/några av lägena.

Gunnarsson gjorde en blek och svag insats. Borde tagit någon/några till.

Små marginaler trots 6-3. Odiskutabelt, men HV hade med små medel lika gärna kunnat ta det.

saken är, Gunnarsson är riktigt dålig, bättre vi satsar på Kokman eller whatever junior

Håller med, riktigt jobbiga tapp för HV och väldigt svårersatta, Jag skulle gärna vilja veta hur man tänkte när dessa värvades, inte för att racka ner på dem utan bara hur man tänkte, vad det är tänkta att bidra med för att lyfta HV till samma höjd som Sandberg Önerud Lias Törngren gjorde. Även om Törngren och Lias inte öste in poäng så var de sällan fast i egen zon och var inne på baklängesmål.

Vet att det bara är försäsong men detta är under all kritik.
Av nyförvärven ser Wännström och Bill bra ut. Engvall tror jag kan växa in i detta. Ytterell kanske om han fortsätter spela enkelt men resten? Figren tex är ju helt under isen fortfarande.
Brännström och Pilut blir väldigt viktiga i år.
Måste få igång farten i uppspelen.
Jo jag vet vi har ett helt nytt lag osv och det tar tid givetvis och spela ihop sig. Men några veckor till seriestart och det ser ut såhär inte bra.

låter som det är lika bra att ställa in säsongen

Nja jag tycker nog vi ska prova att spela iaf och om de ser för jäkligt ut kan vi ju kliva av vid jul!

Hehehehe. Underbar replik. :smiley:

taget!

Ni är medvetna om att vi skall möta Trinec med?
Grundserien är inte slut än

Varfør drar ni så stora væxlar av matchen mot Mannheim.

Hade vi istællet før att skjuta i ribban fått in 3-1 hade vi punkterat matchen.

Domarna børjade hitta utvisningar på båda lagen som næppe existerar och Mannheim spelarna screenade/interferade bort oss totalt och drog ned tempot i alla situationer.

Plus att deras målvakt storspelade! Gunnarsson stod ju inte på huvudet direkt.

Att vi slæpper in mål i pp ær sånt som hænder. Bara blicka fram mot Trinec. Dær borde det bli 6 friska pinnar.

Mycket ringrost fortfarande, men tycker spelet utvecklas i den rætta riktning hela tiden. Tror det har att gøra med våran korta, tuffa, førsæsong.

.

Håller med dig helt. Vi ligger ett par veckor efter det “normala” och spelet kommer att komma.
Tålamod och åter tålamod. Vi kommer att vara som bäst, när vi behöver det som mest.

Om man jämför med andra SHL lags prestationer tror jag inte HV är på övre halvan just nu. Försvarsspelet är för svagt. Förra säsongen vann man tack vare ett relativt defensivt tänk som hela den truppen köpte. I år tycker jag man har mer offensiv spets men kanske försöker man använda samma rspelide med spelare som inte riktigt passar för det eller försöker man utveckla speliden till att bli mer offensiv utan att ha hittat rätt ännu.

Jag tror inte på några mirakel sista två veckorna utan räknar med att det blir en tuff start på SHL säsongen. Det som ändå känns bra är att föreningen är stabil, har resurser och det är en bra trupp man fått ihop med få chanstagningar. Förhoppningsvis kan de som förra året bli bättre under hela säsongen.

Varför körde vissa tyskar med en svart mössa under krukan. Nytt tyskt tekniskt påfund? Frusna som läder-Kühnhackl :wink:

Personligen tar jag träningsmatcher och CHL med en klackspark. Resultaten är oviktiga och mest intresserad
av formationerna, hur spelar våra nyförvärv…osv.

Så, av ren nyfikenhet… hur tycker du nyförvärven skött sig so far?

Ja, vi går om Třinec om vi tar fem poäng i matcherna mot dem, och det ska väl inte vara omöjligt för HV att få igång sitt spel tills dess.

HV har även en teoretisk chans att gå vidare med bara fyra poäng till, men då måste Mannheim förlora båda matcherna mot Esbjerg, och det är nog inte realistiskt.