European Trophy 6: HC Slovan Bratislava - HV71

Fan Hv, anställ någon coach som kan PP och BP. Det ser likajävla illa ut iår tyvärr.

Ketchupeffekt för Sterling, 6-4

STERLING! Jobbigt att inte kunna se matchen alltså, är ju hur nervig som helst.

7-4 i tom kasse

Vi har gjort en massa mål i PP nu de senaste matcherna hörru, så att det ser illa ut håller jag inte med om. BP har jag ingen aning om dock.

Sett till matchen så verkar det ju som om Hv tappade allt i andra perioden med fyra insläppta. Om Wesslau var skakig eller om försvararna kollade in de slovakiska brudarna på läktaren låter jag vara osagt. Det är ändå inte okej att släppa in fyra mål i en period oavsett om det är försäsong eller inte.

På plussidan är ju att vi fortsätter producera i PP. Brithén verkar ganska målfarlig och Sterling satte sina två första kassar ikväll.
Sen att vi inte vek ner oss utan faktiskt satsade för att kvittera i tredje ser jag som ett styrketecken.

Jag är inte allt för besviken ändå, även om sju mål i röven är lite i överkant.

På de fyra senaste ET-matcherna har man 35% utdelning i PP om jag räknat rätt. 7 mål på 20 pp. Sett på hela ET - alla 6 matcherna - så ligger man på 23,3%. Jämfört med de 7,14% man hade i förra slutspelet - eller 14,36% man hade i grundserien så är det enorm skillnad.
Visst - det är bara 6 matcher man har spelat, och majoriteten av PP-målen kom i samma match, vilket man bör ha i åtanke, men det är ändå på rätt väg imo och långt ifrån “likajävla illa”.