Final 5: HV71 - IF Björklöven

[size=150]HV71 - IF Björklöven[/size]

Femte finalmatchen mot Björklöven står på programmet för HV71
på söndagskvällen. Efter en sudden seger med 3-2 i Umeå på fredagen
så hoppas vi på 4-1 i matcher och säkrad SHL plats på söndag.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

ojojojoj… SLÄPP PUCKEN!!!

Väldigt sällan jag längtar efter en söndag redan på en fredag. Händer aldrig.

Till det viktiga, jag utgår ifrån att biljetter är totalkört. Om någon säljer till ockerpris eller liknande så pma mig.

Annars hade det ju varit nice att se matchen nära arenan i värsta fall. Men vart? Lokala kebabhaket på Österängen? Grillen? Scandic?

Någon som har några idéer?

Vinn.

Tryck ner dem i skridskorna.

Visa att de inte hör hemma i SHL.

Förnedra dem.

Ger de upp? Trumma på.

Låt dem inte hämta andan.

Skölj över dem.

Visa att de inte är värdiga.

Bra så.

Försökte ta bort men det gick inte.

Pyntade hem ståplats för 1350.
Många ölbärs det :wink:

Avgör nu, pallar inte fler matcher

Det blev en del ölbärs det ja, men kan bli en svårslagen upplevelse. :slight_smile:

Jag lyckades till slut lösa mitt biljettproblem också så vi syns där!

Det blir till att sjunga upp imorgon vid 11. Någon mer som behöver öva skalor?

Avgör nu. Dottern gör debut i livesammanhang. 36 timmar gammal så såg vi hockey ihop på BB.

Trumma på nu och skölj över dom. Framåt och uppåt!!!

Vad hände med Huhtala? Hjärnskakning efter smällen han åkte på? Hoppas han är tillbaka. Han är grymt viktig.

Nu är jag tråkig, men jag tycker vi ska vara lite försiktiga med att beställa skumpa och segercigarrer till söndagen. Vi får inte tappa vår ödmjukhet, det är fortfarande hårt jobb som gäller. Den svåraste matchen att vinna är den sista. Som Björklövens tränare sa “vi kommer åka ner till Jönköping och förstöra festen för dem”.

Jag är orolig för den förvirringen i försvaret vi upplevt efter att André försvann. Får ju inte tag i pucken och ger initiativet till löven gång på gång.

Jag tror de gett upp lite på riktigt, tro mig jag tror inte de kommer ge sig alls de kommer kriga mm som fan, men efter sudden vinsten Hv71 hade senast så såg man tydligt på deras bänk och spelare att de såg ut som de redan då förlorat finalen. Får Hv71 en grym start tror jag det kan rinna iväg på söndag.

Håller med! Det är mer knäckande att förlora i sudden än med 6-1.

Hoppas på repris på smfinalen 2004 då vi drog iväg till 5-0. Inga mer sudden nu tack. Detta är nog fan det mest nervösa jag nånsin varit med om. Avgör hv! Snälla avgör!!

Imorgon får man vara på plats tidigt och suga in stämningen. Känns lite som inför sjunde matchen 2004 mot FBK och sjunde mot Brynäs 2017. Samma känsla och förhoppningsvis samma stämning också inne i arenan. Även om det inte är en sjunde match så är det en match där vi kan avgöra en final så känslan är liknande. Båda våra SM guld på hemmaplan har ju varit i en sjunde avgörande.

Hoppas verkligen att vi avgör allt imorgon och slipper fler matcher. Vi har ju en del skador i truppen och samt ytterligare skavanker som inte är officiella så hoppas vi stänger säsongen imorgon. Samma för Björklöven givetvis men vi är ju jättefavoriter och jag vill inte ha någon mer spänning denna säsongen, räcker det som varit.

Hoppas domarparet fortsätter att döma lika bra som i matcherna hittills så allt avgörs på isen på ett rättvist och sportsligt sätt. Tycker de har varit riktigt bra och skulle inte ha något emot att de följer med oss upp till SHL. Speciellt Wessner är jag imponerad av och hans agerande mot spelarna.

Nubbens första arbetsdag imorgon så troligen på plats på läktaren lite diskret.

Jag har en sambo som är Luleå supporter och en son som är strax över två år. Inför första SHL-finalen idag frågar vi vilket lag han hejar på och han svarar “H Viii”. Min sambo blir lite stött och jag får vända bort blicken med en liten tår i ögat.

Släpp pucken nu!
Låt idag vara dagen D.