Final 1: HV71 - IF Björklöven

Jag funderar lite över det mentala spelet. Modo gick i fällan och lade energi på Rahimi, domare och påstådda filmningar.

Samuelsson & Company har hittils under året hållt huvudet kallt och aldrig utåt kommunicerat något missnöje. Hoppas det fortsätter i den riktningen.

Spännande att se hur matchbilderna utvecklar sig. Björklöven har höjt sig efter att Stråhle tog över tränarrollen, men HV är ju också sjukt mycket bättre efter våra förstärkningar. Slutspelet inte minst, där vi verkligen har varit en maskin.

Sjukt nervös och har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska se matchen i realtid eller med fördröjning…

Kul att fler ser match med fördröjning. Jag gjorde så mot vvik. Lite av spänning försvann men kändes som en nödvändighet för att dämpa ångesten. Förlorar mycket hellre än sm-final än detta. Ren och skär ångest.

Tycker vi inleder matchen med att Torp och Rahimi ställer sig med handen mot varsin kortsida och skrinnar max mot mittcirkeln. Iom. att raketerna från bortastå/pressläktaren mot hemmastå är borttagna. Kollisionen sätter startskottet för vad som blir en enkel, enkel finalserie.

Över 50 tyckare, experter och så vidare har tyckt till om finalserien. Endast tre tror på Löven.
hockeyallsvenskan.se/artike … bjorkloven

Jag tänker inte såga någon spelare den här matchserien …

Bara ge konstruktiva synpunkter och meddela om jag tycker någon borde spela mer eller mindre …

Tänker bara stötta laget hela vägen till mål …

(inte för att någon bryr sig om vad jag skriver, men jag tror på att tänka positivt nu tills det här äventyret är klart … ) :slight_smile:

Släpp allt vad nerver och omatchade heter!
Nu kör vi och släpper ut alla energi man byggt upp dessa dagar vi varit spelfria!

Vinst är ett måste för får Löven denna så kan de nog fan spela som de gjorde mot Modo!
Men ser inte det kunna hända mot ett så mycket bättre lag än Löven!
Domarna lär väl inte ta för många utvisningar på Löven då de vet att Hv är grymma där och vill inte vara med och avgöra matcher. Så typiskt svenskt, men hoppas jag har fel så de plockar ryggsäckarna.

Gunnar är den spelare jag oroar mig mest för. Sanslöst ojämn. Han kan spika igen men kan lika väl släppa in en handledare från blå. Löven kan skrälla ikväll, men ju längre matchserien pågår desto mer fördel är det för HV.

GAAAAAAAAAHHHHH. ÅNGEST DELUXE. 2 & 30 KVAR

Är inte orolig alls Löven kommer åka på stryk

“Jag tror på 4-1 till HV71. Har svårt att se att Löven ska rå på HV:s maskin. Och Gunnarsson i målet kan vara en riktig vägg.” Fredrik Jensen, tidigare målvakt och Vita Hästen-boss

Ja eller hur :laughing:

Önskar att jag hade ditt lugn. Livrädd just nu.

Ser att Löven har Fredric Andersson uppsatt som back. Har inte koll på om han lirat back i semifinalen p.g.a. skador, men det borde väl vara ett rätt tungt tapp att inte ha honom som center.

Märkligt, ser det på Swehockey också. På deras IG är han dock uppsatt som fjärdecenter. Kanske kör varannan byte? :smiley:

Han spelade back sista två matcherna mot Modo. Gjorde det oförskämt bra.

Det var ju tråkiga nyheter

Börjar matchen 18.30 eller är det hara sändningen som börjar då?

Sändningen bör 18.00 och matchen 18.30

Poängbäst i finallagen
Topp tre slutspelspoäng, HV71:

  1. Tyler Vesel, 14 poäng (4+10).
  2. Fredrik Forsberg, 12 poäng (6+6).
  3. Tyler Kelleher, 11 poäng (5+6), Emil Andrae, 11 poäng (3+8).

Topp tre slutspelspoäng, Björklöven:
1) Axel Ottosson, 10 poäng (2+8).
2) Alex Hutchings, 9 poäng (5+4), Gerry Fitzgerald, 9 poäng (4+5).
3) Jacob Olofsson, 8 poäng (5+3).

Älskar när Hv var ett topplag o bara höll käften och lät spelet på isen tala.

Håller med. Låt spelet tala. Låt bröderna Dirlanda, Måns och Torp göra sina grejer, Törngren och Davidssons åka åttor runt långsamma Rahimi och Foppa och Kelleher står för produktionen. Vill se mycket mer av Önerud och Powell nu!

Inte varit nervös en enda minut i kvart, eller semi, men nu har en olustig känsla börjat infinna sig. Löven är luriga och deras stora chans är ikväll och på måndag. Nyckelmatcher!