CHL: Ocelari Trinec - HV71

Ja då döljer han dom jävligt väl, egenskaperna alltså. Eller är de kanske just att de bara är på pappret?
Nä förväntar mig med av honom helt enkelt.

Ytterell vinner verkligen 0 närkamper och sprider en lathet kring sig som andra tar efter, vi saknar verkligen spelartyper som sandberg,Önerud och Borgman som krigar och inte är livrädda för närkamper.

Tar Hv CHL seriöst? Då ställer man väl inte in P-W en sån här avgörande match!
Inte för att man kan lasta honom kanske men han lär ju inte vara i sin livs form direkt efter rehaben.

Sen är det ju helt otroligt hur tjeckerna får komma in i Hv zonen, är ju rena Autobahn in deras zon och de får också kliva in på mål för
Enkelt! Hv kommer i enmans race och skjuter pastejer som deras målvakt knappt behöver jobba för att ta.

Trodde man anföll med 5 och försvarade med 5 men det verkar inte gälla dagens HV71!
Obegripligt hur det kan få se ut så här match efter match!

PP igen till vilken nytta :question:

Varför inte testa andra formationen direkt i PP ibland?
Vi blir ju avklädda ikväll

Ytterell är inte i närheten av att hålla en acceptabel HV71 nivå. Vi är många som är väldigt frågade till den värvningen. Bitvis 7e back i ett riktigt svagt Leksand förra året och Leksand ville verkligen bli av med honom. Jag förstår fortfarande inte den värvningen. Liknar allt mer Hult/davidssons 2a riktiga felrekrytering Ryan o Byrne klass! Lär bli bänkad när Persson är tillbaka! Som sagt sorry att man tjatar men han sprider osäkerhet,sprider passningar och saktar ned hv:s fart!

Vi har förtvivlat svårt att ta oss in framför mål!
Spelar längs sargerna och då några skott ibland helt ofarliga.
Nä detta ser allt annat än ljust ut.

Vi har knappt skapat en enda farlig målchans på snart 2 perioder. Helt obegripligt!

Lindbom ville ha folk på kassen men lyser med sin frånvaro!
Vi tacklar ju inte ens så det känns som spelarna inte tar matchen på för stort allvar!

Katastrofdåligt

jahaja. skit in, skit ut.

Helt ärligt förstår jag inte varför vi tackar ja till deltagande i denna turneringen? Man måste väl inte vara med?
Dessa insatserna är jävligt skadliga för föreningen, det är här man visar upp sig för europeiska sponsorer, potentiella nyförvärv osv.
Det är inte bara genant för HV71, det är genant för SHL med. Det är så övertydligt att Svenska lag (Exkl Frölunda) skiter i CHL.
Brynäs valde tom att vila 3 spelare och motiverade de med att de vill ha dem hela å rena inför dubbelmöte med SAIK.
Någonstans känns det som att man på ett rakryggat sätt säger, vi skiter högaktningsfullt i CHL.

Vad gör ejdsell i hv?

Dettabär faktiskt pinsamt att beskåda. De värsta av allt är att vi är precis lika dåliga i shl just nu.
Vi skapar absolut ingenting, nada, zero, noll. Försvarspelet är bedrövligt anfallsspelet är obefintligt. Vad fan är de som händer!
Är vi så inne helvetes proppmätta efter sm guldet? De vore ju fan eftersom vi innan de inte vunnit nånting på sex år!

Bli ju bedrövad att se så många på pappret duktiga hockeyspelare vara så fullständigt jävla värdelösa!

Jag delar dina åsikter. Antingen går man in för det och har en plan för hur man går vidare. Eller så skiter man i det.

Jämför hur stora fotbollslag gör i europeiska cuper:
Man tar ut ett lag som kan vinna. Det kan betyda att det är 11 juniorer, om motståndet tillåter, men man ser till att sätta det lag på benen som behövs för att gå vidare. Bommar man och missbedömer en motståndare så sätter man in allt man har för att ta igen.

Inte tvärt om. Man sätter inte in en helt ospelad målis i en avgörande match.

Idag är det fan i mig skämskudde! Är så otroligt dåligt! Inställningen måste ju vara lika med noll denna match eller gick Hv för seger idag?
Då undrar jag hur deras gameplan såg ut innan matchstart! Totalt genomruttet och bara P-W får godkänt resten får ------ i betyg!

Våra stjärnor lyser med sin frånvaro och gnuggarna gnuggar inte på med tacklingar! Man kan tro att det var HV71 damlag som spelade för inte en tackling såg jag från Hv idag! Inga tacklingar en match måste ju innebära att man tar lätt på matchen.

Nej, den sista meningen säger precis allt. Ska de spelas en match som gäller ALLT, då sätter man inte in en målis som inte vaktat en kasse på 7 (?) månader, de säger sig självt. Det är provocerande att höra föreningen prata om hur mkt man satsar på CHL när man med blotta ögat kan konstatera att de verkligen inte stämmer.

Såg inte matchen men utifrån det jag kan läsa på forumet så var det ingen vidare insats från HV. Blir därför lite fundersam över Lindboms kommentar till Jnytt.

“Vi har gjort två bra matcher mot Trinec och verkligen försökt, men vi har inte lyckats, säger Johan Lindbom.”

Med lite distans till matchen, var det så sjukt dåligt eller gjorde HV en okej insats?

Förstår inte hur Lindbom kan säga att det var en okej match! Var det sämsta o det mest viljelösa jag sett på många säsonger!
Inte en tackling och inte ett farlig chans som ens luktar mål! Ne Lindbom, urusel insats hade smakat bättre!

Ja det är ändå det värsta. Att Lindbom kan med och säga sån skit. Erkänn ni vae brutalt dåliga och förlorar enot ett lag som är 10ggr så billigt somert. Fail epic fail

Jag tycker fortfarande att HV gjorde en usel match. Även om jag är en extremt dålig förlorare kan jag acceptera att förlora mot ett bättre lag, även om det gör fysiskt ont i HV hjärtat. Nu förlorar vi mot ett sämre lag för att INGEN verkar intresserad av att spela. Det är inte Ejdsells eller Yterells fel att vi förlorar utan de har 18 lagkamrater på precis samma låga nivå, tyvärr.

PW var den enda på (vår) plan(halva) som såg ut att vilja vinna och spelade därefter.

Fast egentligen ska man väl inte vara förvånad/besviken. Vi har hela tiden sagt att vi måste ge laget tid att spela ihop sig. Så bara för att man lyckas vinna flera matcher så höjs genast kraven. Om man ser till spelet är det egentligen bara mot Luleå vi fått se riktigt bra HV-hockey som den ska se ut efter jul.