CHL: HV71 - Kloten Flyers

Tack Nilson

fast att bli huggen i huvudet bakifrån (från 2 meters håll) med domaren 2mm ifrån gör en nog rätt arg…

extrem okänsla av domaren som måste fattat att han bommade något grovt.

Normalt psykbryt…

Blindstyre.

Är det röda på tröjärmarna en CHL-grej eller kommer de köra det i SHL också? Någon som vet?

Onödigt att skaffa en 5 men trots man skulle ha haft utvisning med sig

Alla lag i CHL har såna så bara i CHL :slight_smile:

Må så hända, men som jag ser det tar ju dommaren också några skär framåt för att se om Marcus bromsar och åker undan eller inte.
Skum grej att göra, skitdommare är då min åsikt. Heja Marcus för känslor, i alla fall de som kom när han fått matchstraff i det här läget. Kommer nog vara säsongens fjantigaste matchstraff.

Lite mer rutin än så förväntar jag mej av Nilson! Men visst alla kan ha en dålig dag, så länge det inte händer igen så är allt glömt.

Hoppas även att domaren går hem och skäms rejält efter det här.

Det har du faktiskt rätt i. Till och med två av domarna har det. :wink:

snyggt…tyvärr

Haha, grym reducering. Youtube nästa.

Kul att se trafiken framför mål, var på tiden.

Hahaha, det där kan nästan klassas som årets mål redan nu… Kan vi värva honom…? :wink:

Jäkligt snyggt gjort. Kom igen nu Fiala, överträffa honom! :slight_smile:

HV måste va sämst i Sverige på det här med för många på isen. Händer lite väl ofta.

Gött med vinst dock :smiley:

Hoppas på positiva nyheter kring Williamssons skada.

Bra med vinst, bra anfallshockey och hyfsat spel i övrigt. Var dock nervös de sista minuterna när vi började spela på ledningen.

Nu på Ryhov och info om Williamsson bör komma ikväll/imorgon.
Hoppas innerligt på det bästa.

Riktigt nöjd med vinsten med tanke på vilka backar vi saknar. Tycker faktiskt vi har en av de bästa anfallen i serien med tanke på vilken bredd vi har. Däremot så är backsidan riktigt svag men man får hoppas på att den stabiliserar sig när Karlsson och Berglund är spelklara.

Mycket att glädjas åt igår. Klassen bättre struktur i spelet än vid samma tid förra året, effektivt PP och BP och bra inställning (vid sidan av Nilsson som bör stå över en match för att kyla ned sig). Tycker AJ kan sträcka på sig och känna att han nog åtminstone börjat räta upp skutan igen.

Sedan må man tycka att backsidan ser lite tunn ut på papperet men i praktiken har det fungerat bättre än väntat tycker jag. Det var inte många öppna lägen man släppte igår jämfört med hur det kunde se ut förra säsongen.