Ja, då va det dax att åka till finland och möta Jyp och vinner vi inte är det nog slut på
Europa äventyret för den här gången, men vi möter Jyp hemma också om ett par veckor
som avslutning på gruppspelet.
För att vi ska vidare krävs vinst ikväll och även retur mötet, dessutom måste Red Bull Salzburg tappa poäng mot redan avhängda Kloten för att vi ska kunna vinna gruppen. Känns väldigt, väldigt svårt att avancera vidare i chl.
CHL var intressant innan SHL startade. Nu kan HV lika gärna vinna med 5-0 som att förlora med 5-0, bryr mig inte. Ö Det enda positiva, som någon nämnde här uppe också, är att spelare som inte har fått spela så mycket innan, kanske kan få lite speltid.
Den fd. HV-spelaren Mikko Luoma spelar i JYP. Han har hunnit bli 38 år och lär ju inte vara snabbare nu än de senaste säsongerna i HV. Kör hårt med ungdomskedjan!
Utmärkt tillfälle för Björn Melin och gå in stenhårt och visa att han kan vara nyttig även i SHL när han spelar på topp. Det här är hans stora chans in i laget som han inte får missa. Hårt jobb i båda ändar vill jag se av Melin. Alla andra spelare gjorde det i matchen mot Frölunda och han för det mesta upp sina tappade puckar. Melin måste visa att han också klarar detta för att få chansen i SHL nästa match gissar jag på.