CHL: Kloten Flyers - HV71

Klasskillnad så här långt.
Så jävla gott att vi har ett PP av klass igen.

Helt fantastiskt roligt att se hv i powerplay. Nu kan man kasta in vem som helst och det är sjukt bra spel. Märker mig se en grym chillnad i coachning i pp jämförelse med förra året med då det sjukt betydligt mer skott nu än då istället för att leta efter det “perfekta läget”. Skott på mål och det dyker upp en chans, som i PC:s mål. Fantastiskt bra spel av hv såhär långt. :slight_smile:

Bra period, tedenby ser pigg ut. Dock tycker jag uppspelen var lite röriga och att vi duttat lite för mycket i egen zon.annars helt ok

Grymt bra förstaperiod. Dominerade fullständigt över hela banan. Alla ser riktigt bra tränade ut och har bra fart på rören. Synd att Holzapfel fick gå ut så tidigt dock. Får se om han kan plåstra om sig och spela i andra igen.

Sen naturligtvis sjukt kul att se Tedenby. Jävlar vad han ser vass ut i allt han gör. Trodde faktiskt inte att han skulle ha sådan fart redan nu så här tidigt på serien, så väldigt positivt överraskad. Kedjan med Jämtin Nilsson och Purre verkar ha hittat ihop bra. Förstår nästan varför nu såhär i efterhand. Riktigt slitkedja som hugger på allt. Juniorerna krigar på bra, Synd att inte Törngren fick sätta sin genomåkning.

Vad sjutton är det egentligen för problem Simon Karlsson har ? Man har ju knappt sett röken av honom.

Han har haft körtelfeber under en längre tid. Jag tror dom matchar in honom i lugn takt.

Spelar nilson dubbla kedjor nu när holza är borta?

Nilsson har återföds på nytt :smiley:

Lyckades Jämtin precis filma till sig ett matchstraff?

Sån sjuk skillnad på PP nu till skillnad på tidigare säsonger.

Wow! Snyggt mål! Kul också att HV har lyckats reta upp schweizarna.

Nån som vet vart thörngren tog vägen? Grymt med 4-0

Mycket bra första inlägg :wink:

Riktigt bra spel av HV, ett snäpp bättre i allt denna match jämfört med de tidigare.

Lite orskarsvarning var det på den. Matchstraffet var på slaget efter “filmningen”

Sämre andra period tycket jag, rörigt och hafsigt spel. Ja pp funkar ju iallafall

Det skulle jag inte tro, han har ju aldrig filmat eller förstärkt situationer förut så varför skulle han göra det nu :confused:

Edit, Förresten en stark match av spelaren som inte skulle platsa och bara ta upp plats för juniorer, 2 mål och en hyfsad passning som friställde jämtin.

Angående Jämtin: Han såg ut som man gör när man låtsas-ramlar. Men som sagt det är mycket möjligt att han fick ont av rappet och därav ramlade på ett sett som kan se ut som en låtsas-ramling :slight_smile: Det lär vi nog aldrig få reda på men efter rappet så var det nästan befogat av Jämtin att snubbelramla oavsett vilken anledning han hade för det :smiley:

Ganska jämn period sett till spelet, HV71 drog ner på tempot och lät nästan Kloten komma in lite i matchen. Men det är klart, man blir ju till slut lite småtrött som hockeyspelare också så det var nog inte medvetet. Sista minuterna var dock HV71 och Jämtin skoningslösa :stuck_out_tongue:

Grym match av denne herre. Det är bara att hoppas att det håller i sig. Han kan om allt slår rätt ut som sagt. Lurigt att veta på förhand efter förra säsongen. men hårt jobb verkar löna sig i slutändan.

Att Jämtin filmade är bara skitsnack. Andreas får först ett ganska grovt rap på skridskon/vaden vilket gör att han faller till isen. Han får därefter, när han ligger ner på isen, ytterligare ett rap. Tror att domarna missade den första incidenten, precis som Dusan Umicevic gjorde, och enbart gick på den andra mer uppenbara.

Ser riktigt stabilt ut. HV71 fortsätter att briljera i offensiven, framförallt i PP. Defensiven ser även den väldigt bra ut. Wesslau har hittills gjort det riktigt bra, även om han intepressats alltför hårt (11 skott efter två perioder tror jag det var).

Är nu otroligt viktigt att HV71 fortsätter att kötta på och gå för ett femte mål istället för att backa hem och kontrollera.
Det kommer nämligen vara just målskillnaden som avgör om man går vidare till slutspel eller inte.
JYP lär troligen ta första platsen i gruppen och då gäller det att HV71 har en stark målskillnad då inte alla tvåor går vidare.