Final 5: HV71 - IF Björklöven

Asnervös redan. Huah… Viktigaste jävla matchen nånsin känns det som.

Alltså, jag har aldrig känt så här mycket ångest tidigare. Avgör det här ikväll nu HV så jag kan gå tillbaka till mitt ordinarie liv.

Oroväckande många som bygger upp förväntningar om att det i princip är klart att vi går upp idag. Själv vågar jag inte tänka så långt än.

Hoppas Samuelsson och de rutinerade killarna i laget lyckas slå bort tankar längre fram än att bara vinna matchen.

Minns inte om det var Pettan eller Davidsson som höll omklädningsrummet i ett järngrepp inför en avgörande final. Att inte en j*vel ens fick andas något i den riktningen utan bara full fokus på “här och nu”.

Huthala tydligen inte med på träningen… Tungt tapp.

Undrar om det blev en hjärnskakning på honom? Kelleher var väl iofs inte heller med på värmningen senast i Umeå. “Han bytte däck på bilen” enligt Thermell. :smiley:

Lugna nu…
Avgör vi inte idag, så gör vi de nästa match eller matchen därefter. Inte en chans att björklöven vinner 3 RAKA.
ALDRIG!!

Är Lindbäck med? Han skulle kunna ersätta Huthala isf.

Har en biljett över om någon är intresserad. Sektion E, rad 5. (Såld, givetvis till inköpspris).

Både Lindbäck och Bohm var med på träningen :smiley:

Löven kommer sprattla till en sista gång, tappa orken och sen torska. HV vinner enkelt ikväll.

Fokus ikväll. Känns som många tar för givet att vi ska vinna ikväll och gå upp.

Det är nu det är extra viktigt med spelare som Torp, Matson och Önerud som vågar sätta ned foten. Fokus här och nu.
Vi är inte klara för SHL förrän vi gjort fler mål än Björklöven och matchen är slut.

Tommi Huhtala är inte med ikväll enligt brorsan Johan Sandstedt. Huvudskada.

Förlängde nyligen sitt kontrakt med 3 år som fystränare :slight_smile:

Tror första målet blir extremt viktigt… Får hv första målet tror jag det rinner iväg. Får löven första finns risk för att det ser ut som sista matchen. KÄMPA HV!!!

Live från Scandichotell
Röven fansen tror de vinner
Jag sa inte en chans för jag dricker ölbärs :laughing:

SLÄPP PUCKEN!!!

Usch mina nerver pallar inte med detta, så sinnessjukt nervös

Säger som Lance Ward: We have a job to do - get it DONE!

Ingen HV-spelare vill åka upp till Umeå igen, det blir vinst ikväll. Aldrig att Löven tar 2 vinster i Huskvarna Garden. Hade velat se Lindbäck spela med Vesel och Forsberg.

Det är ju fan att Thörnberg skulle pensionera sig just nu. Går alltid åt helvete när HV har nån form av hyllning eller liknande innan en match.

Men bp direkt… HELVETE