Men dra åt HELVETE!!!
Fattades bara det med…
Alla spelare är åt helvete idag. Hv skämmer ut sig totalt. Godnatt.
Ja, med detta spelet och en osäker PW vinner man inget SM-guld framåt våren…ja, det räcker med den kommentaren tycker jag
Förnedringen avslutas med en prakttavla…pinsamt, stackars publik, heder åt dem som är kvar. Snacka om att hela laget skämmer ut sig till fullo…
Pinsamt. Skönt dock att chl är över för vår del.
VI SKA VINNA CHL. Jo jag ser det.
Dra åt helvete Lindbom.
Går ut i media och säger att man ska vinna CHL, fy fan vad pinsamt.
Att inte kunna väcka laget lite ens, han kan inte coacha för 5 öre den karlen!!!
Nu kan man äntligen säga " vem bryr sig om chl".
nä skämt åt sidor, denna match var usel och att vi inte ens lyckas göra ett enda mål på spartas målis som såg aspackad ut är bedrövligt.
Nu skiter jag i det och hoppas HV gör allt tvärtom istället mot Växjö på fredag.
Skønt att jag valde att dricka sprit æn att se det hær elændet.
Det är fan inte okej att åka ut på detta sättet!
Man visste från första matchen hur Sparta chansspelar med sin bonka-slå-hockey, där man ligger och hugger på misstag och kontrar.
Att inte va mer förberedd och ha en annan gameplan för det blir definitivt bakläxa för coacherna!
Riktigt besviken på hur man tar sig an matchen!!!
Kunde inte bry mig mindre. CHL måste va en riktig minusaffär för HV. Bortaresor som ofta innebär chartrat flyg och ett publiksnitt på hemmaplan som ett div 1-lag. Kan väl iofs finnas andra intäktskällor, reklam m.m men nä, lägg ner skiten. Det funkar ju uppenbarligen inte.
Så som laget uppträde och spelade i dag är inte okej om det än är träningsmatch eller tävlingsmatch. Det enda som var kul med att vara på plats var typ borta klacken, allt annat var minus. Kallt var det också.
Men om man nu ska ge sig på att gradera laget på en skala från 0 till 100 för dagens insats så blir den så här:
PW: 0,5. Han gjorde ändå en ganska bra insats första halvan av matchen, sen gjorde han inte det. Det var heller inte lätt för honom eftersom det alltid fick komma en kille HELT FRI MITT I SLOTTET EN HALV METER FRÅN HONOM OCH SKJUTA DIREKT på en pass från sidan. Väldigt svårt för en keeper att hinna med förflyttning då. Tavlan han gjorde vid sista målet kommer troligtvis aldrig hända igen.
Resten av laget: 0
Laget verkar ha lyssnat på Far & Sons låt “Aldrig för sent att ge upp” inför matchen, under matchen och i varje periodpaus.
Vad skönt att jag jobbade så att jag slapp se matchen. Det verkar bara kunna bli bättre än såhär i nästa match.
Jag håller med Junior i allt han skrev.
Jag satt själv på plats i ett kallt och tyst Kinnarps, där 14 dryga tjecker överröstade hela hallen med en trumma. Fy fan vilken sunkig upplevelse. Hv borde ge bort biljetter, alternativt betala folk för att gå dit, om man är det minsta intresserade av att prestera i CHL. Jag skäms å lagets sida över att behöva skrinna in på isen i en jävla plast-turnering som inte ens klacken kan finna intresse av att stödja sitt lag i. Hade jag inte haft med mig mina barn (klen ursäkt jag vet) så hade jag sprungit runt i korridorerna i första paus och delat ut hundralappar till de som ville ställa sig med mig och ropa “hejja Hv” i de återstående 40 minutrarna. Skit i ramsor, skit i allt, bara skrika för att få tyst på tjeckerna och visa att laget faktiskt är värt att stödja. Trump-klass på skiten igår ![]()
laget då? små små glimtar av HV, resten var ett jävla virrvarr av felpass och klena prestationer och ett spelsystem som bäst beskrivs av “hela havet stormar”. Asså, när jag tycker det är rörigt, som i vanliga fall inte är speciellt bra på att se system, då är det fan illa.
Det var så dåligt att jag inte ens kunde hitta anledningar att gnälla på domaren. Sämst på plan, i båset, i korvkön och på läktaren: alla
en sak till.
avsaknaden av rapportering efter matchen på hv71.se säger en del. Det kortaste och mest innehållslösa match-referat jag sett i historien.