Digitalt medlemsmöte 27 april 18:00

Dags för match igen. Kanske den viktigaste i år. Om inte annat ett superviktigt genrep inför det som komma skall på årsmötet.

HV kommer mejla länk till medlemmar. Gissar att mötet sedan läggs ut i sin helhet, som tidigare på HV:s Youtubekanal.

Nu kör vi!

Blir ett intressant möte.
Hoppas samtliga medlemmar tagit sig tiden att ställa frågor man vill ha besvarade. Finns ingen bättre tidpunkt än just nu.

Tror du man får ställa några kritiska frågor? :confused:

Det vet jag att man får. Jag gjorde det på förra mötet och fick svar.
Maila in det du vill ha svar på tycker jag. Ett tips är ju att vara saklig och trevlig vilket såklart ökar chanserna till respons.

Mina frågor som jag skickat till medlem@hv71.se

Bakgrund:
Hur kan inte sjukdomsinsikten vara större i HV71’s ledning (Styrelse, klubbdirektör, GM, SC) givet följande:

  • slutplaceringar i SHL: 5, 9, 2, 8, 8, 5, 14
  • degradering till allsvenskan
  • 4 sparkade HC: Andreas Johansson, Lindbom, Lillis, Rahm, Lillis (får vi anta då man öppet skriver att man letar ny HC)
  • Misskötsel av damlaget (Aftonbladets publicering 25/4 där de förvisso inte namnger inte HV, men alla som har internet kan se att det som står där passar väl in på det som tidigare publicerats och kopplats till HV71)

Allt detta pekar på en förening i spillror som inte sköts på ett förtroendeingivande sätt.

Fråga 1 (avdelning vad gick fel):

Hur kan ledningen motivera att man fortfarande inte, sett utåt, gjort någon som helst förändring?

Fråga 2 (avdelning vad gick fel):

Hur kan det komma sig att föreningen, trots att herrlaget marscherade mot avgrunden hela säsongen, verkar ha varit helt handlingsförlamade efter transferfönstret stängdes och inte redan där sparkat alla ansvariga för de sportsliga fiasko, som redan då utkristalliserat sig, och givit föreningen maximalt med tid att förbereda sig för kommande säsong?

Fråga 3 (avdelning vad gör vi nu):

Nu när föreningen suttit på händerna i flera månader, hur tror föreningen att vi skall kunna ta igen den förlorade tiden och sätta ett herrlag, med tillhörande tränarkonstellation, väl förberedda på isen till premiären i allsvenskan?

Fråga 4 (avdelning vad gör vi nu):
Jag vill ha en siffra på hur många säsonger i allsvenskan, utan avancemang, som föreningen ser som acceptabelt innan nästa omgång avskedanden initieras?

Och Agne eldar på inför kvällens möte.

jnytt.se/artikel/hv-toppen- … v-i-skiten

Kort sammanfattat.

  • Han tror inte medlemsökningen beror på att folk går med för att de är missnöjda och vill ändra inriktning. Nej, de indikationer han fått är att folk vill stötta.

  • Hyllar indirekt sig själv då han säger att han hade kunnat smita ut bakvägen och sätta HV i skiten. Men han jobbar på för stabilitet är vad föreningen behöver just nu, enligt Agne.

Är det någon som eldar på så är det väl du? Jag läste samma artikel (fast i JP) och fick inte ut alls samma slutsatser.

Agne är bra på ekonomi och sponsorer. Det är en viktig del i nuvarande läge. Det finns andra, icke rent sportsliga delar, som måste hanteras nu där det också är av vikt att ha någon insatt som styr. Därav håller jag med om att det är viktigt för stabiliteten att han inte bara gick ut bakvägen. Men jag antar att man läser utifrån sin egen utgångspunkt för att få vissa saker bekräftade. Du såväl som jag.

Visst kan man tolka det som skrivs som du gör Highlander, men då väljer du att bortse från all historik i föreningen kring Agne och hans egna uttalanden.

