CHL: HV71 - Esbjerg Energy

[size=150]HV71 - Esbjerg Energy[/size]

Andra matchen i CHL gruppspelet mot Danska Esbjerg på hemmaplan.

Info: hv71.se/artikel/y7acaj6rj-3i … erg-energy

[size=150]FORZA HV71!![/size]

HV ställer upp med samma kedjor som i 1-4-förlusten mot Adler Mannheim.

När ska HV sluta låtsas att de tar den här turneringen seriöst?

Imorgon hoppas jag på:

Att Gunnarsson gör en stabil match.

Att laget öser in mål. Helst fyra, fem.

Att Ejdsell och Engvall nätar.

Att HV vinner

Underskatta inte Esbjerg Energy.

Ser en del matcher hær i Danmark.

Dom spelar normalt ett rætt så tight man mot man spel i egen zon och brukar vara bra på att hålla tætt runt kassen.

Toppen i danska ligan har verkligen utvecklats och borde kunna matcha HA lagen.

Kan man se matchen nånstans?

TV3 Sport och Viaplay

Är det nån match vi ska vinna (enkelt) på försäsongen så är det väl denna, Esbjerg förlorade i förrgår mot tjeckiska laget Třinec med 9-1

Det blir intressant att se dagens match. Undrar hur många som kommer till Kinnarps.

Det behövs en vinst. Inte så mycket för våra chanser i CHL vilket jag inte bryr mig så mycket om just nu, men för att få stryk mot danskjävlar vore ett otroligt underbetyg och något som på riktigt skulle sätta igång tvivlen hos samtliga som har med HV att göra.

Jag tror det blir krampaktig seger med 2-1, en seger som snarare förstärker ångesten än lättnaden. Sådant är livet post SM-guld med 6234 nya spelare i laget. Jag tror inte HV kommer hitta rytmen förens långt in på hösten/jul.

7-0 i skott på mål i vår favör enligt CHL:s hemsida.

10-0 nu.

HV dominerar första perioden totalt, men utan att lyckas skapa några riktiga farligheter. Den vassaste chansen var när Tedenby snappade upp en retur och fick öppet mål fast i dålig vinkel och satte en backhand i stolpen.

12-2 i skott till HV trots att Esbjerg fick en solklar kompensationsutvisning på slutet efter en utebliven sådan nån minut tidigare. Domarna är som vanligt mest som en parodi, alltså.

Det syns tydligt att grundspelet långt ifrån sitter. Uppspelen är väldigt tafatta och när de för en gångs skull lyckas känns det mest som lyckad improvisation snarare än intränad variant. Det är långt mellan lagdelarna. Backar spelar bra för sig och forwards spelar hyfsat för sig. Men tillsammans är det inte synk. Vissa forwards helt osynliga, särskilt nyförvärv.

HV säger att dom vill vinn turneringen. Att spela Ullström i första PP vittnar om något annat. Han ser riktigt rostig ut.

Så. Här har vi ett riktigt skräplag på andra sidan. En match vi ska vinna med minst 5 måls marginal om allt är som det ska. En period borta, dominans från vår sida. Skiter de sig även denna gången kommer jag bli riktigt orolig för hur det egentligen står till i truppen.
Vi går ju uppenbarligen all in för att vinna CHL, spelarna är minst lika hungriga idag som man är i en seriematch.

Uppåt, framåt HV-blå!

2-1 lever.

Det är inte förenligt med våra regler att publicera länkar till fulstream.

fy fan det satt långt inne

“jaaaaaaaa”

1-0 HV. Ytterell i PP. Snyggt!

Vilken bössa.

Tror vi kan få nytta av Ytterells bössa.

bästa hockeymatch som spelats

2-0 Ytterell! Snyggt!

3-0 E Andersson. Danskarna är matta nu.