CHL: HV71 - JYP

[size=200]HV71 - JYP[/size]

Sista matchen i CHL gruppspelet.Chanserna till slutspel är mikroskopiska tyvärr.

Här kan ni se matchen om ni inte är i hallen:

svtplay.se/video/2345430/ish … -jyvaskylo


Kevin Fiala tillbaka i HV71

[size=150]HEJA HV BLÅ!![/size]

Kevin Fiala lirar och blir spännande hur kedjorna formeras.

Bra jobbat Macce :slight_smile:

Ja undra hur Andreas formerar laget, men att Fiala är med igen känns bra…

Tack sir Ward :slight_smile:

indeed mycket intressant. Ser mig flera olika alternativ, men vilket som funkar bäst är inte lätt att veta.

När alla är friska så ser jag gärna Fiala lira med Laine. Därför hoppas jag man låter dem lira ikväll med. Lära känna varandra så fort som möjligt.

Ja nu har man chansen att testa kedje formationer, kul å se Fiala igen, dock kan väl inte Laine va med?

Kanske inte. Men nog bör dem väl ha reggat honom?

Laine är inte med och man får inte registrera spelare i efterhand.

Ok.

Bra (träningsmatch) då det nästintill är omöjligt att lyckas gå vidare. Men som sagt, bra att dom får en träningsmatch och spela ihop sig med Fiala, samt att få lite tempo i benen tills på torsdag då årets schema är helt förkastligt. Match endast 2 ggr i veckan. Sjukt drygt att Vänta från lördag till torsdag hela tiden. Men återgår snart till Tisdag-Torsdag-Lördag matcher, men för att sedan igen bli Lördag- Torsdags matcher :smiling_imp:

Laine är inte med som nån skrev pga han inte är anmäld till turren. Pettan(skadad???,petad???),Jämtin(handled) o Nilsson(nacke) är inte heller med,Kan handla om flera veckor innan dom är tillbaka igen. Tedenby´s skada var dock ingen fara med. Han spelar ikväll :slight_smile:

Väldigt tråkiga formationer :frowning:

Fiala Strandberg och Ridderwall i 2:a kedja. :neutral_face:

Mycket skott från HV71 i form av 3 PP. Tyvärr så är det inga snabba överspelningar så Tarkki är med på allt. Blir svårt att näta ikväll på att bara skjuta. Måste skapa dom riktigt vassa chanserna för att få hål på Tarkki känns det som.

Fan va svårt det ska va att göra mål :frowning: …Nästan lika svårt som att skriva och skicka inlägg här :wink:

Vad är det för fel på den här sidan egentligen? Så fort der är match så hänger sig sidan. Har ju hållt på såhär bra länge nu.

Wesslau släpper puckar som vanligt, Men dåligt försvar samtidigt.
Osynkade kedjor som har det krångligt med uppspel och får bara halvlägen som mot Luleå. Tycker man kan flytta upp Fiala i första så tror jag att dom kan trixa i nåt mål.

Brithen med Purre och Valfri i andra så blir det nog bra tryck i den linan också.

Typ Fiala - Christensen - Tedenby
Purre - Brithen - Törngren eller Ridderwall

Dags att ansvarig ser över detta forum så det fungerar korrekt. Buggar i massvis. Dags att byta plattform kanske? Varför sitter/ligger alltid Wesslau? Öppen gata för motståndaren när halva målet över honom är öppet. Ersberg spelar med ett annat lugn, det märks på Utespelarna också. Wesslau har väl inte vunnit en match i tröjan denna säsongen? Iofs inte stått så många och LHC matchen så var det Ersberg som hoppade in när vi vände o vann. Inget ont om Wesslau, men mer träning är ett måste. Ska HV71 gå långt så behövs 2 bra och stabila målvakter. Allt kan hända. Oförutsedda skador även på målvakter. Må väl.

Hoppas inte Fiala har denna attityd i shl för då kommer han bli en flopp. Åkte runt o letade svåra passningar i slashade folk till höger o vänster. Nä han behöver nog komma ner på jorden lite igen tror jag.

I övrigt en stabil match av JYP o Luoma den gamle stöten håller bra klass ff. Märktes att Hv saknade lite energispelare. JYP är ett bra hockeylag helt klart.

Till sist så hoppas jag Ersberg står på torsdag.

Tyckte Vi spelade rätt bra ändå bortsett från att vi inte gör några mål. Wesslau gjorde några vassa räddningar men sprider en oro omkrings tyvärr, Ersberg är mitt tyckte förstamålvakt.
Fiala gjorde ingen bra match även om han bblixtrade till lite, få ge honom 1-2 matcher åtminstone.
Sen tycker jag både Pilut och E. Johansson sköter backspelet riktigt bra, Emil är ju sevärd.

Ja tycker ungefär vi spelade lite som mot Luleå fast med större felmarginal. JYP verkade klara av vårat presspel bra och spelade sig ur situationerna. Vi däremot att oerhörda problem att spela oss ur egen zon när JYP spelade med press på oss. Dom hade press både i våran zon i mittzon och sen i egen zon kändes det som. Men vi sköt ändå fler skott 30 på mål. Inga sådär jätteklara chanser och kanske inte perfekta avslut gjorde att vi inte fick nåt mål. Dessutom är Tarkki en mycket säkrare målvakt än Weslau vilket också har en del i det.

HV71 skapade samma typer av chanser som JYP bara att deras målvakt tog alla dom och backarna rensade undan returerna. Hade vi mött oss själva hade vi vunnit med 4-3