Final 5: HV71 - Brynäs IF

[size=150]HV71 - Brynäs IF
2-2 i matcher.[/size]

[b]Härlig seger i Gävle på lördagen och kvitterat i matcher mot Brynäs.
Nu vänder det hem till Kinnarps och där trivs HV71.

[size=150]FORZA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size][/b]

HV vinner ändå SM-Guld sluta tvivla!!!

Tumme upp på det Danken :slight_smile:

Onödigt inlägg - vet alla normala människor :slight_smile:
Sura är att avgörandet sker i Jävle. Nåja, lys upp motorvägen från Huskvarna fram till KA.
Funkat innan och vill denna gång se episkt fyrverkeri. Militären kanske kan skjuta några blågula blinkande missiler över Vättern.

Två bra saker för oss: mentalt övertag sedan vändningen igår och Brynäs har nog en målvaktsfråga nu. Både Rautio och sandström har varit darriga.

kanske skall posta frågan i denna tråden istället:

någon från gbg-trakten som vill samåka till matchen imorgon? Jag har 3-4 platser i bilen.

Ohh barnvakt fixad tills imorgon så nu blir det match på plats, underbart! ska se till att min sida av sittplats hörs ordentligt! forza hv!

Ska ju inte önska att Hv förlorar mer matcher men det vore gött med ett avgörande som går hvs väg på lördag, flyttar in till jkpg igen på torsdag så då kan man ju krypa hem från guld festen sen :slight_smile:

Nu är jag äntligen tillbaka i de södra delarna av landet så nu blir det match på plats.
Tack HV för att ni väntade med att ta guldet till jag var hemma igen så jag inte missade hela finalspelet! :wink:

Kan grabbarna bara hålla sig lite kalla ikväll blir det utklassning och defilering mot guldet. Brynäs kommer inte att orka i två/tre matcher till om de inte får en massa powerplay med sig.

M tror att det är nyckeln, undvik BP och få upp självförtroendet igen, Hv har spelat som att dom är rädda och då är dom inte så bra, kan dom bara inse att “fan vi är bättre än Brynäs bara vi skiter i dumma utvisningar och kämpar till 100% så tar vi detta!”

Framåt!!! Dags att visa att förra hemmamatchen var en engångsföreteelse och ikväll växlar HV maskinen upp direkt från start.
Gäller att ligga nära inpå så de inte kan köra sina chipp-sarg-frilägen, Öka farten och behåll pucken i anfallszonen så de får långa byten.

Ska bli intressant att se hur laget matchas idag. Kommer Christensen gå in i någon kedja eller fortsätta som extraforward? Personligen skulle jag kunna tänka mig att spela Christensen på Törngren eller Anderssons plats, som vinge med Bengtsson som center. Det är ju lite joker om man kan få igång Christensens skarpskytte.

Jag vill gärna se att Borgman ger fan i att jaga tackling på spelare som släppt pucken för länge sen, Brynäs lever på sina snabba flip-kontringar när spelare kliver på för hårt.

Det var en förbannat skön vinst sist. Brynäs forum lipar över att Zaborskys utvisning vände hela matchen vilket är skitsnack. Resultatet blev ett uselt PP, något som det utvisade laget brukar dra nytta av när de enkelt städar bort ett boxplay.

Exakt! Brynäs chippar ut pucken i mittzon och sticker blixtsnabbt med två gubbar. HV borde ha lärt sig det nu. Vi hade nog ett tiotal 2-mot-1 kontringar emot oss i förra hemmamatchen och det håller inte.

Bäst av tre som gäller nu. Segern i lördags är i princip bortkastad om vi inte vinner idag. Det är tufft att slå Brynäs borta två matcher i rad. För övrigt vill jag se mer av Arlbrandt. Han ska ju vara en målgörare men man har inte sett mycket av den varan på slutet. Bara ett mål hittills i slutspelet.

Varken Thörnberg eller Berglund var med på värmningen. Fan inga fler skador nu.

Martin Thörnberg verkar fortfarande ha ont i “mellanpartiet” + var inte med på värmningen. Då missar han nog tyvärr kvällens match.

Jag tror båda är med ikväll men det var säkrast att låta dom vila sig i form pga skavanker

Kevin Stenlund har hittills i slutspelet varit inne på 10 mål framåt och 0 bakåt.

En kortisonspruta i pungen så är Thörna med och lirar. Enkel fix :smiley:

Enligt Aftonbladet säger Frostis att det är högst osäkert om Thörnberg är med ikväll.

Hoppas verkligen det är som Lindbom säger.
Vi har inte råd med fler skador nu.
Thörnberg är grymt viktig.

Hoppas Brithen, Albrant, Sundh steppar upp ikväll och hamnar i poängprotokollet.

10 inte med i laguppställningen tyvärr. 2 är med.