European Trophy 1: JYP - HV71

Ett jävla gnäll som vanligt. HV71.se är fan inte bättre!

På torsdag hoppas jag att många kommer till Kinnarps!
Vill då även att vi fyller ståplats och visar vilka NBS är för övriga länder!

Är otroligt tyst under matcherna på ET från alla lag, kan vi inte ändra på det då?
Jag är där iaf :slight_smile:

Tycker du att Europeantrophy.com håller samma nivå som HV71.se eller vad menar du?

jnytt.se/sargat-hv71-fick-se … -premiaren
Källa: Jnytt

Enda slutsatsen jag drar av detta är … ganska oroande att REDAN ha så sjukt mycket skador
Hv brukar alltid ha problem med detta och just nu ser det redan oroande ut på skadefronten, Hoppas dom är tillbaka snarast man har sätt förut vad missad försäsong kan innebära för formen

Helt rätt!

Det var ingen dålig match för att vara en träningsmatch, JYP hade problem med HV71´s snabba forwards, men när det fysiska spelet ökade kunde inte HV riktigt svara.
Hv´s juniorer var skickliga men inte lika fysiska som JYP´s juniorer.(JYP ställde upp med 5 st juniorer)
#29 Sterling kommer göra HV-fans nöjda i vinter, liten spelare men han kan skjuta, tacklas och ha bra fart på rören, …inte så dålig på att försvara heller.
/från en som var på plats (inte jag)

sterling kommer göra många mål denna säsongen, det är jag övertygad om. Väldigt spännande spelare :smiley:

Flera spelare med bra en som levererar. Bådar gott Stillman, bra jobbat.

Vad förväntar du dig av den första matchen för säsongen? 10-0 där nyförvärven gör alla mål? Skärp dig.

Ante, WK, Fanten, Kolan, Teddy, Fälth, Chips, Purre och Snöret…
Om hälften av dessa herrar hade deltagit så hade matchen varit på en helt annan nivå och haft ett bättre slut för HV:s del.
1-2 är trots allt godkänt på bortaplan med en så sargad trupp och en Gagnon “som knappt vet vart sitt skåp är i Kinnarps” får hoppa in i sista sekunden.
Nej denna förlust säger mig inget mer än att det är fel att kritisera när det klart och tydligt inte var rättvisa förutsättningar.
Nya tag på torsdag.

Ljusglimten idag: Gunnarsson visade “mästartakter” och räddade 38 av 40.

Om du nu ska framföra nått med ironi så borde du kolla upp lite om dom verkliga förutsättningarna HV71 hade inför matchen.
Sen skulle det va bättre om du la ner lite mer tid på formulering innan du postar så folket som det delas till kan förstå, skulle förgylla min värld iaf.

Målen från Synergia-areena.
Framspelningen till liket var en delikatess :slight_smile:
youtube.com/watch?v=zO-4RUSCkfQ

grymt snygg pass av Holzapfel :slight_smile:
Synd att JYP får vara först på returerna vid både deras mål, nåt att jobba på.

Tycker hela den sekvensen är riktigt fin. Kommer in i zon, går på mål, delikatess pass, mååål. Alla gör det riktigt bra där.

Det är precis det en försäsong är till för, att fila på det som inte fungerar inför seriestarten om en månad

Gunnarsson har fått beröm i diverse medier men visst släpper han en lite billig retur på ettan? Tvåan kunde han också ha sugit in. Lite av hans stora problem förra säsongen tycker jag. Något att jobba med, som Pawhlen just skrev.

1-1 pucken ska ju försvaret helst sopa undan om han släpper en retur så lite bådas fel där, 2-1 pucken får han ta på sig då han försöker fånga den med stöten med missar och finnen kan slå in den på tennis, inte speciellt lätt för HV-försvaret att kunna rensa bort den, men det kommer fler matcher och det kommer bli bättre, det är jag säker på.

Rileys passning till “Liket” är hockeygodis :slight_smile:

Ska jag vara ärlig anser jag att det är 50/50 på båda målen med försvarare/Gunnarsson.
Billiga returer? Ja. Men samtidigt tappar försvaret i sina positioner. Första ska man få undan (man har egentligen position för det) och andra målet kommer de 2-mot-1 mot backen när returen släpps.
Men helst av allt ska inte de returerna komma, framförallt inte den andra.

Menmen, det är försäsong - detta är något de kommer slipa på. Och ska jag vara helt ärlig vet jag inte huruvida jag vill att HV71 ska gå vidare i ET, känns som att det kan vara bättre att inte åka iväg på slutspel i december, men det kanske bara är jag som är allmänt negativ till denna turneringen.