Favorit spelare i HV71 2017

Tänkte det vore kul och veta vilka/vilken ni har som favoritspelare i dagens HV71 2017.
Vi har många bra i laget men finns ju alltid nån man fastnat lite extra för.

Min är: Simon Önerud
Äkta HV kille som har utvecklas något extremt, gillar hans sätt att snappa upp puckar och hans fräcka skott, är stark och fysiskt i sitt spelsätt och grym målgörare.

Svårt val, har pendlat en del under säsongen. Men jag skulle nog ändå vilja säga Kristoffer Berglund

För mig så har killen inte gjort en ända dålig match den här säsongen. är ALLTID på jobbet. Har dessutom klivit fram en del offensivt de senaste matcherna. Skapar ett lugn och osar trygghet för mig.

Jag måste säga yrvädret som jag har som profilbild: Mattias Tedenby vilken
spelare och lirare HV har i Teden :slight_smile: Men det finns mycket bra spelare i denna
HV upplaga, men Teden är min favvo just nu…

Simon Önerud! En komplett spelare. Varken renodlad offensivt eller defensivt, men riktigt bra på båda två. Går att spela i alla tänkbara situationer, 5v5, BP, PP, och gör det riktigt bra i alla.

Men sedan håller jag också med om Berglund, han har en stark andraplats. Riktigt grym.

Riktigt riktigt svårt att välja en favvospelare i det här gänget men den som jag tycker är den mest sympatiske och som jag verkligen önskar islossning ifrån är Christensen, helt outstanding i sina bästa stunder. Men sen följer ju ett helt koppel med spelare som man verkligen gillar.
Sandberg, önerud, Ullström, Brännström, Söderström, Berglund ja hela laget tamejfan!

Sandberg <3

Oscar Sundh. Alltid Oscar Sundh. <3

Word! Döpt min yngsta son efter honom!

Sandberg tillsammans med teden är så förbannat roligt att se! Rundar backar som om de vore plastkoner.

Borgman!

Håller med, finns ett helt koppel av favoritspelare.
Personligen är det svårt att inte säga Tedenby när han är i den formen han varit de senaste. Värd hela entrépengen varesig man håller på Hv, eller något annat lag. Han har ett helt eget tempo där ingen hänger med.

Men sett över HELA säsongen säger jag Linus Söderström. En framtida världsmålvakt!

Många som varit bra men jag vill nog välja en per lagdel.
Mv: Söderström kan bli vår nästa Lundqvist han har precis allt för att bli topp 5 i världen på sikt så stor talang är han i mina ögon.
Back: oerhört svårt då alla presterar enormt bra men svag för Borgmans spel över hela banan.
C/FW: Väldigt svårt här med men Tedenby är ruggigt vass nu och hans fart är grym

Sundh

Svårt

Vanliga fall är det Christensen solklart men jag måste nog säga Önerud
Han är dock lite ogämn med produktionen, antingen helt sinnesjukt bra eller så nollar han 5 matcher i rad
men han är komplett och kommer bli ännu bättre.

Sen som många säger Linus är ju så sjukt bra så man vill välja honom också-

Bra tråd FirstSwitch.

Jäkligt lurigt läge och finns oerhört många som jag vill lyfta fram.
Försvarsgeneralen Berglund, grovjobbaren Sundh, säsongens värvning Borgman, SHLs klart snabbaste lirare Tedenby
Slayer-Christensen, Stenlunds brutala rightskott, Söderströms överlägsenhet osv osv…

Mitt val är #10 Martin Thörnberg

Får nog säga Brithen.

berglund

Abbot :smiley:

För mig blir valet rätt enkelt. Jag väljer spelaren som oavsett hur matchen sett ut alltid lämnar arenan efter 110% arbete.

Säsongens favorit; #13

Kul tråd!
Har funderat och funderat eftersom man inte får säga Davidsson.
Tänkt säga Söderström, en blivande världsmålvakt och bra i media.
Men till slut faller valet på en bubblare: Erik Brännström! Otroligt mogen och kreativ i sitt spel. En av de största allround-talangerna på väldigt länge. Har verkligen tagit för sig på isen och hoppas få se honom i slutspelet. Han kommer bli en stöttepelare för HV om han inte drar till NHL alltför snart.