Sen är agnes vinkling att “inte smita ut bakvägen” naturligtvis inte ett uttalande som är neutralt. Han väljer de orden för att låtsas som om det hade varit det mest lämpliga/troliga alternativet, snarare än det som är mest lämpat för ett misslyckande av hans kaliber: sparken.

Lägg då till att han varit ansvarig för HV’s degradering med det som nu visar sig vara en gravt misskött dam-verksamhet där de mörkat och hållit folk bakom ryggen enligt aftonbladet och andra källor. Så nu börjar man se ett mönster av hur dessa herrar undviker ansvar och håller sig kvar till alla buds stående medel. Lex den “externa utredningen” där det bara visslar av röda flaggor och varningstecken.

Highlander. Du slår in öppna dörrar. Att man kan tolka olika är helt naturligt. Du har en bild av situationen, och läser Agnes uttalanden utifrån den. Jag har en annan och läser utifrån den. Helt naturligt.

Problemet är att Agne inte verkar ha någon som helst koll på att det finns folk runtom HV med olika åsikter, åsikter som skiljer sig från hans. Agne har visat prov på tondövhet genom hela säsongen, och så även denna gång.

Ingen i HV-ledningen har tagit något som helst ansvar efter uttåget. Ingen har velat se sin egen del i fiaskot, i alla fall sett till vad som kommunicerats utåt.

Som Diabolics skriver är Agnes uttalanden långt från neutrala. Hade han genuint känt ett ansvar och samtidigt haft koll på var vindarna blåser hade han lika gärna kunnat meddela sin avgång, men att han tänker fortsätta jobba (på grund av den stabilitet HV behöver idagsläget) fram tills den dag en ny klubbdirektör är på plats.

Jag har inte läst någonstans att Agne tänker avgå eller att han har planer på det. Tvärtom. Han har sagt att HV kommer skapa en kris om folk (dvs han) försvinner (som om vi inte befinner oss i den värsta krisen någonsin…) Därför tolkar jag, utifrån min syn, att det här rör sig om politik. Agne har siktet inställt på att vara kvar och tänker inte ta ansvar för det som varit. Han vill se hur långt han kan komma och av den anledningen slänger han sig med uttalanden där han försöker framhäva sin stora insats för föreningen. När det i själva verket är han som är en av de stora anledningarna till att vi numera befinner oss i allsvenskan.

Alternativet är att Agne är sjukt dåligt medietränad. Och bara det är ju egentligen anledning nog för att han ska bort. Vi kan inte ha en sportchef som är usel på kommunikation.

Med det sagt. Om Agne inte har några planer på att avgå. Fine. Det är hans beslut. Men ja, mig eldar han på med såna uttalanden han gör. Det enda jag begär är att han visar lite mer känsla och ödmjukhet, lite mindre tondövhet.

Man undrar ju lite hur det ska gå om den styrande kärnan blir kvar, om så bara delar av den…

100 inne på sändningen med 23 min till start. Kan bli högt tryck idag.

Får hoppas att det inte laggar sönder. Känns på nåt märkligt sätt nervöst inför detta mötet

nu kör vi, hoppas på tre poäng idag.

+1 Forza!

Utgår från att de flesta tittar. Men så ni vet. De skickar fram Niklas Bengtsson från valberedningen först. Sen Anders Wilander. Så det dröjer innan Sten-Åke, Agne och Hult får svara på frågor.

beroende på vad niklas och wilander säger så kan agne å hult slippa undan med ett “mjä”

HAHAHAHAHAHHAHA

ingen i styrelsen har avsagt sig sin plats i styrelsen…

på fråga från legenden bengt kinell

Diabolics. Så de styrelseledamöter som valdes en viss mandatperiod kommer alltså sitta kvar? Fattar jag det rätt???!!!

Ja det är helt makalöst…

ja, det finns väl inget annat alternativ, antingen sitter man av sitt mandat, eller avgår.

Jag uppfattar det som att valberedningen kommer att komma med ett förslag på hur styrelsen kan se ut innan årsmötet. Bland annat pratade han om att minska styrelsens storlek. Så att det går nog att få bort dom ändå. Men som sagt. Min tolkning.