Final 3: IF Björklöven - HV71

Lätt att bli orolig, men jag tror inte att HV-spelarna har nerverna utanpå kläderna. Detta har de fått förberedelse för och de kommer komma ut målmedvetna. Jag är säkert naiv, men efter en dipp i natt så tror jag på 4-1 till oss. Vi tar matchen imorgon på bövlaranamma, och match fyra på att Löven börjar bli tunna om backar. Det var inte någon överkörning av Björklöven igår, men oväntat passiva och rådvilla HV-spelare. Jag är otroligt glad över Hults mid-seasonvärvningar. Shinkan kommer att vara viktig, Kelleher likaså och nu står vi inte bara med Larsson och J20-målis utan en målvakt som faktiskt kan visa sig vara en uppgradering. Åhman stod de två sista matcherna mot Frölunda där båda gick till OT med Frölunda som segrare.

Har säkra källor på att Rahimi lider av en dålig axel! Så smaska på honom så mycket som möjligt!
Han kommer att spela men om någon har kontakter så vidarebefordra infon så spelarna vet att det ska smällas mot Rahimi varje gång.

Finalserien mot Brynäs 2017 trodde jag skulle gå relativt lätt men ni kommer väl ihåg hur många upp och nedgångar det var där. Hade ju varit trevligt med räkmacka till SHL men så mycket skiljer inte lagen. Absolut inget som är kört Björklöven spelade nog på sin högsta nivå men HV har ju minst en växel till. Det här har bara börjat HV har alla chanser att gå upp men såklart jobbigt med Gunnarsson. Det står 1-1 trots allt.

Kokkonen måste bort ur laguppställningen , han är för långsam så fort motståndarna är bättre än ett allsvenskt mittenlag …

Han har alltid legat i botten när det gäller +/- i förhållande till motstånd & antal spelade matcher …

Jag förstår att man kan imponeras av hans storlek och räckvidd, men det kostar för mycket att ha honom i laget … ser mycket hellre Törngren eller Nybeck där om den sistnämnde nu är frisk …

Den kedjan med Önerud, Mattson och Kokkonen fungerar inte och helt klart är Kokkonen den svagaste länken

Enig. Förstår inte storheten, som Tommy uppenbarligen, ser i honom. Nu måste vi vinna hockeymatcher! Då måste Lindbäck och Törngren spela ordinarie. Zion/Wikström som extra forward. Osäkert också gällande status på Åhman, men nog fan är han bättre än Larsson? Hade vi haft andrae frisk hade jag vart lugn. Med ytterell på backen är spelet tio gånger långsammare och sämre. Orolig som fan inför imorrn.

Vi måste ta minst en av de två bortamatcherna i Umeå. Vi har inte råd att ligga under med 1-3 i matcher när serien vänder tillbaks till Jönköping. Speciellt inte när vår målvakt och bästa back är borta för resten av säsongen.

+1

Minns också 2017 där det svängde en hel del innan allt var klart.
Brynäs ledde med 2-1 och 3-2 i matcher innan Hv avslutade med 2 raka.
Allt är möjligt!

Känns som upplagt för att HV ska skylla på skador vid eventuell finalförlust.

Vill inte höra en enda jävla bortförklaring utan se 100% slit på isen tack!

Ja Ytterell hade absolut ingen lyckad match - en misslyckad stötbrytning som nästan kostade ett mål och en del annat liknande …
Han borde spelat enkelt när han kommer åter efter frånvaro …

Håller med om att köra Åhman som etta nu …

PS Larsson hade dock en del matcher under säsongen när han var helt OK så lite synd att hans start blev tveksam i slutspelet … men nu tycker jag också att Åhman ska testas …

Stabila räddningar här i HV-tröjan av Åhman.
youtu.be/XN_av4Q1I3M
Fy fan, gäller att det är vi som synar Löven denna gång och inte tvärtom. Gäller vinna det taktiska spelet o skapa trygghet! Bakifrån o fram. Den grymma defensiven vi såg i flera matcher mot BIK vill vi se. Minns med nöje när vi städade av den där femman utan problem. Njutning!

Skador hör till och det har alla lag. HV har en sådan bredd att de klarar det, men det gäller ju att matcha heta spelare. Slår inte HV löven så är det ett fiasko som får förra årets nederlag att ses som en fis i rymden.

Jag litar på Samuelsson och Stillman. Vi vinner detta.

Jag vill inte vara en dysterkvist, men vi har allt att förlora just nu. Jag tror inte dem i laget känner så, men jag gör det. Jag är exakt där jag var för ett år sedan mot brunäs. Det som skett i HA med alla vinster och allt, det är kattskit. Vinst mot modo i serieslutet… kattskit. Ångest.

Så, med det sagt, de i laget kommer inte känna som jag, det tror jag inte. För dem är det en möjlighet till något stort, samt revansch för de som var med för ett år sedan. Således hoppas jag att vi tar tillbaka kommandot ikväll, men äve när vi gör det så kommer min ångestbubbla stå sig stark.

SLÄPP PUCKEN

Bra start och första målet kommer bli jävligt viktigt ikväll. Spelar vi bara som vi ska spelar det ingen roll vem vi har mellan stolparna.

Känner min förvånansvärt lugn inför kvällen och de båda bortamatcherna som stundar. Jag tror att man från och med nu kommer få betalt för sin bredare trupp och färre skador (här tänker jag att vi inte behöver spela med halvskadade spelare typ Rahimi). Att vi sedan kommer spela bortaplan behöver inte vara negativt heller (föredrar förstås hemmaplan). HV har faktiskt tagit fler poäng på bortaplan i serien än Björklöven gjort på hemmaplan…
Hoppas verkligen att vi studsar tillbaka efter matchen i måndags. Tror inte det kommer saknas hunger ovh revanschlusta hos spelarna i alla fall…

Jag har sagt det tidigare men det här Löven laget ger aldrig upp. Nu har de dessutom fått blodsmak efter segern senast. Nu tror dom på det på riktigt och kommer lägga alla puckar de kan mot en matchrostig och darrig Larsson. Det är viktigt att samtliga ger 110% idag för annars vinner vi inte. Jag är sjukt nervös inför den här matchen.

Dags att göra om i kedjan med Önerud-Matson-Kokkonen. (Önerud och Kokkonen har varit inne på 3 utav Lövens 4 mål. Det håller inte.

Oxå märkligt att Törngren fått nöta bänk och fått minst istid av alla så här långt trots bäst corsi.

Ut med Kokkonen och in med Törngren

Ja, det är den absolut viktigaste ändringen som måste göras - vill inte se honom vara inne på nya baklängesmål … Törngren har ju gått riktigt bra när han fått vara med, både i grundserie och slutspel …

Ja, Kokkonen måste bort (tittat på hans rörelsemönster vid målen och det imponerar verkligen inte ) …

Ytterell får inte heller stötbryta om han har 70% chans att misslyckas - för då är han på väg åt fel håll med en motståndare som är på väg åt rätt håll vilket är “mindre bra” om man ska uttrycka sig milt … :slight_smile:

Sen tror jag att om HV hade haft normal utdelning på chanserna hade vi vunnit förra matchen - det var en hel del oflyt med det

Ytterell såg ut som en säkerhetsrisk förra matchen, men han har å andra sidan inte spelat mycket på senare tid, så han behöver så klart tid att komma in i det. Samtidigt kanske man som spelare ska begränsa sitt risktagande i så fall.