Vad tror ni om kvällens match?
Matchen verkar tyvärr inte visas direkt på någon av Viasats plattformar, uselt!
4-2 är mitt tips.
Jodå, den sänds på Viaplay.
viaplay.se/sport/ice-hockey-euro … 71-tappara
Har ingen aning om hur Tappara spelar, men hoppas såklart på seger. Hoppas även Gunnarsson får speltid, han behöver lite matcher i kroppen också.
Står ingenting, men jag antar matchen inte visas gratis?
Som jag förstår det visas matchen i efterhand: “Tillgänglig 5 timmar efter start”.
Å andra sidan står det så på alla deras sändningar så du har förhoppningsvis rätt.
Svår match att sia om men tror HV kan få in en 3-2 puck med 1 min kvar av matchen och gå segrande här.
Någon som vet vad HV71 har för trupp med sig ner?
Läget i HV71:
Varken William Karlsson (JVM) eller Johan Lindström (väntar tillökning i familjen) finns med i Bratislava när slutspelet ska avgöras. Varken Rhett Rakhshani eller Tommy Kristiansen spelade mot Rögle förra veckan men båda väntas finnas med mot Tappara. Oscar Fantenberg, Jesper Thörnberg och Oscar Sundh har tränat med laget i Bratislava men spelar inte. “Det blir mer fokus på oss själva mot utländska lag. Grunderna för säsongen satte vi under European Trophy och det försvarsarbetet vi lade ner då ska vi ta med oss”, säger tränaren Ulf Dahlén.
Läget i Tappara:
Vann östra divisionen under gruppspelet före Brynäs och är formstarkt inför kvartsfinalen med tre segrar på de fyra senaste matcherna i finska ligan där man ligger sexa i tabellen. Har plockat in danske Jannik Hansen från NHL under lockouten och har två stora stjärnor i Ville Nieminen och talangen Aleksander Barkov.
Du behöver TV+Film+Sport paketet som kostar 199:-/månad. Ingen bindningstid. Klart prisvärt!
mer info på viaplay.se
jag beställde precis
/håkan
Nope, man behöver ett abonnemang. Men som skrivit ovan, 199kr/månad utan bidningstid för att få med sportpaketet.
Ibland kan man köpa matcher styckvis, men då kostar de 79-139kr, så om HV går till final är det klart prisvärt att ta en månad.
Tror det är att man kan se den eftersänd i upp till 5 timmar efter starten.
Aldrig värt att köpa viaskit.
Beror helt på hur sportintresserad man är, Maj och Juni är perfekta månader då Premier League, Champions League och Stanley Cup avgörs. Har själv aldrig haft problem med deras streams.
Hoppas man kan köpa matchen för en så där 100 kr eller nåt. Annars är det väl Cmore som har hand om elitserien?
Nyss inkommen från kylan, nyss inköpt viaplay, nyss upphälld wirre.
Härligt med ET slutspel. Har längtat! Nu gäller det att krosssa finnarna så vi kan skicka hem fbk på julsemester på lördag
Till er som ser matchen, spelar Williamsson forward nu eller?
2-0 i skott till HV71 efter dryga 11 minuter spelade…verkar vara en ganska händelsefattigt match hitintills.
JAA! Fasth, snyggt
Jesper Fasth 1-0. HV ser klart mycket bättre ut än finnarna!
Skotten stämmer inte, mer än 2-0, snarare 6-3
1-0 till hv
Nä, laguppställningen är lite fel mpå ETsidan